POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
A ja som si myslel ze motor neni korejsky, kedze je to udajne OPEL
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
- Reklama
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
1.4 je starý opel trochu vylepšený, 1,2 je GM, korea.xwing píše:A ja som si myslel ze motor neni korejsky, kedze je to udajne OPEL
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Já mám motor 1,2 a tyto problémy s klesáním otáček nemám, zakže jsem to zatím neřešil. Nyní asi rozčílím některé odborníky, ale Aveo žádný elektronický karburátor nemá. Má obyčejnou klapku mechanicky ovládanou, pouze má pomocí jakéhosi motorku ovládaný doraz, kam se může klapka vracet a tím určuje volnoběžné otáčky. Domnívám se, pokuď otáčky otáčky klesají pomalu jedná se o mechanický problém. Kdo tento problém má zkuste při volnoběhu rukou přímo na klapce přidat plyn a potom volně toto ovládací kolečko pustit. Předpokládám, že otáčky klesnou okamžitě. V tomto případě se pravděpodobně jedná o nevhodné mazivo v lanovodu, pokud se tak nestane dejte se do mne.
Ať se daří Pavel.
Ať se daří Pavel.
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
no já nevím jak na 1,2 ,ale 1,4 eco tec žádné mechanické lanko nemá takže tam asi problém nebude.A jestli lanko má tak ho nevidím klapku jako na feldě 1,6 jsem tam taky nenašel,napište svoje postřehy.To lanko mě zezačátku napadlo taky
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Tož se omlouvám, já jsem mluvil o motoru 1,2, který mám, 1,4 jsem ještě neviděl. Pokud má 1,4 skutečně ovládání klapky elektronicky, potom asi tento problém je amatérsky těžko řešitelný. Tak ještě jednou omluva za mojí neznalost. Po kávě se tedy půjdu podívat do servisní dokumentace, jak to 1,4 pro zajímavost má řešeno.
Pavel
Tak jsem se přesvědčil, že 1,4 má skutečně elektronické ovládání. Pro zajímavost přidávám popis ze servisní dokumentace.
I tak se domnívám že se jedná o nějaký mechanický problém vratných pružin, když to někomu dělá a někomu ne.
Nechť se daří. Pavel
Systém řízení akčního členu škrticí klapky - TAC
Systém řízení akčního členu škrticí klapky (TAC) se používá k optimalizaci emisí, spotřeby paliva a jízdních vlastností. Systém TAC eliminuje mechanickou vazbu mezi pedálem akcelerátoru a deskou škrticí klapky. Díky systému TAC se nemusí používat modul tempomatu a motor regulace vzduchu pro volnoběžné otáčky motoru. Seznam komponentů systému TAC:
Do sestavy pedálu akcelerátoru patří následující komponenty:
- pedál akcelerátoru
- snímač 1 polohy pedálu akcelerátoru (APP)
- snímač APP 2
Do sestavy tělesa škrticí klapky patří následující komponenty:
- snímač polohy škrticí klapky (TP) 1
- snímač TP 2
- motor akčního členu škrticí klapky
- deska škrticí klapky
- řídicí modul motoru (ECM)
Modul ECM sleduje požadavky řidiče na zrychlení pomocí 2 snímačů APP. Napětí signálu ze snímače APP 1 se pohybuje při pohybu pedálu akcelerátoru z klidové polohy do koncové polohy od 0,7 do 4,5 V. Napětí signálu ze snímače APP 2 se pohybuje při pohybu pedálu akcelerátoru z klidové polohy do koncové polohy od 0,3 do 2,2 V. Modul ECM zpracovává tyto informace společně s dalšími vstupy ze snímače a nastavuje desku škrticí klapky do konkrétní polohy.
Deska škrticí klapky se ovládá stejnosměrným motorem, který se nazývá motor řízení akčního členu škrticí klapky. Modul ECM může motorem otáčet dopředu a dozadu tím, že ovládá napětí baterie resp. uzemnění do 2 interních ovladačů. Desku škrticí klapky přidržuje v klidové poloze 5.7°TPS vratná pružina s konstantní sílou. Tato pružina přidržuje desku škrticí klapky v klidové poloze, ve které do motoru akčního členu neteče už žádný proud.
Modul ECM sleduje úhel desky škrticí klapky pomocí 2 snímačů TP. Napětí signálu snímače TP 1 se při pohybu desky škrticí klapky z polohy 0 % do polohy, kde je škrticí klapka zcela otevřená (WOT), pohybuje v rozsahu cca. 0,7-4,3 V. Napětí signálu snímače TP 2 se při pohybu desky škrticí klapky z polohy 0 % do polohy, kde je škrticí klapka zcela otevřená (WOT), pohybuje v rozsahu cca. 4,3-0,7 V.
Modul ECM v rámci diagnostiky sleduje napěťové úrovně obou snímačů APP, obou snímačů TP a obvodu motoru řízení akčního členu škrticí klapky. Dále monitoruje rychlost návratu obou vratných pružin, které jsou integrovány do sestavy tělesa škrticí klapky. Tato diagnostika se provádí v různých časech podle toho, zda motor běží nebo neběží.
V každém zapalovacím cyklu provede modul ECM rychlou kontrolu vratné pružiny škrticí klapky, aby zjistil, zda se deska škrticí klapky vrátí z polohy 0% do klidové polohy 7%. Tím se zajistí, že v případě poruchy v obvodu motoru akčního členu bude možno uvést desku škrticí klapky do klidové polohy.
Možná by se ještě mohlo zkusit znova nastavit volnoběžné obrátky, viz servisní návod
Volnoběžné otáčky motoru, postup při učení
Kdykoliv jsou provedeny některé z níže uvedených činností, je nutné provést následující postup výuky při volnoběhu;
- Výměna nového ECM
Výměna nového těla škrticí klapky
- Čištění nánosů uhlíku na těle škrtící klapky
Výpadek napájení (odpojení akumulátoru, pojistka ECM atd.)
Přepněte spínač zapalování do polohy ON.
Vypněte zapalování na 15 sekund.
Zapněte zapalování na 5 sekund.
Vypněte zapalování na 15 sekund.
Spusťte motor v parkovací/neutrální poloze.
Nechte motor běžet, dokud teplota chladicí kapaliny nepřesáhne 85 °C.
Zapněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, aplikujte parkovací brzdu. Při sešlápnutém brzdovém pedálu nastavte převodovku do polohy D (jízda) na 10 sekund.
Vypněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, tak při sešlápnutém brzdovém pedálu přesuňte převodovku do parkovací/neutrální polohy.
Vypněte zapalování. Postup inicializace volnoběhu je ukončen.
přeji trpělivost Pavel
Pavel
Tak jsem se přesvědčil, že 1,4 má skutečně elektronické ovládání. Pro zajímavost přidávám popis ze servisní dokumentace.
I tak se domnívám že se jedná o nějaký mechanický problém vratných pružin, když to někomu dělá a někomu ne.
Nechť se daří. Pavel
Systém řízení akčního členu škrticí klapky - TAC
Systém řízení akčního členu škrticí klapky (TAC) se používá k optimalizaci emisí, spotřeby paliva a jízdních vlastností. Systém TAC eliminuje mechanickou vazbu mezi pedálem akcelerátoru a deskou škrticí klapky. Díky systému TAC se nemusí používat modul tempomatu a motor regulace vzduchu pro volnoběžné otáčky motoru. Seznam komponentů systému TAC:
Do sestavy pedálu akcelerátoru patří následující komponenty:
- pedál akcelerátoru
- snímač 1 polohy pedálu akcelerátoru (APP)
- snímač APP 2
Do sestavy tělesa škrticí klapky patří následující komponenty:
- snímač polohy škrticí klapky (TP) 1
- snímač TP 2
- motor akčního členu škrticí klapky
- deska škrticí klapky
- řídicí modul motoru (ECM)
Modul ECM sleduje požadavky řidiče na zrychlení pomocí 2 snímačů APP. Napětí signálu ze snímače APP 1 se pohybuje při pohybu pedálu akcelerátoru z klidové polohy do koncové polohy od 0,7 do 4,5 V. Napětí signálu ze snímače APP 2 se pohybuje při pohybu pedálu akcelerátoru z klidové polohy do koncové polohy od 0,3 do 2,2 V. Modul ECM zpracovává tyto informace společně s dalšími vstupy ze snímače a nastavuje desku škrticí klapky do konkrétní polohy.
Deska škrticí klapky se ovládá stejnosměrným motorem, který se nazývá motor řízení akčního členu škrticí klapky. Modul ECM může motorem otáčet dopředu a dozadu tím, že ovládá napětí baterie resp. uzemnění do 2 interních ovladačů. Desku škrticí klapky přidržuje v klidové poloze 5.7°TPS vratná pružina s konstantní sílou. Tato pružina přidržuje desku škrticí klapky v klidové poloze, ve které do motoru akčního členu neteče už žádný proud.
Modul ECM sleduje úhel desky škrticí klapky pomocí 2 snímačů TP. Napětí signálu snímače TP 1 se při pohybu desky škrticí klapky z polohy 0 % do polohy, kde je škrticí klapka zcela otevřená (WOT), pohybuje v rozsahu cca. 0,7-4,3 V. Napětí signálu snímače TP 2 se při pohybu desky škrticí klapky z polohy 0 % do polohy, kde je škrticí klapka zcela otevřená (WOT), pohybuje v rozsahu cca. 4,3-0,7 V.
Modul ECM v rámci diagnostiky sleduje napěťové úrovně obou snímačů APP, obou snímačů TP a obvodu motoru řízení akčního členu škrticí klapky. Dále monitoruje rychlost návratu obou vratných pružin, které jsou integrovány do sestavy tělesa škrticí klapky. Tato diagnostika se provádí v různých časech podle toho, zda motor běží nebo neběží.
V každém zapalovacím cyklu provede modul ECM rychlou kontrolu vratné pružiny škrticí klapky, aby zjistil, zda se deska škrticí klapky vrátí z polohy 0% do klidové polohy 7%. Tím se zajistí, že v případě poruchy v obvodu motoru akčního členu bude možno uvést desku škrticí klapky do klidové polohy.
Možná by se ještě mohlo zkusit znova nastavit volnoběžné obrátky, viz servisní návod
Volnoběžné otáčky motoru, postup při učení
Kdykoliv jsou provedeny některé z níže uvedených činností, je nutné provést následující postup výuky při volnoběhu;
- Výměna nového ECM
Výměna nového těla škrticí klapky
- Čištění nánosů uhlíku na těle škrtící klapky
Výpadek napájení (odpojení akumulátoru, pojistka ECM atd.)
Přepněte spínač zapalování do polohy ON.
Vypněte zapalování na 15 sekund.
Zapněte zapalování na 5 sekund.
Vypněte zapalování na 15 sekund.
Spusťte motor v parkovací/neutrální poloze.
Nechte motor běžet, dokud teplota chladicí kapaliny nepřesáhne 85 °C.
Zapněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, aplikujte parkovací brzdu. Při sešlápnutém brzdovém pedálu nastavte převodovku do polohy D (jízda) na 10 sekund.
Vypněte klimatizaci na 10 sekund, pokud je jí vozidlo vybaveno.
Pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, tak při sešlápnutém brzdovém pedálu přesuňte převodovku do parkovací/neutrální polohy.
Vypněte zapalování. Postup inicializace volnoběhu je ukončen.
přeji trpělivost Pavel
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
ja mam nabehane uz 10 800km a otacky z 1 na 2 mi klesaju straaaaaaasne pomaly asi ako Vam vsetkyym.. a co sa tyka riadenia tak hodit z 3jky na 2jku je teda poriadne umenie .. niekedy si myslim, ze by s tym mal problem aj RAMBO ale inak som spokojnyyy xixi
Chevrolet AVEO SEDAN 1,4 16V, 74kw 2009, 101koni ( vraj :) ) grafitova metaliza
Zakladom kazdeho bezproblemovo fungujuceho spolocenstva ludi je krystalicky cista demokracia, samozrejme riedena tvrdou diktaturou. hackers@hackers.sk
Zakladom kazdeho bezproblemovo fungujuceho spolocenstva ludi je krystalicky cista demokracia, samozrejme riedena tvrdou diktaturou. hackers@hackers.sk
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
já mám teď 11 000km a klesá to stále pomalu,řadit z 3 na 2 mě jde perfektně i v zimě u studenýho motoru
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
minuly rok ked som bol v chevi servise tak tam dosla niaka reklamacka na tu prevodovku stym ze nejde radit dobre do 2.
a sef servisu sa tam rozculoval ze je to uplne normalne na aveach...
a sef servisu sa tam rozculoval ze je to uplne normalne na aveach...
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Keby mi to povedal nijaký šéf servisu tak in kopnem do prdele. Už 15 rokov vyrábam posrate prevodovky, ale takú hlúposť som ešte nepočul.snap píše:minuly rok ked som bol v chevi servise tak tam dosla niaka reklamacka na tu prevodovku stym ze nejde radit dobre do 2.
a sef servisu sa tam rozculoval ze je to uplne normalne na aveach...
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený
Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený
Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb
Kód: Vybrat vše
http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
U nás na 4 Aveách ten problém nieje z 3-2-ky. Otáčky ano. Asi najviac to je na 1,4 16v 94k.
Škoda Roomster TSI
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6270
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Řazení bez problému a ty otáčky už neřeším,protože jsem si na to už zvykl
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
stále klesá pomalinku,stále klesá,chyba je asi na vašem příjmači......... 15300km
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
A co na to spojka?ladinek píše:stále klesá pomalinku,stále klesá,chyba je asi na vašem příjmači......... 15300km
Mimochodem, když jsme u té spojky, taky ji máš takovou jemnou.
Musím pomalu pouštět a více přidávat plyn, aby motor nezhasl, obzvlášt rozjíždím-li se do kopce.
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
Mam 1,4 74kW a pri razeni z 1 na 2 zustanou otacky viset hodne vysoko, ptal jsem se na to vcera prodejce a rikal zemam pockat az chvilku najedu.. cca 1000 - 2000 km a ze potom by to melo prestat.. a pokud neprestane at se stavim ze to vezmou jako zavadu.. tak uvidim.. zatim se tomu snazim prizpusobit, at se nerozjizdim jak koza..
12/2010 Aveo Sedan 1,4 74kW
Re: POMALÉ KLESÁNÍ OTÁČEK MOTORU
hele já mám 17 OOOtis a říkali mi to stejný neudělají s tím nic jen tě chlácholí jako každýho tady na foru,je to jejich ohraná fráze,tak na to nespolíhej jezdit jak koza budeš stále ,jako já taky mě to sere a nezvyknu si na to na žádným jiným autě jsem to neviděl
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Edmund Burke
[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]