Styl jízdy vs. řídící jednotka

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Styl jízdy vs. řídící jednotka

Příspěvek od Ivan »

Nevíte, kolegové, někdo, jestli řídící jednotka u Nexie funguje stejně jako u Kadetta, tzn. že si "pamatuje" styl jízdy posledních 50 km a z toho vychází při další jízdě???

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Reklama
 

Olda

Příspěvek od Olda »

Stejně je to řešené u felicie, mám dojem že to bude asi v tomto případě asi standart všude.
Uživatelský avatar
Pepe
Příspěvky: 302
Registrován: sob říj 18, 2003 21:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepe »

Áno, pán velkomožný, skutečně si to pamatuje.
Pokud jedeš na spotřebu, tak ti pak chybí výkon na předjíždění. Markantní je když s tím jede chvíli ženská a pak do toho sedneš, tak se ti zdá, že s tím něco je. Na tom 16V je to poznat docela dost.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Jo, moje nubira se tak taky chová. A do dost ! Možná se mi přizpůsobujou oba počítače (normální + LPGčkovej)
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Takze to by bola odpoved preco po resete CMU to auto ide lepsie ako po dakej dobe ked odjazdis kludnym stylom... Este jedna teoreticka otazka: Ked zacnes jazdit sportovo, po akej dobe (km..) ta riadiaca jednotka zmeni nastavenie z ekonomiky na "sportovu" ?
Uživatelský avatar
Pepe
Příspěvky: 302
Registrován: sob říj 18, 2003 21:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepe »

... viz Ivanova otázka ....
30-50 km sportovní jízdou :)
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Příspěvek od Damek »

Tak to by možno vysvetlilo,prečo mi nexia žerie tak isto ako otcovi,aj napriek tomu, že ja ju vytáčam a on šetrí./striedame si totiž stále matizka a nexiu/ :?
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Az teraz ma napadlo, ze raz som sa nahanal s 206kou asi 10km cca 160-190 a potom to auto malo lepsi tah, lepsie sa rozbiehalo z nizsich otacok ...
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Ja by som to skusil tak, ze by som zohrial auto na prevadzkovu teplotu, potom by som resetol CMU a potom by som to rozpalil po takom type ciest ako budem jazdit.... Len ta spotreba... :D cca 15 min kym sa nauci CMU prevadzkove udaje.... (aspon tolko teoria)
Uživatelský avatar
T-PK
Příspěvky: 501
Registrován: úte srp 31, 2004 09:49
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od T-PK »

To by mohlo vyjít,no...Nebo by možná stačilo pořádně zahřát motor a pak vyjet nekam za mesto a nafrkat tech cca 50 km ve vyšších rychlostech... :lol:
1,8 MPI r.v. 97, Ronal R38 195/50/15, rádio Clarion BD 359RGMP, 165mm koaxiální repro v předních dveřích..
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

A jde nějak resetovat jednotka, aniž bych musel mít scanner?

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
Pepe
Příspěvky: 302
Registrován: sob říj 18, 2003 21:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepe »

Ivan píše:Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...
Netuším, já to honil furt na doraz, tak to šlo, jak to šlo - myslím že to dávalo stále plnej výkon :) (a to jsem se vešel i do 9l). Nějak jsem s tím neexperimentoval. Zastávam názor, že co funguje nemá cenu ladit, resp. se v tom hrabat.

Jinak pokud vím, tak většina vozů se musí po restartu řídící jednotky "naučit chodit" - jízdou na 8-15 km.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no...

Riadiaca jednotka sa po "resete" ci zavade niektoreho z k nej pripojenych
cidiel prepne do "nudzoveho rezimu" [skoro ako windows :lol: ]
a potom sa skutocne "uciii jazdit naplno", lajicky povedane...

..tchnicky povedane....
je naprogramovana tak, ze postupne zvysuje vykon motora
na maximalny mozny, ktory ma predprogramovany,
pricom si sleduje ci sa merane hodnoty z cidiel drzia v "norme",
teda maju tie hodnoty, ktore maju mat pri beznej prevadzke.

...tiii co maju vadnu lamda sondu, si ucrite vsimli, ze vykon nieje taky dobry...
...za to moze aj ta jednotka,....nedava tolko paliva, a pod...
(bezi v "nudzovom rezime")

no to ze "si pameta styyyl jazdy"....
je zase sposobene tym ze si jednotka robiii nieco ako statistiku,
a podla nej "jemne" prisoposobuje vykon motora....
vacsinou to byva poznat na case vstreku paliva.. ale to su radovo 0.0X sec.
a predzapale....plus minus 0-3 stupne, -- teda posun krutiaceho momentu,

..a samozrejme to zalezi od vyrobcu a znacky tej jednotky...
...co vsetko do nej "narval", co vsetko ju naucil,teda do nej naprogramoval....

taktiez treba brat do uvahy, ze jednotka moze byt naprogramovana taq,
ze pri otackach napr. do 3500/min, riadi motor z ohladom na co najnizsiu moznu spotrebu,
pri ot. nad 3500/min. zase na max. mozny vykon...
(mam pocit, ze takto je naprogramovana na 16V)

alebo sleduje nahle zmeny podtlaku z sacej komore, teda "jemne" ci "prudke" zoslapnutie plynoveho pedaalu...

....tych moznosti ako naprogramovat jednotru je plno...

no a po RESETe sa zvicajne kazda jednotka "uci jazdit"
..teda sa uci stale...kedze stale zbiera udaje z cidiel, a vyhodnocuje ich..


no a resetnut ju bez "terminalu" alebo rozobratia jednoty, je podla mna nemozne,
lebo namerane udaje a "statistiku" si jednotka zapisuje do EPROMy.. :roll:
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Díky za vyčerpávající info, je toho spousta...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Odpovědět

Zpět na „NEXIA“