Problémy s řazením rychlostních stupňů
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Problémy s řazením rychlostních stupňů
Mohl by mi někdo poradit čím by to mohlo být, v poslední době se mi čpatně řadí rychlostní stupně. A když mám spojkový pedal zmačknutý, až na podlahu, ta mi často jde špatně zařadit rychlost (musím jí tam prostě narvat ) a při řazení zpátečky to jde přez zuby.
Dík moc
Dík moc
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
- Reklama
Řešilo se to tu , může být prasklá páka , která tlačí na spojkové ložisko, nebo zavzdušněný spojkový váleček , případně může propouštět . Na spojku to nevidím , pokud by ti odešla , bude klouzat a naopak řadit půjde dobře .....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Tak k te spojce, take mi odesla absolutne bez varovani. Zabirala krasne uprostred,neprokluzovala a jednoho dne zastavim na semaforu a uz nelze zaradit.Po rozebrani, hlavni pritlacak ko, lamela vydrena az na nejty,lozisko cerny. Valecek se porad zavzdusnoval pri nove spojce, take vymena a pri nove spojce jeste ta trapna vystavovaci paka (jen tak mimochodem jen kroucena pasovina-zadna litina) byla ohnuta...Fakt super vymysleno. Kde asi soudruzi udelali chybu...
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Měnil už tydy někdo z vás olej v převodovce nebo ho alespoň kontrolujete Nemohlo by to být olejem, že tam třeba není
Nevíte někdo, kde se nachází kontrolní šroub pro hladinu oleje v převodovce, šroub vypouštěcí a napouštěcí A jaký olej tam lijete
Dík
Nevíte někdo, kde se nachází kontrolní šroub pro hladinu oleje v převodovce, šroub vypouštěcí a napouštěcí A jaký olej tam lijete
Dík
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Ahoj dlouho jsem tu nebyl a už mě ta kára začíná zlobit no ale za ty hrachy co bych nechtěl jet to jede. Takže olej se opravdu nemění, nicméně jde to a to demontáží toho plechového víka (taky o tom uvažuju - řadí blbě ) a zaser..š se fest , kontrolní+nalévací otvor je ze strany motoru nad poloosou mám pocit že je to čtyřhran. Jestli to vyměníš dej vědět jestli se to zlepšilo .MikeIvoš píše:Nějak nedávno se to tu řešilo a myslím, že olej v převodovce se kolikrát nemění vůbec....každopádně to tu popisoval Tomáš. Ale fakt teď nevím, kde.
Nubira I. Wagon 1.6 16v stříbrná ful výbava
Re:
U meho automatu pry je taky dozivotni napln ale je doporuceno menit po 15Ot km, ja jeste nemenil ale urco budu, podle me kor u manualu by se menit mel castejiIvoš píše:Nějak nedávno se to tu řešilo a myslím, že olej v převodovce se kolikrát nemění vůbec....každopádně to tu popisoval Tomáš. Ale fakt teď nevím, kde.
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Mě to teď v mrazech také blbě řadí, zejména 1 a 2. Musím furt meziplyn, jinak to tam nenarvu, po pár KM je to pak OK. Myslíte, že je to předzvěst nějaké poruchy, nebo je to v normě. Díky
Nubira 1999, 1,6 LPG, SMART BRC
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
je, kolega z UstiMauner78 píše:Mě to teď v mrazech také blbě řadí, zejména 1 a 2. Musím furt meziplyn, jinak to tam nenarvu, po pár KM je to pak OK. Myslíte, že je to předzvěst nějaké poruchy, nebo je to v normě. Díky
Podle me v techto mrazech ti blbe radi vsem, resp. pomalu
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Já jsem vyměnil hlavní spojkový válec, repasoval jsem pomocný spojkový válec i vyměnil celé potrubí a vyměnil jsme novou brzovku a pořát to bylo stejné (nešlo mi řadit a šlo to pořád přes zuby... ).
Tak jsem se naštval a hodil jsem to do servisu, tam mi řekl, že to bude spojkou, tak mi vyměnil celý set na spojku. Tak jsem si říkal, že to bude O.K. Servisman vyměnil a vyzkoušel a ejhle zase nešlo řadit , tak hledal dál, a nakonec přišel na to, že jak je pomocný spojkový válec a z něho jde "ocelová tyčinka", která tlačí na vystavení spojky, tak je za určitou dobu opotřebováná a pořádně nevystavuje spojku. Tak vzal a tuto "ocelovou tyčinku" vyměnil za novou (uřízl o něco větší z kulatiny), a už to řadí perfektně HURÁ
Tak jsem se naštval a hodil jsem to do servisu, tam mi řekl, že to bude spojkou, tak mi vyměnil celý set na spojku. Tak jsem si říkal, že to bude O.K. Servisman vyměnil a vyzkoušel a ejhle zase nešlo řadit , tak hledal dál, a nakonec přišel na to, že jak je pomocný spojkový válec a z něho jde "ocelová tyčinka", která tlačí na vystavení spojky, tak je za určitou dobu opotřebováná a pořádně nevystavuje spojku. Tak vzal a tuto "ocelovou tyčinku" vyměnil za novou (uřízl o něco větší z kulatiny), a už to řadí perfektně HURÁ
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Tohle dělá u většiny aut zn. Daewoo (a nejenom Daewoo, obvykle bývá některý ze stupňů hůře zařaditelný než ostatní stupně) už od výroby, takže to myslím nemá smysl řešit ani strašit odcházející spojkou apod. Když jsem si stěžoval v servisu hned po pořízení auta, že té dvojce se tam obvykle moc nechce, tak mi bylo mi řečeno, že je to úplně normální... A za 3 roky denodenního městkého provozu (= neustále přeřazování) se nic nikde nevysypalo a ani nezhoršilo. Problém by byl teprve, kdyby Ti rychlosti vypadávaly, spojka prokluzovala nebo nešla zařadit žádná rychlost. Jinak když jsem chtěl měnit olej v převodovce, bylo mi to rozmluveno, že naplň je tam prý "navěky". A zřetelně si pamatuji, že to samé platí třeba i pro Fordy...Tomas píše:Mohl by mi někdo poradit čím by to mohlo být, v poslední době se mi čpatně řadí rychlostní stupně. A když mám spojkový pedal zmačknutý, až na podlahu, ta mi často jde špatně zařadit rychlost (musím jí tam prostě narvat ) a při řazení zpátečky to jde přez zuby.
Dík moc
Též je pravda, že při takových zimách, jako jsou teď, tam ty rychlosti jdou ze začátku hodně ztuha (stačí ale před rozjezdem trochu zakvedlat a pak by už neměl být problém)...
Ad zpátečka - vypozoroval jsem, že při zařazování zpátečky se auto nesmí vůbec pohybovat (ani dopředu a ani dozadu), i když mám vyšláplou spojku - v opačném případě se počítají zuby...
Ad řazení - možná taky jenom neumím správně řadit - já vždy pečlivě přitahnu co nejvíc k sobě (doleva) a pak dozadu, ale všiml jsme si, že když páku až tak moc netahám k sobě, dvojka tam jde bez jakékoliv námahy.
Jinak nebudeme si nic namlouvat, na manuální řazení existuje spousta lepších aut (ale taky horších). Na můj vkus je to docela v pohodě, akorát by ty dráhy i páka mohly být přeci jen o něco kratší.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Tomas píše:Já jsem vyměnil hlavní spojkový válec, repasoval jsem pomocný spojkový válec i vyměnil celé potrubí a vyměnil jsme novou brzovku a pořát to bylo stejné (nešlo mi řadit a šlo to pořád přes zuby... ).
Tak jsem se naštval a hodil jsem to do servisu, tam mi řekl, že to bude spojkou, tak mi vyměnil celý set na spojku. Tak jsem si říkal, že to bude O.K. Servisman vyměnil a vyzkoušel a ejhle zase nešlo řadit , tak hledal dál, a nakonec přišel na to, že jak je pomocný spojkový válec a z něho jde "ocelová tyčinka", která tlačí na vystavení spojky, tak je za určitou dobu opotřebováná a pořádně nevystavuje spojku. Tak vzal a tuto "ocelovou tyčinku" vyměnil za novou (uřízl o něco větší z kulatiny), a už to řadí perfektně HURÁ
opravdu jsem se pobavil.
skoda ze uz jsi za poslednich par dni dalsi kdo ma ten samy problem a resil to stejne-bohuzel te nepotesim
behem nekolika dni nebo tydnu to opet prestane radit protoze mas poskozenou vypinaci paku.je pootocena a proto malo vystavuje spojku.takze budto ji kup novou a vymen-prevodovka opet ven-a nebo ji vyndej pootoc zpatky a zavar.na aute se to dela blbe ja to zkousel a nedrzelo mi to a navic jsem roztavil silonove pouzdra.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
[quote="Slam]
Ad zpátečka - vypozoroval jsem, že při zařazování zpátečky se auto nesmí vůbec pohybovat (ani dopředu a ani dozadu), i když mám vyšláplou spojku - v opačném případě se počítají zuby...
Ad řazení - možná taky jenom neumím správně řadit - já vždy pečlivě přitahnu co nejvíc k sobě (doleva) a pak dozadu, ale všiml jsme si, že když páku až tak moc netahám k sobě, dvojka tam jde bez jakékoliv námahy.
Jinak nebudeme si nic namlouvat, na manuální řazení existuje spousta lepších aut (ale taky horších). Na můj vkus je to docela v pohodě, akorát by ty dráhy i páka mohly být přeci jen o něco kratší. [/quote]
Mám přesně tutéž zkušenost
Ad zpátečka - vypozoroval jsem, že při zařazování zpátečky se auto nesmí vůbec pohybovat (ani dopředu a ani dozadu), i když mám vyšláplou spojku - v opačném případě se počítají zuby...
Ad řazení - možná taky jenom neumím správně řadit - já vždy pečlivě přitahnu co nejvíc k sobě (doleva) a pak dozadu, ale všiml jsme si, že když páku až tak moc netahám k sobě, dvojka tam jde bez jakékoliv námahy.
Jinak nebudeme si nic namlouvat, na manuální řazení existuje spousta lepších aut (ale taky horších). Na můj vkus je to docela v pohodě, akorát by ty dráhy i páka mohly být přeci jen o něco kratší. [/quote]
Mám přesně tutéž zkušenost
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Ještě co se týče řazení, u většiny Dejw je přenos z řadící páky vyřešen pomocí sice jednoduchého, ale náchylného mechanismu na vůle.
1) Vytáhnout řadící páku z kulisy, vyčistit a nejlépe namazat silikonovou vazelínou. Není k tomu potřeba žádný vercajk- jsou tam jenom čepy.
2)V motorovém prostoru (na převodovce) odpojit táhlo řazení do převodovky.
3)V mot. prostoru odpojit táhlo řazení z kabiny.
4)V mot. prostoru vytáhnout ze svislého čepu směrem nahoru páky mech. táhel.Jsou nahoře zajištěné pojistným plíškem. Právě tady jsou většinou největší vůle v řazení Jsou tam gumové ókroužky které se vydřou a je problém
Stačí trochu času, rozvahy, vazelínky a řazení se rapidně zlepší.
1) Vytáhnout řadící páku z kulisy, vyčistit a nejlépe namazat silikonovou vazelínou. Není k tomu potřeba žádný vercajk- jsou tam jenom čepy.
2)V motorovém prostoru (na převodovce) odpojit táhlo řazení do převodovky.
3)V mot. prostoru odpojit táhlo řazení z kabiny.
4)V mot. prostoru vytáhnout ze svislého čepu směrem nahoru páky mech. táhel.Jsou nahoře zajištěné pojistným plíškem. Právě tady jsou většinou největší vůle v řazení Jsou tam gumové ókroužky které se vydřou a je problém
Stačí trochu času, rozvahy, vazelínky a řazení se rapidně zlepší.
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi