Styl jízdy vs. řídící jednotka
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Styl jízdy vs. řídící jednotka
Nevíte, kolegové, někdo, jestli řídící jednotka u Nexie funguje stejně jako u Kadetta, tzn. že si "pamatuje" styl jízdy posledních 50 km a z toho vychází při další jízdě???
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
- Reklama
Áno, pán velkomožný, skutečně si to pamatuje.
Pokud jedeš na spotřebu, tak ti pak chybí výkon na předjíždění. Markantní je když s tím jede chvíli ženská a pak do toho sedneš, tak se ti zdá, že s tím něco je. Na tom 16V je to poznat docela dost.
Pokud jedeš na spotřebu, tak ti pak chybí výkon na předjíždění. Markantní je když s tím jede chvíli ženská a pak do toho sedneš, tak se ti zdá, že s tím něco je. Na tom 16V je to poznat docela dost.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Jo, moje nubira se tak taky chová. A do dost ! Možná se mi přizpůsobujou oba počítače (normální + LPGčkovej)
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
A jde nějak resetovat jednotka, aniž bych musel mít scanner?
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
Netuším, já to honil furt na doraz, tak to šlo, jak to šlo - myslím že to dávalo stále plnej výkon (a to jsem se vešel i do 9l). Nějak jsem s tím neexperimentoval. Zastávam názor, že co funguje nemá cenu ladit, resp. se v tom hrabat.Ivan píše:Pepe, a jak ovlivní styl jízdy restart řídící jednotky? Konkrétně mi jde o to, jak mám autem jezdit, když vím, že další den budu jezdit sprinty a chci tedy co nejlepší výkon...
Jinak pokud vím, tak většina vozů se musí po restartu řídící jednotky "naučit chodit" - jízdou na 8-15 km.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no...
Riadiaca jednotka sa po "resete" ci zavade niektoreho z k nej pripojenych
cidiel prepne do "nudzoveho rezimu" [skoro ako windows ]
a potom sa skutocne "uciii jazdit naplno", lajicky povedane...
..tchnicky povedane....
je naprogramovana tak, ze postupne zvysuje vykon motora
na maximalny mozny, ktory ma predprogramovany,
pricom si sleduje ci sa merane hodnoty z cidiel drzia v "norme",
teda maju tie hodnoty, ktore maju mat pri beznej prevadzke.
...tiii co maju vadnu lamda sondu, si ucrite vsimli, ze vykon nieje taky dobry...
...za to moze aj ta jednotka,....nedava tolko paliva, a pod...
(bezi v "nudzovom rezime")
no to ze "si pameta styyyl jazdy"....
je zase sposobene tym ze si jednotka robiii nieco ako statistiku,
a podla nej "jemne" prisoposobuje vykon motora....
vacsinou to byva poznat na case vstreku paliva.. ale to su radovo 0.0X sec.
a predzapale....plus minus 0-3 stupne, -- teda posun krutiaceho momentu,
..a samozrejme to zalezi od vyrobcu a znacky tej jednotky...
...co vsetko do nej "narval", co vsetko ju naucil,teda do nej naprogramoval....
taktiez treba brat do uvahy, ze jednotka moze byt naprogramovana taq,
ze pri otackach napr. do 3500/min, riadi motor z ohladom na co najnizsiu moznu spotrebu,
pri ot. nad 3500/min. zase na max. mozny vykon...
(mam pocit, ze takto je naprogramovana na 16V)
alebo sleduje nahle zmeny podtlaku z sacej komore, teda "jemne" ci "prudke" zoslapnutie plynoveho pedaalu...
....tych moznosti ako naprogramovat jednotru je plno...
no a po RESETe sa zvicajne kazda jednotka "uci jazdit"
..teda sa uci stale...kedze stale zbiera udaje z cidiel, a vyhodnocuje ich..
no a resetnut ju bez "terminalu" alebo rozobratia jednoty, je podla mna nemozne,
lebo namerane udaje a "statistiku" si jednotka zapisuje do EPROMy..
Riadiaca jednotka sa po "resete" ci zavade niektoreho z k nej pripojenych
cidiel prepne do "nudzoveho rezimu" [skoro ako windows ]
a potom sa skutocne "uciii jazdit naplno", lajicky povedane...
..tchnicky povedane....
je naprogramovana tak, ze postupne zvysuje vykon motora
na maximalny mozny, ktory ma predprogramovany,
pricom si sleduje ci sa merane hodnoty z cidiel drzia v "norme",
teda maju tie hodnoty, ktore maju mat pri beznej prevadzke.
...tiii co maju vadnu lamda sondu, si ucrite vsimli, ze vykon nieje taky dobry...
...za to moze aj ta jednotka,....nedava tolko paliva, a pod...
(bezi v "nudzovom rezime")
no to ze "si pameta styyyl jazdy"....
je zase sposobene tym ze si jednotka robiii nieco ako statistiku,
a podla nej "jemne" prisoposobuje vykon motora....
vacsinou to byva poznat na case vstreku paliva.. ale to su radovo 0.0X sec.
a predzapale....plus minus 0-3 stupne, -- teda posun krutiaceho momentu,
..a samozrejme to zalezi od vyrobcu a znacky tej jednotky...
...co vsetko do nej "narval", co vsetko ju naucil,teda do nej naprogramoval....
taktiez treba brat do uvahy, ze jednotka moze byt naprogramovana taq,
ze pri otackach napr. do 3500/min, riadi motor z ohladom na co najnizsiu moznu spotrebu,
pri ot. nad 3500/min. zase na max. mozny vykon...
(mam pocit, ze takto je naprogramovana na 16V)
alebo sleduje nahle zmeny podtlaku z sacej komore, teda "jemne" ci "prudke" zoslapnutie plynoveho pedaalu...
....tych moznosti ako naprogramovat jednotru je plno...
no a po RESETe sa zvicajne kazda jednotka "uci jazdit"
..teda sa uci stale...kedze stale zbiera udaje z cidiel, a vyhodnocuje ich..
no a resetnut ju bez "terminalu" alebo rozobratia jednoty, je podla mna nemozne,
lebo namerane udaje a "statistiku" si jednotka zapisuje do EPROMy..