Ruční brzda

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
TonB
Příspěvky: 24
Registrován: pát říj 01, 2004 15:53
Bydliště: Praha

Ruční brzda

Příspěvek od TonB »

Nemá někdo čistě náhodou tušení kdo přišel s tím geniálním systémem ruční brzdy? Rád bych ho poznal a sprovodil ze světa. :lol: Před nedávnem mi bez varování vypověděla funkci a v současnosti brzdí kupodivu jen dozadu a to naprosto nechutně silně, kdežto dopředu skoro vůbec. Dokonce jsem si zkazil víkend tím, že jsem sundal zadní kotouče a pokusil jsem se o nastavení které je popsáno v servisním manuálu, leč marně. Kotouče i čelisti vypadají netknutě, lanovody chodí a stejně se to nenamáhá brzdit. Když jsem přitáhnul šroub v kabině tak to sice trochu brzdit začalo, ale na zpátečku jsem se prostě nerozjel a tak se vše vrátilo do starých kolejí… Ne že bych ruční brzdu na něco potřeboval, kaskadér nejsem a do kopce se rozjedu, ale ti mamlasové na technické to neradi vidí a za pár měsíců je čeká ta čest že je obšťastním návštěvou, ;) takže bych rád vyzvěděl jestli někdo neví co se s tím dá dělat.
Reklama
 

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Tak tenhle názor mám taky ta ruční je prostě šílenost . Ale k řešení - Když sundáš ten kotouč tak si hezky povol lanovody v kabině na maximum vyčisti si hezky ten vnější okraj kotouče skus jestli chodí obě části toho prasátka volně a není něco zarezlého (musí chodit obě strany ) a pak si plochým šroubovákem a kladívkem otáčej jakoby sekáním za to ozubení na tom prasátku je tam šroub který ti bude roztahovat tu pakýnku jakoby si brzdil a to dělej tak dlouho dokud tam půjde nasadit kotouč vždycky to trochu pootoč a nasaď kotouč a znova je to piplačka ale vyplatí se to pokud už jde kotouč těžce nasadit tak ho poklepej aby se ta pakna usadila a skus to znova jestli se neuvolnila . Pak už jen nasaď oba kotouče a došteluj vevnitř krok ruční brzdy a mělo by to být fain 8)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Petře, to je u Leganzi stejný jako u Nubiry co má vzadu kotouče? ? :?
A ještě malej dotaz , kotouče se sundavaj i s ložiskem? Asi ne, protože když jsem měnil kola za zimní byl tam nějaký zapuštěný šroub, a ten když se vyndá jde asi sundat kotouč s tím malým bubnem na ručku, je to tak ? :?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
TonB
Příspěvky: 24
Registrován: pát říj 01, 2004 15:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od TonB »

petrm píše:skus jestli chodí obě části toho prasátka volně a není něco zarezlého (musí chodit obě strany )
A sakra, mě chodí jen jedna strana – a to ta která se seřizovat nedá a jelikož se chovalo pravé i levé kolo stejně, myslel jsem že je to normální. To seřízení jsem pochopil, dokonce jsem měl i tu seřizovací část venku protože byla zaseklá a nechtěla se otáčet. Vnitřek toho prasátka je napatlaný podivnou modrou vazelínou. Roztáhl jsem ty pakny tak že mi kotouč skoro nešel nasadit a stejně to nebrzdí. Nevíš proč mi chodí jen ta jedna strana? Docela by mě zajímalo jak dlouho to od seřízení vydrží brzdit… :?
TonB
Příspěvky: 24
Registrován: pát říj 01, 2004 15:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od TonB »

Richard píše:Petře, to je u Leganzi stejný jako u Nubiry co má vzadu kotouče? ? :?
A ještě malej dotaz , kotouče se sundavaj i s ložiskem? Asi ne, protože když jsem měnil kola za zimní byl tam nějaký zapuštěný šroub, a ten když se vyndá jde asi sundat kotouč s tím malým bubnem na ručku, je to tak ? :?
Ten systém je naprosto stejný, správně seřízené pakny mají mít údajně 167,6 až 167,8 mm. Jinak se samozřejmě kotouče nesundávají s ložiskem – stačí sundat kolo, pak odmontovat kompletně třmen co drží brzdové destičky a nakonec povolit ten zapuštěný šroub. Pak už jde kotouč sundat. Vše jde docela dobře až na sundání samotného kotouče, kterému se moc ven nechce, tedy alespoň v mém případě tomu tak bylo.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Přesně tak jak píše TonB ty brzdy jsou úplně stejný a postup je taky správně a jde to sundat špatně protože v tom bubnu se vyjede drážka a přes tu pak nejde ta pakna sundat nejhorší je Leganza a nová Nubira protože ty mají štefty místo šroubů na kolech a ty brání v tom aby se ten kotouč aspoň trochu uhnul do strany . Musí se pohybovat obě strany prasátka volně a při sundavání je dobrý povolit ruční u páky nadoraz aby se uvolnily lanovody . Ten seřizovací ozubenej bazmek se volně netočí jelikož je za ním udělanej výstupek aby se otřesama postupně zase nepovolil takže se musí vždy vyndat pakna pootočit ten šroub a zase nandat a vyzkoušet buben dokud to nebude těsný ale musí se točit kolo . A pak už zase jen doseřídit chod ruční u páky když už to máte dole vyzkoušejte si zataháním za ruční jestli chodí dobře oba lanovody , stává se že jsou zarezlé a třeba se nevracejí samovolně a nebo jsou vytahané a to to pak taky nebrzdí 8)
Pavel 111

Ručka

Příspěvek od Pavel 111 »

Zdar s ručkou.
Fakt se mi to také kousalo a nedalo se to poštelovat. Dost potom pomohlo, když jsem otočil pakny (náběžné strany), šlo to blbě, ale jde to.
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

Jak dlho vydrzi brzdit? :), no to neviem, este je to len vyse roka co nam ich robily (na Leganze) v servise, potom fungovali perfektne, teraz tiez este "stale" celkom slušne, mozno by to chcelo len trochu dotiahnut nastavovaciu srobu, lebo ide paka dost vysoko. Neviem ci je to spravne ale raz za cas robim to ze ked idem z nejakeho kopca alebo tak brzdim chvilu na rucku nech sa to trochu odhrdzí a prečistí a podlavšetkého to zatial funguje.
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ručka

Příspěvek od petrm »

Pavel 111 píše:Zdar s ručkou.
Fakt se mi to také kousalo a nedalo se to poštelovat. Dost potom pomohlo, když jsem otočil pakny (náběžné strany), šlo to blbě, ale jde to.
Jo tak to je sice hezký ale když se na tu pakýnku podíváš tak je na ní napsáno že se nemá otáčet asi k tomu mají nějakej důvod i když netuším jakej
carminsky
Příspěvky: 30
Registrován: pon dub 16, 2007 19:11
Bydliště: Praha

Re: Ruční brzda

Příspěvek od carminsky »

Parkovací, resp. ruční brzdy na nubiře a leganze jsou stejné ?
2x Leganza, světlešedozelená metla 2,0 automat,kůže rv 1998 a stejný rok fialová, s LPG.
Uživatelský avatar
Patrick
Příspěvky: 262
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:21
Bydliště: Praha 4 - Modřany

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Patrick »

Ahoj kamarádi, já jsem tímto postuptem ladil ruční brzdu na Leganze minulý rok tuším že to bylo nějak ke konci srpna a do ted funguje výborně :)...je to víc jak rok a v poho :) no a ted jsem ji pochválil a zítra sednu do auta a už budou problémy :D klasika :) měj te se :)
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Slam »

No mně v servisu opravovali zcela nefunkční ručku hned po koupi auta, takže u mě ručka funguje bezvadně už skoro 5 let bez jakéhokoliv dalšího servisního zásahu... -i
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
carminsky
Příspěvky: 30
Registrován: pon dub 16, 2007 19:11
Bydliště: Praha

Re: Ruční brzda

Příspěvek od carminsky »

Netušíte, jestli ten díl parkovací brzdy s tím plechovým štítem je stejný u Legy jako u nějakého jiného daewa? Potřebuji vyměnit oba u obou aut a nechce se mi kupovat nové za 12 tisíc a na Legu na vrakovištích nyní nic nemají, zatímco jiné typy jsou frekventovanější... Dík za radu.
2x Leganza, světlešedozelená metla 2,0 automat,kůže rv 1998 a stejný rok fialová, s LPG.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Richard »

Myslím že nachlup stejná je i v Nubiře I ale musíš hledat 2.0 16V ta má vzadu ty bubno kotouče
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Ruční brzda

Příspěvek od ppp »

lega a nubira 2liter by mali sice mat rovnaku brzdu ale tu vidim sice male rozdiely (vo velkosti otvorov na skrutky a cidlo abs) ale nelisia sa len cenou:
http://moto.allegro.pl/daewoo-nubira-2- ... 45753.html
http://moto.allegro.pl/daewoo-leganza-t ... 31197.html
a dokonca niektore starsie modely mohli mat aj cisto bubny, aj ked u nas sa mozno nepredavali, toto uz bude vediet len praktik alebo ten co sa pozrie co mas za brzdy vzadu ty.
aj v cenniku autodilykrc su nejake ciselne zvlastnosti, takze radsej by som si to preveril podla katalogu dielov a skutocnosti.
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“