Nexia GLE - spojka ven?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Nexia GLE - spojka ven?
Zdravím, mám prosbu. Má žena vlastní vůz Nexia GLE a nyní má následující problém:
- po sešlápnutí spojky zapracuje spojkový váleček a posune páku spojky. Nevím jak má mít dlouhý chod nebo jde li seřídit, zkusil jsem zatím jen odvzdušnit.
- Po nastartování a sešlápnutí spojky nic nezařadím, 1-4 nejde vůbec, u zpátečky řachtají zuby a nic
- bez motoru zařadím cokoliv. Pokud s vypnutým motorem zařadím dvojku, sešlápnu spojku a nastartuji, starter posune auto vpřed a naskočí, tak jsem dojel s autem domů. Po cestě ale už nezařadím. Na křižovatce jsem sešlápl spojku a brzdu, auto stálo a motor běžel, při povolení brzdy se ale snažilo rozjet. Z toho plyne - spojka vypíná ale málo.
Tak že buď je třeba spojku seřídit, čemuž moc nevěřím aby rozladění proběhlo tak rychle a ani nevím zda to jde a pokud ano tak jak.
A nebo je v háji přítlačný kotouč spojky, což znamená spojka ven, a pak prosím o návod = postup + možná úskalí. Nejsem automechanik .....
Díky za radu, rád bych teď o víkendu zahájil práce.
- po sešlápnutí spojky zapracuje spojkový váleček a posune páku spojky. Nevím jak má mít dlouhý chod nebo jde li seřídit, zkusil jsem zatím jen odvzdušnit.
- Po nastartování a sešlápnutí spojky nic nezařadím, 1-4 nejde vůbec, u zpátečky řachtají zuby a nic
- bez motoru zařadím cokoliv. Pokud s vypnutým motorem zařadím dvojku, sešlápnu spojku a nastartuji, starter posune auto vpřed a naskočí, tak jsem dojel s autem domů. Po cestě ale už nezařadím. Na křižovatce jsem sešlápl spojku a brzdu, auto stálo a motor běžel, při povolení brzdy se ale snažilo rozjet. Z toho plyne - spojka vypíná ale málo.
Tak že buď je třeba spojku seřídit, čemuž moc nevěřím aby rozladění proběhlo tak rychle a ani nevím zda to jde a pokud ano tak jak.
A nebo je v háji přítlačný kotouč spojky, což znamená spojka ven, a pak prosím o návod = postup + možná úskalí. Nejsem automechanik .....
Díky za radu, rád bych teď o víkendu zahájil práce.
- Reklama
Re: Nexia GLE - spojka ven?
no pokud je odvzdusnena tak je to vypinaci paka spojky.je praskla ve svaru a pretocena-pokud ji vyndas a otocis zpet a zavaris tak ji nemusis menit.
podle toho co mas za prevodovku se ani nemusi vyndavat staci jen spodni plech u spojky a bocni viko.pak uz jen z hridele vytocit sroubek a celou ji vyrazit ven.pak seslapnout spojku zajistit pritlacak povolit a vyndat.a pak povolit spojkove lozisko a vytahnout tu paku nahoru.
bohuzel pokud vubec netusis tak to asi neudelas.
ahoj
podle toho co mas za prevodovku se ani nemusi vyndavat staci jen spodni plech u spojky a bocni viko.pak uz jen z hridele vytocit sroubek a celou ji vyrazit ven.pak seslapnout spojku zajistit pritlacak povolit a vyndat.a pak povolit spojkove lozisko a vytahnout tu paku nahoru.
bohuzel pokud vubec netusis tak to asi neudelas.
ahoj
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Nazdar s kade si,možno by som vedel pomôcť.
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Pro Pehu - jsem z místa 12km od Olomouce, žena Dáša byla dokonce i na srazu v Olomouci tak že nejsme úplně mimo, jen se málo ozýváme.
Dnes jsem dal manželčinu zelenou střelu na špalky a začal hledat vadu - tady s cílem napřed zjistit CO a pak řešit JAK.
Spojkové ložisko se mi pohybuje po hřídeli tak 3-4mm což mi připadá málo, a tak začínám mít podezření na spojkový váleček, respektivě že má krátký chod. Zdálo se mi že byl pod manžetou mokrý, to by možná něco naznačovalo. Zkusil jsem dát mezi tyčku válečku a páku matku, zda chod válečku neprodloužím, ale pak bylo možno řadit 1a2 bez spojkového pedálu, 3a4 vůbec, zpátečka měla snahu. Po sešlápnutí spojky žádná změna a navíc šel pedál velmi lehce jako by tam byl vzduch - že by po vychýlení tyčky (pístní tyče) pro vložení distanční matky? Tak jsem matku vyndal že zkusím jaká je změna. ale pedál šel opět lehce jako by byl zavzdušněný. Pak mne vyhnala zima a tma.
Zatím to typuju na ten kolový váleček, zítra zkusím vymyslet jak se zapřít nějakou pákou a obsloužit vypínací páčku mechanicky - snad budu chytřejší.
Pro Palikxe - nevím ještě zda to budu potřebovat, ale: spodní plech na spojce mám dole, ale nevím které boční víko, šroub zajišťující vypínací vidličku na páčce jsem asi našmatal. Pokud zajistím spojkové ložisko v sešlápnutám stavu, vyndám zajišťovací šroub (zdá se mi tam ale málo místa na jeho vytočení), sundám hadici chladiče a oddělám spojkový váleček, můžu páku vyrazit odspodu nahoru, a pak páka vyleze a vidlička se svlékne a zůstane dole. Nevím zda nebudu muset ještě oddělat rozdělovač. Chápu dobže nebo mi ještě nějaký úkon chybí?
Dnes jsem dal manželčinu zelenou střelu na špalky a začal hledat vadu - tady s cílem napřed zjistit CO a pak řešit JAK.
Spojkové ložisko se mi pohybuje po hřídeli tak 3-4mm což mi připadá málo, a tak začínám mít podezření na spojkový váleček, respektivě že má krátký chod. Zdálo se mi že byl pod manžetou mokrý, to by možná něco naznačovalo. Zkusil jsem dát mezi tyčku válečku a páku matku, zda chod válečku neprodloužím, ale pak bylo možno řadit 1a2 bez spojkového pedálu, 3a4 vůbec, zpátečka měla snahu. Po sešlápnutí spojky žádná změna a navíc šel pedál velmi lehce jako by tam byl vzduch - že by po vychýlení tyčky (pístní tyče) pro vložení distanční matky? Tak jsem matku vyndal že zkusím jaká je změna. ale pedál šel opět lehce jako by byl zavzdušněný. Pak mne vyhnala zima a tma.
Zatím to typuju na ten kolový váleček, zítra zkusím vymyslet jak se zapřít nějakou pákou a obsloužit vypínací páčku mechanicky - snad budu chytřejší.
Pro Palikxe - nevím ještě zda to budu potřebovat, ale: spodní plech na spojce mám dole, ale nevím které boční víko, šroub zajišťující vypínací vidličku na páčce jsem asi našmatal. Pokud zajistím spojkové ložisko v sešlápnutám stavu, vyndám zajišťovací šroub (zdá se mi tam ale málo místa na jeho vytočení), sundám hadici chladiče a oddělám spojkový váleček, můžu páku vyrazit odspodu nahoru, a pak páka vyleze a vidlička se svlékne a zůstane dole. Nevím zda nebudu muset ještě oddělat rozdělovač. Chápu dobže nebo mi ještě nějaký úkon chybí?
Naposledy upravil(a) Volha dne sob lis 28, 2009 19:46, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Hopa tak to nie je možno lamela ale fakt valček veď aj já som išiel z Manína so zavzdušnovanou spojkou len mne prdla hadica no u teba to múže robiť valček lebo ten som nejeden už menil a hlavne na Nesinkách lebo holky už toho majú dosť za sebou Jo a bližšie to by si to mal asi k Palikxovi do prágru No pokud ale je to spojkový valček tak to zvládneš sám teda na odvzdušnenie je dobrý kamoš ale aj Dášenka to zvládne.No vyzerá to že to nebude až taká náročná oprava
pokud ich nemá Pavel tak tady majú oba pracovný aj hlavný
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... d7113d5695
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... c8320ee6d7
pokud ich nemá Pavel tak tady majú oba pracovný aj hlavný
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... d7113d5695
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... c8320ee6d7
Re: Nexia GLE - spojka ven?
jasne
na vyndani paky to staci.
ale pokud mas mokry valecek tak je asi spatny a nemusi uz dostatecne dotlacit spojku.ale vzdy po odvzdusneni alespon chvili funguje spravne.
nebo aspon po naslapani.
zalezi jak je ta tycka vysunuta z valecku.a jestli po seslapnuti nejsi s valeckem na konci pripadne se paka neopira o prevodovku.
pehacku jeste tu je nekdo jiny kdo potrebuje pomoc se spojkou.asi tedy v esperu.
na vyndani paky to staci.
ale pokud mas mokry valecek tak je asi spatny a nemusi uz dostatecne dotlacit spojku.ale vzdy po odvzdusneni alespon chvili funguje spravne.
nebo aspon po naslapani.
zalezi jak je ta tycka vysunuta z valecku.a jestli po seslapnuti nejsi s valeckem na konci pripadne se paka neopira o prevodovku.
pehacku jeste tu je nekdo jiny kdo potrebuje pomoc se spojkou.asi tedy v esperu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
OK idem sa tam kuknúť
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Ja som mal problem so spojkovym pomocnym valcekom taky, ze vzdy cez neho tiekla vonku kvapalina, pritom spojka isla vzdy OK. Ale i tak som ho komplet rozobral a zistil som ze vnutry toho valceka, na tej hriadelke bola uz vychodena a vyhlodana ta tesniaca manzetka a cez nu to tieklo vsetko vonku. Po vymene toho spojkoveho pomocneho valceka sa stav spojky nezlepsil a ani nezhorsil, isla presne ako predtym. Ale chvalabohu uz to aspon nepreteka a nemusim vzdy dolievat kvapalinu
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
ja to tiez vidim na vadnu paku..
spojokvy valcek aj ked tecie, tak funguje...
a kedze pisesh ze spojka ide strasne lahko...
tak to bude asi tou pakou...
spojokvy valcek aj ked tecie, tak funguje...
a kedze pisesh ze spojka ide strasne lahko...
tak to bude asi tou pakou...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Ahoj vespolek. Tak že víkend je jak se říká na slušném fóru v nenávratnu, ale výsledek nula. Ne a ne přijít na to kde je zakopaný pes.Nemám se čeho chytit a típ pádem ani nevím co opravovat ....
Pedál spojky si dělá co chce. Buď jse ztuha jak se sluší a patří ale zastaví se cca 4 cm nad podlahou a dál ne a ne jako by narazil na tvrdou překážku. Pak najednou jde lehoučko jako by tam ani nebyl a jde až na podlahu (asi ne poprvé, spíš by to tak asi mělo být, v koberci je otištěn a otisk je silný a letitý). Což mne vede k nejpravděpodobnější diagnoze - vadný hlavní spojkový válec, ale zatím ani nevím jak s ním ven. Když je pedál tvrdý tak rukou s vypínací páku nehnu. Když jde lehoučko, rukou zatlačím o cca 5mm pákou pístní tyčku do válečku.K závěru vadného hlavního válce mne vede i následující fakt.
pístní tyčkaz pomocného válce vyleze o cca 7 mm, což se mi zdá na délku válečku málo. Dle mého by mněl jít dál. Při pohledu na spojkové ložisko se po sešlápnutí (ať už je pedál tvrdý nebo ne) vždy posune o cca 4 mm po hřídeli a mírně prohne paprsky přítlačáku, kdyby šlo dál asi by provedlo to co má ale nedojede, jako by pomocný váleček byl nedostatečně plněn a proto se málo vysunul. Kolik má být vysunutí válečku na fungujícím voze nevím.
Při pohledu na vypínací pákusi myslím že dělá co má, shora je vidět svár a je celistvý, nepřipadá mi utržený. Páka má ve směru k bloku takový zobáček, ten se o blok spojky v krajní poloze neopírá a řekl bych že může jít ještě kousek. Když s vypínací pákou cvičím nahoře, totéž dělá vypínací vidlička. Tady asi zrada nebude a pokud ano, nevím jak ji vydiagnostikovat, nechci dělat práci zbytečnou a zkusmo....
Ta že, víkend v háji ale žádný vítězný plán nemám.
Jinak všem, kteří se mi snažili pomoct, díky za rady i za morální podporu, je fajn že se v tom člověk neplácá sám.
Ještě pro úplnost - autí je z r. 1996, žena Dáša ho má 6 let, má lahvově zelenou metalízu (to auto) a za tu dobu se měnil (se = já) 1x alternátor, 1x zapalovací cívka + VN kabely (auto cukalo) a 1x zapalovacé cívka + palec + víčko rozdělovače (auto zničeho nic zůstalo stát). Kromě zhnilých spodků vnitřků dveří jinak stav slušný a Dáša si ho nemůže vynachválit, pro jeho barvu mu říká žabička.
Pedál spojky si dělá co chce. Buď jse ztuha jak se sluší a patří ale zastaví se cca 4 cm nad podlahou a dál ne a ne jako by narazil na tvrdou překážku. Pak najednou jde lehoučko jako by tam ani nebyl a jde až na podlahu (asi ne poprvé, spíš by to tak asi mělo být, v koberci je otištěn a otisk je silný a letitý). Což mne vede k nejpravděpodobnější diagnoze - vadný hlavní spojkový válec, ale zatím ani nevím jak s ním ven. Když je pedál tvrdý tak rukou s vypínací páku nehnu. Když jde lehoučko, rukou zatlačím o cca 5mm pákou pístní tyčku do válečku.K závěru vadného hlavního válce mne vede i následující fakt.
pístní tyčkaz pomocného válce vyleze o cca 7 mm, což se mi zdá na délku válečku málo. Dle mého by mněl jít dál. Při pohledu na spojkové ložisko se po sešlápnutí (ať už je pedál tvrdý nebo ne) vždy posune o cca 4 mm po hřídeli a mírně prohne paprsky přítlačáku, kdyby šlo dál asi by provedlo to co má ale nedojede, jako by pomocný váleček byl nedostatečně plněn a proto se málo vysunul. Kolik má být vysunutí válečku na fungujícím voze nevím.
Při pohledu na vypínací pákusi myslím že dělá co má, shora je vidět svár a je celistvý, nepřipadá mi utržený. Páka má ve směru k bloku takový zobáček, ten se o blok spojky v krajní poloze neopírá a řekl bych že může jít ještě kousek. Když s vypínací pákou cvičím nahoře, totéž dělá vypínací vidlička. Tady asi zrada nebude a pokud ano, nevím jak ji vydiagnostikovat, nechci dělat práci zbytečnou a zkusmo....
Ta že, víkend v háji ale žádný vítězný plán nemám.
Jinak všem, kteří se mi snažili pomoct, díky za rady i za morální podporu, je fajn že se v tom člověk neplácá sám.
Ještě pro úplnost - autí je z r. 1996, žena Dáša ho má 6 let, má lahvově zelenou metalízu (to auto) a za tu dobu se měnil (se = já) 1x alternátor, 1x zapalovací cívka + VN kabely (auto cukalo) a 1x zapalovacé cívka + palec + víčko rozdělovače (auto zničeho nic zůstalo stát). Kromě zhnilých spodků vnitřků dveří jinak stav slušný a Dáša si ho nemůže vynachválit, pro jeho barvu mu říká žabička.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
No ta vypinacia paka zvykne byt utrhnuta v tom zvare...
aj ked to z vrchu vyzera byt OK..
gulata tyc sa pootaca vo zvare na tej pasovine-paaaake
ale zase z vlastnej skusenosti, pri vymene/zamene REBROveho motora..
sme spojku vypustili..a uz viac nenapustili, neodvzdusnili, nespojazdnili..
trebalo vymenit obidva spojkove valce...
pomocny na prevodovke tiekol, a hlavny ostal vyset, ..
v hlavnom je "ventilcek" a ten jakosi bez kvapaliny nejako prestal plnit svoju funkciu..
takze pokial stym mash takyto "nacvik", kup novy hlavny spojkovy valec.
drzia ho 2 8cky sruby, a na pedaly je stift so zavlackou..
pokial ti pomocny prepusta, vymen aj ten..
(zasadne som zvyraznil novy, nekupuj pouzivane z vrakaca, lebo inac zavadu hydrauliky nebudes moc vylucit)
aj ked to z vrchu vyzera byt OK..
gulata tyc sa pootaca vo zvare na tej pasovine-paaaake
ale zase z vlastnej skusenosti, pri vymene/zamene REBROveho motora..
sme spojku vypustili..a uz viac nenapustili, neodvzdusnili, nespojazdnili..
trebalo vymenit obidva spojkove valce...
pomocny na prevodovke tiekol, a hlavny ostal vyset, ..
v hlavnom je "ventilcek" a ten jakosi bez kvapaliny nejako prestal plnit svoju funkciu..
takze pokial stym mash takyto "nacvik", kup novy hlavny spojkovy valec.
drzia ho 2 8cky sruby, a na pedaly je stift so zavlackou..
pokial ti pomocny prepusta, vymen aj ten..
(zasadne som zvyraznil novy, nekupuj pouzivane z vrakaca, lebo inac zavadu hydrauliky nebudes moc vylucit)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Nexia GLE - spojka ven?
To že ten svár vypadá shora jako že je vše o.k., to mne tedy moc nepotěšilo ....
No a na ten hlavní brzdový válec právě sázím kvůli tomu ventilku, pokud neplní funkci, honí kapalinu sem a tam bezt většího odporu ale ven nic nevyteče.
Počkám jestli se ještě někdo neozve s názorem nebo zkušeností - zatím to vidím takhle:
1. Nový hlavní válec, tyčka se mi zdá přece jen s krátkým chodem, sázím na nedostatečné plnění.
2. Pokud to neklapne, vypínací páka ven. Váleček u vypínací páky se zdá umoudřil, zatím neteče a jiná možnost snad už není ....
No a na ten hlavní brzdový válec právě sázím kvůli tomu ventilku, pokud neplní funkci, honí kapalinu sem a tam bezt většího odporu ale ven nic nevyteče.
Počkám jestli se ještě někdo neozve s názorem nebo zkušeností - zatím to vidím takhle:
1. Nový hlavní válec, tyčka se mi zdá přece jen s krátkým chodem, sázím na nedostatečné plnění.
2. Pokud to neklapne, vypínací páka ven. Váleček u vypínací páky se zdá umoudřil, zatím neteče a jiná možnost snad už není ....
Re: Nexia GLE - spojka ven?
takze
nevim kdo jiny by ti jeste mel rict ze
JE TO VYPINACI PAKA
pokud se ti pedal zastavi pred podlahou a dal je natvrdo je to na 1000 procent paka
a pokud je mokry valecek je taky na vyhozeni.
takze paka asi 250 kc
valecek asi 400
prace doma zadarmo
nebo v servisu tak 1000 kc
verim ze tim je to temer vse co se k tomu da rict
nevim kdo jiny by ti jeste mel rict ze
JE TO VYPINACI PAKA
pokud se ti pedal zastavi pred podlahou a dal je natvrdo je to na 1000 procent paka
a pokud je mokry valecek je taky na vyhozeni.
takze paka asi 250 kc
valecek asi 400
prace doma zadarmo
nebo v servisu tak 1000 kc
verim ze tim je to temer vse co se k tomu da rict
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Dáša Olomouc
- Příspěvky: 107
- Registrován: stř bře 17, 2004 10:26
- Bydliště: Tršice-Vacanovice (Olomouc)
Re: Nexia GLE - spojka ven?
Ahoj kluci,
jsem ráda, že se tak věnujete zprovoznění mojí Žabky
Palikxi, ten Tvůj poslední příspěvek je teda tvrdej! Manžel to přečet a šup! mazal kupovat páku. Ani neodmlouval!
Tak doufám, že Žabička se chytne a bude fungovat, chybí mi
jsem ráda, že se tak věnujete zprovoznění mojí Žabky
Palikxi, ten Tvůj poslední příspěvek je teda tvrdej! Manžel to přečet a šup! mazal kupovat páku. Ani neodmlouval!
Tak doufám, že Žabička se chytne a bude fungovat, chybí mi
Dáša
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nexia GLE - spojka ven?
no dajte vedet jak to dopadlo...
(aj ken na 99,999999999999999999999999999999999999999% tusim)
(aj ken na 99,999999999999999999999999999999999999999% tusim)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov