kontrolka - porucha motor - emise
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
kontrolka - porucha motor - emise
ahoj majitele lacetti, sam mam lacetti r.v. 2005, 1.4 SX, dosud bez jakykoliv problemu, pravidelne servis. V posledni dobe - zimni mesice jsem zaznamenal enormne se stupnujici spotrebu - nejdriv jsem to prikladal zime a jizde prevazne po meste na kratke vzdalenosti, obcas zapnu AC. Bezna spotreba neni zadna slava, dlouhodobe cca 9 l na 100 km, prevazne mestsky provoz, ale ted jsem na 3/4 nadrze (45 l) ujel jen 300 km !!! a vcera se mi rozblikala oranzova kontrolka se symbolem motoru - dle manualu je neco v neporadku s emisemi / spalovanim ... a od te doby sviti stale, obcas zablika. Chtel bych se zeptat, jestli nekdo mate podobnou zkusenost, kde je zakopany pes a kolik si mam pripravit pri navsteve autor. servisu, jak radi manual
- Reklama
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Ak to uz nemas v zaruke, tak mas asi smolu, vyzera to na vymenu ventilov, zabrusenie sediel, atd....
Znama chyba motoru 1.4 a 1.6 (udajne len s nasimi benzinmi) a povodnym materialom ventilov asi aj v sucinnosti s cinnostou EGR ventilu. Ventily sa nadmerne zanasaju karbonom a RJ zahlasi nespravne spalovanie.
Novsie prevedenie ventilov z ineho materialu tym uz udajne netrpi.
Znama chyba motoru 1.4 a 1.6 (udajne len s nasimi benzinmi) a povodnym materialom ventilov asi aj v sucinnosti s cinnostou EGR ventilu. Ventily sa nadmerne zanasaju karbonom a RJ zahlasi nespravne spalovanie.
Novsie prevedenie ventilov z ineho materialu tym uz udajne netrpi.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: kontrolka - porucha motor - emise
diky za odpoved, take jsem na to na netu narazil, na pravidelne servisni prohlidce (3-leta) nic nenasli, je to smula, ze se to stane 4 mesice po vyprseni zaruky... Kolik tak stoji vymena ventilu? Nemam poneti, jsem z uplne jine branze
Re: kontrolka - porucha motor - emise
No to mas fajn, mne to v servise povedali sami, navrhli riesenie - vymenu ventilov v zaruke a no problem. Co som sa rozpraval s mechanikom tak moze pomoct motor prevetrat - poriadne mu nalozit, nech sa karbon a usadeniny spalia a skusit 2-elektrodove sviecky. Ci je to tak, neviem, mne to opravili.
Re: kontrolka - porucha motor - emise
nejdriv bych zkusil tu diagnostiku.
pak by se videlo.nejcastejsi priciny egr ventil lambda sonda a prave zminovane obcasne vynechani zapalovani respektive spatny pomer smesi-tedy spatne ventily.
cena opravy v normalnim servisu cca do 10000.pokud vymeni vsecky ventily.
pokud bude stacit jen zabrousit tak by jsi se mohl kolem 7 tis dostat.ale nevim presne ceny takze to muze byt uplne jinak
pak by se videlo.nejcastejsi priciny egr ventil lambda sonda a prave zminovane obcasne vynechani zapalovani respektive spatny pomer smesi-tedy spatne ventily.
cena opravy v normalnim servisu cca do 10000.pokud vymeni vsecky ventily.
pokud bude stacit jen zabrousit tak by jsi se mohl kolem 7 tis dostat.ale nevim presne ceny takze to muze byt uplne jinak
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: kontrolka - porucha motor - emise
dekuju za tipy a rady. Zatim jsem natankoval plnou u Shellu a kontrolka uz nesviti...a kdyz zase zacne, zajdu na diagnostiku
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Rastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
Tak. tak. ono kazde auto treba prebehnut. Ak tam mate nejaky kopec, serpentiny, pekne dvojka, podlaha a podme... alebo dialnica, 3-4 co to da, treba tomu prevetrat pluca, jasne ziadne extremy, nechat pekne zohriat a az potom nakladat. Jazda v meste, take tie 2km, stop na hodinku, zase 1km zase stop na hodinku, to nieje nic moc jazdenie.
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Je to tak, neplašit. 2x až 3x natankovat na prověřené čerpačce a trochu provětrat saze ve "výfuku" Samozřejmě ještě předtím zajet vymazat chybu na diagnostikuRastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Doporučil bych jako kluci....protáhni to na vyšší otáčky a dej tam 2 x plnou V-Power 95 a máš klid
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Mě taky blikala kontrola motoru a vyřešili to dvě nádrže W Poweru 95 od Shellu,od té doby nic.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka - porucha motor - emise
tak dneska se zase Check rozsvítil Nezhaslo to ani po 5 nastartováních takže to bude potřeba řešit diagnostikou.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- honzuv_web
- Příspěvky: 20
- Registrován: stř úno 18, 2009 19:58
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Na mém Lacetti se rozsvítila kontrolka při 12000km a měnili mi sací a výfukové ventily, dali mi od jiného výrobce, prý míň náchylné na usazení karbonu, teď mám 24000km a zatím v pohodě. Vyměnili mi to v záruce, ale jinak by to prý stálo kolem 16000,- Kč ( v olomouckém servise Chevrolet Moto Morava.
Honza
Honza
Lacetti Elite
Re: kontrolka - porucha motor - emise
Me taky vybrousili co sedalo pri te chybe a od te doby klid.Krtek píše:Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč
Az ted sem mel problem ale nakonec to byl zasrany a mokry vzduchovy filter. Trochu mi fualo pod auto snehem a po zahrati to zaclo blbnout. Takdlouho jsem jeste doprace nejel.
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Orlando 1,8