Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Moderátor: Blue Lanos

matware
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 18, 2009 17:54

Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od matware »

Prosím o radu jak správně propojit svíčky s rozdělovačem (mám na mysli pořadí)
Když stojím před motorem tak kam zapojit na rozdělovači levý válec, kam prostřední a kam pravý válec když se koukám na rozdělovač od baterky - tedy jaká válec bude na horním levém, horním pravém a dolním kontaktu.
Moc děkuji za radu.
Reklama
 

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od Rado77 »

Na viecku rozdelovaca by mal/mohol byt valec c. 1 oznaceny jednickou. A vedla toho sipka (proti smeru hod. ruciciek), ako sa palec vnutri otaca. Ked najdes tu jednicku, tak ide o valec c. 1 (valec najblizsie k prevodovke, k rozdelovacu). Kedze Matizek pali 1-3-2 tak vies, ze od jednicky ides proti smeru hod. ruciciek, takze najblizsi vystup bude na valec c.3 (najblizsie rozvodom), a posledny na valec c.2 (logicky ten stredny).Ten stvrty vystup z viecka by mal byt zaslepeny.
Obrázek

A teoreticky - ak mas na VN kabloch napisane cisla 1, 2 a 3, tak aj podla dlzky potom vies, na kt. sviecku kt. kabel napojit. Ale u rozdelovaca plati co som napisal vyssie. Tam by na veku ta jednicka mala byt napisana.

U aut byva valec 1 ten co je nablizsie prevodovke. Ak by ti to neslo nahodou, tak prehod na svieckach tie krajne VN kable medzi sebou ;) Ale myslim ze aj u Matizkov bol valec c. 1 u prevodovky. Nakoniec aj vyfukove potrubie (konkretne vystup EGR) by malo ist z prveho valca, a to je prave ten u prevodovky.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
matware
Příspěvky: 3
Registrován: úte srp 18, 2009 17:54

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od matware »

-i Moc děkuji za radu, hledal jsem to tu ale nikde nic.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od V.Brousek »

dovolil bych si Rada 77 poopravit. Pořadí válců se počítá od rozvodového řemenu u benzinových motorů, u naftových je pořadí opačné, tudíž od setrváku. Aspoň tak nás to učili v roce 1966.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od Rado77 »

Tak to je haluz :?: Napr. na 16V benzin motorch sa zvykne srobovat fixacny trn pri vymene/nastaveni rozvodov, a fixuje sa prvy valec v HU, a to prave ten u prevodovky.... Taktiez EGR ako som spominal na vyfukovom potrubi - vyvod by mal byt z prveho valca, takze opet je to ten najblizsie prevodovke podla obrazkov zvodov Matizka.... Ale ok, Matizek to moze mat ako pises Vaclav...

Takze ak to nebude startovat, staci prehodit kable 1 a 3 ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od palikx »

no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od V.Brousek »

palikx píše:no ja nevim
ale 1 valec je vzdy u rozvodu at je to trabant nebo formule 1
vaclave zajimalo by me ktery diesel v roce 66 mel mit 1 valec u prevodovky.slysim to poprve ale teoreticky je mozne vsecko
Mates( Š706), Liaz a pod.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od palikx »

ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od V.Brousek »

třeba tady
Přílohy
ventil.naft.válec.JPG
ventil.naft.válec.JPG (51.56 KiB) Zobrazeno 8371 x
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od V.Brousek »

palikx píše:ok
to je zvlastni kazdopadne si o tom zkusim neco zjistit jelikoz to odporuje uplne vsemu.
Pavle, netvrdím že je tomu tak i u osobních vozidel s naftovými motory, ty jsemn nedělal, pouze nákladní.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od palikx »

jasne takhle je to jasny.
ja zas nastesti nemel tu cest resit tyhle sileny hruzy.
neni co resit.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od Rado77 »

Matware - aj nam das vediet ako si dopadol?

PalikX - nemoze byt to pocitanie valcov ovplyvnene tym ako je orientovany motor? Ze ak idu zvody zpredu (pri pohlade na motor ako ma Matizek), tak je 1 valec u rozvodov, a ked na MeganeII mam zvody zozadu motora, tak sa rata 1 valec od prevodovky? Mozno som zle pochopil service manual, kde sice pchaju fixator kluky k valcu u prevodovk, ale vlastne sa tym zaruci, ze prvy valec (u rozvodov) je vtedy v HU...? Aj to je mozne. Nemam totizto ani k Matizkovi ani MeganeII ani Fieste taky SM, ktory by jasne hovoril, kde je prvy valec....Mna to samozrejme zaujima po teoretickej stranke vseobecne, ako to na benzin motoroch byva...

Diki moc
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od palikx »

na meganu DCI je 1 valec u rozvodu.
fixacni kolik je v zadu jen proto ze jinde neni misto.
dnes jsou motory v 99 procentech s 1 valcem u rozvodu at benzin nebo diesel.
zamerne pisu 99 procent protoze nejakej magor urcite chtel vyniknout a udelal to obracene.ja ale takovy motor neznam
krome jiz zminenych liaz praga a podobne o kterych mi to kolega z prace potvrdil.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od V.Brousek »

No vidíš Pavle a já myslel, že ono pravidlo, které platí u nákladních vozidel, platí i u osobních, které jsem nikdy neopravoval. Opět se potvdilo pravidlo ( myslet - h....o vědět.)
Ale je možné, že již dnes to mají nákladní vozidla jinak. Pavle díky za vysvětlení.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: Správné zapojení kabelů od rozdělovače ke svíčkám

Příspěvek od Rado77 »

Jo, aspon v tom mame jasno ;) Diki-diki
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“