![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ahoj vespolek. Tak že víkend je jak se říká na slušném fóru v nenávratnu, ale výsledek nula. Ne a ne přijít na to kde je zakopaný pes.Nemám se čeho chytit a típ pádem ani nevím co opravovat ....
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Pedál spojky si dělá co chce. Buď jse ztuha jak se sluší a patří ale zastaví se cca 4 cm nad podlahou a dál ne a ne jako by narazil na tvrdou překážku. Pak najednou jde lehoučko jako by tam ani nebyl a jde až na podlahu (asi ne poprvé, spíš by to tak asi mělo být, v koberci je otištěn a otisk je silný a letitý). Což mne vede k nejpravděpodobnější diagnoze - vadný hlavní spojkový válec, ale zatím ani nevím jak s ním ven. Když je pedál tvrdý tak rukou s vypínací páku nehnu. Když jde lehoučko, rukou zatlačím o cca 5mm pákou pístní tyčku do válečku.K závěru vadného hlavního válce mne vede i následující fakt.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
pístní tyčkaz pomocného válce vyleze o cca 7 mm, což se mi zdá na délku válečku málo. Dle mého by mněl jít dál. Při pohledu na spojkové ložisko se po sešlápnutí (ať už je pedál tvrdý nebo ne) vždy posune o cca 4 mm po hřídeli a mírně prohne paprsky přítlačáku, kdyby šlo dál asi by provedlo to co má ale nedojede, jako by pomocný váleček byl nedostatečně plněn a proto se málo vysunul. Kolik má být vysunutí válečku na fungujícím voze nevím.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Při pohledu na vypínací pákusi myslím že dělá co má, shora je vidět svár a je celistvý, nepřipadá mi utržený. Páka má ve směru k bloku takový zobáček, ten se o blok spojky v krajní poloze neopírá a řekl bych že může jít ještě kousek. Když s vypínací pákou cvičím nahoře, totéž dělá vypínací vidlička. Tady
asi zrada nebude a pokud ano, nevím jak ji vydiagnostikovat, nechci dělat práci zbytečnou a zkusmo....
![Sad :(](./images/smilies/smilie2.gif)
Ta že, víkend v háji ale žádný vítězný plán nemám.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jinak všem, kteří se mi snažili pomoct, díky za rady i za morální podporu, je fajn že se v tom člověk neplácá sám.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ještě pro úplnost - autí je z r. 1996, žena Dáša ho má 6 let, má lahvově zelenou metalízu (to auto) a za tu dobu se měnil (se = já) 1x alternátor, 1x zapalovací cívka + VN kabely (auto cukalo) a 1x zapalovacé cívka + palec + víčko rozdělovače (auto zničeho nic zůstalo stát). Kromě zhnilých spodků vnitřků dveří jinak stav slušný a Dáša si ho nemůže vynachválit, pro jeho barvu mu říká žabička.