Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Moderátor: Blue Lanos
Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Prosím o radu jak správně propojit svíčky s rozdělovačem (mám na mysli pořadí)
Když stojím před motorem tak kam zapojit na rozdělovači levý válec, kam prostřední a kam pravý válec když se koukám na rozdělovač od baterky - tedy jaká válec bude na horním levém, horním pravém a dolním kontaktu.
Moc děkuji za radu.
Když stojím před motorem tak kam zapojit na rozdělovači levý válec, kam prostřední a kam pravý válec když se koukám na rozdělovač od baterky - tedy jaká válec bude na horním levém, horním pravém a dolním kontaktu.
Moc děkuji za radu.
- Reklama
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Na viecku rozdelovaca by mal/mohol byt valec c. 1 oznaceny jednickou. A vedla toho sipka (proti smeru hod. ruciciek), ako sa palec vnutri otaca. Ked najdes tu jednicku, tak ide o valec c. 1 (valec najblizsie k prevodovke, k rozdelovacu). Kedze Matizek pali 1-3-2 tak vies, ze od jednicky ides proti smeru hod. ruciciek, takze najblizsi vystup bude na valec c.3 (najblizsie rozvodom), a posledny na valec c.2 (logicky ten stredny).Ten stvrty vystup z viecka by mal byt zaslepeny.
A teoreticky - ak mas na VN kabloch napisane cisla 1, 2 a 3, tak aj podla dlzky potom vies, na kt. sviecku kt. kabel napojit. Ale u rozdelovaca plati co som napisal vyssie. Tam by na veku ta jednicka mala byt napisana.
U aut byva valec 1 ten co je nablizsie prevodovke. Ak by ti to neslo nahodou, tak prehod na svieckach tie krajne VN kable medzi sebou Ale myslim ze aj u Matizkov bol valec c. 1 u prevodovky. Nakoniec aj vyfukove potrubie (konkretne vystup EGR) by malo ist z prveho valca, a to je prave ten u prevodovky.
A teoreticky - ak mas na VN kabloch napisane cisla 1, 2 a 3, tak aj podla dlzky potom vies, na kt. sviecku kt. kabel napojit. Ale u rozdelovaca plati co som napisal vyssie. Tam by na veku ta jednicka mala byt napisana.
U aut byva valec 1 ten co je nablizsie prevodovke. Ak by ti to neslo nahodou, tak prehod na svieckach tie krajne VN kable medzi sebou Ale myslim ze aj u Matizkov bol valec c. 1 u prevodovky. Nakoniec aj vyfukove potrubie (konkretne vystup EGR) by malo ist z prveho valca, a to je prave ten u prevodovky.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Moc děkuji za radu, hledal jsem to tu ale nikde nic.
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
dovolil bych si Rada 77 poopravit. Pořadí válců se počítá od rozvodového řemenu u benzinových motorů, u naftových je pořadí opačné, tudíž od setrváku. Aspoň tak nás to učili v roce 1966.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Tak to je haluz Napr. na 16V benzin motorch sa zvykne srobovat fixacny trn pri vymene/nastaveni rozvodov, a fixuje sa prvy valec v HU, a to prave ten u prevodovky.... Taktiez EGR ako som spominal na vyfukovom potrubi - vyvod by mal byt z prveho valca, takze opet je to ten najblizsie prevodovke podla obrazkov zvodov Matizka.... Ale ok, Matizek to moze mat ako pises Vaclav...
Takze ak to nebude startovat, staci prehodit kable 1 a 3
Takze ak to nebude startovat, staci prehodit kable 1 a 3
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Mates( Š706), Liaz a pod.palikx píše:no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
třeba tady
- Přílohy
-
- ventil.naft.válec.JPG (51.56 KiB) Zobrazeno 8367 x
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Pavle, netvrdím že je tomu tak i u osobních vozidel s naftovými motory, ty jsemn nedělal, pouze nákladní.palikx píše:ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
jasne takhle je to jasny.
ja zas nastesti nemel tu cest resit tyhle sileny hruzy.
neni co resit.
ja zas nastesti nemel tu cest resit tyhle sileny hruzy.
neni co resit.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Matware - aj nam das vediet ako si dopadol?
PalikX - nemoze byt to pocitanie valcov ovplyvnene tym ako je orientovany motor? Ze ak idu zvody zpredu (pri pohlade na motor ako ma Matizek), tak je 1 valec u rozvodov, a ked na MeganeII mam zvody zozadu motora, tak sa rata 1 valec od prevodovky? Mozno som zle pochopil service manual, kde sice pchaju fixator kluky k valcu u prevodovk, ale vlastne sa tym zaruci, ze prvy valec (u rozvodov) je vtedy v HU...? Aj to je mozne. Nemam totizto ani k Matizkovi ani MeganeII ani Fieste taky SM, ktory by jasne hovoril, kde je prvy valec....Mna to samozrejme zaujima po teoretickej stranke vseobecne, ako to na benzin motoroch byva...
Diki moc
PalikX - nemoze byt to pocitanie valcov ovplyvnene tym ako je orientovany motor? Ze ak idu zvody zpredu (pri pohlade na motor ako ma Matizek), tak je 1 valec u rozvodov, a ked na MeganeII mam zvody zozadu motora, tak sa rata 1 valec od prevodovky? Mozno som zle pochopil service manual, kde sice pchaju fixator kluky k valcu u prevodovk, ale vlastne sa tym zaruci, ze prvy valec (u rozvodov) je vtedy v HU...? Aj to je mozne. Nemam totizto ani k Matizkovi ani MeganeII ani Fieste taky SM, ktory by jasne hovoril, kde je prvy valec....Mna to samozrejme zaujima po teoretickej stranke vseobecne, ako to na benzin motoroch byva...
Diki moc
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
na meganu DCI je 1 valec u rozvodu.
fixacni kolik je v zadu jen proto ze jinde neni misto.
dnes jsou motory v 99 procentech s 1 valcem u rozvodu at benzin nebo diesel.
zamerne pisu 99 procent protoze nejakej magor urcite chtel vyniknout a udelal to obracene.ja ale takovy motor neznam
krome jiz zminenych liaz praga a podobne o kterych mi to kolega z prace potvrdil.
fixacni kolik je v zadu jen proto ze jinde neni misto.
dnes jsou motory v 99 procentech s 1 valcem u rozvodu at benzin nebo diesel.
zamerne pisu 99 procent protoze nejakej magor urcite chtel vyniknout a udelal to obracene.ja ale takovy motor neznam
krome jiz zminenych liaz praga a podobne o kterych mi to kolega z prace potvrdil.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
No vidíš Pavle a já myslel, že ono pravidlo, které platí u nákladních vozidel, platí i u osobních, které jsem nikdy neopravoval. Opět se potvdilo pravidlo ( myslet - h....o vědět.)
Ale je možné, že již dnes to mají nákladní vozidla jinak. Pavle díky za vysvětlení.
Ale je možné, že již dnes to mají nákladní vozidla jinak. Pavle díky za vysvětlení.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám
Jo, aspon v tom mame jasno Diki-diki
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu