Otáčkoměr
Moderátor: Blue Lanos
Kucííí, prosím o radu Matiz začátečníkovi?!?! Koupil jsem přítelkyni (sobě ) Matízka I SE (KLYA) r.v.98 a chtěl bych tam šoupnout otáčkoměr místo toho levého výdechu topení. Najde se zde někdo, kdo mi může doporučit přesně nějaký typ, popř. E-Shop kde ho mají aby 100% fungoval?? Na ceně ani tak nesejde, hlavně chci (není to 100% nutnost) aby měl bílý podklad a popř. přepínatelnou barvu podsvětlení. Ale HLAVNĚ aby 100% pasoval a nebyla to žádná "opičárna"!! Raději ustoupím mým požadavkům, ale aby to vypadalo (skoro) jako originál!! Budu všem MOC vděčný!!! Děkuji!!
Naposledy upravil(a) Lacif dne pát led 02, 2009 09:37, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Mno připojil jsem ho na kabel vedouci z civky do rozdelovace...tak mi to poradil Ondras...je na 12V vede z nej 5 dratu...dva jsou na napajeni osvetleni, 2 na napajeni budiku a jeden slouzi jako cidlo...o zadnem clenu jsem se nedozvedel ze bych měl zapojit. prepinani ma pouze na pocet valcu...a to mam nastaveno na tri valce.
Pokud je to tak jak píšeš, tak je to OK a vada bude opravdu v měřáku._LoLeG_ píše:Mno připojil jsem ho na kabel vedouci z civky do rozdelovace...tak mi to poradil Ondras...je na 12V vede z nej 5 dratu...dva jsou na napajeni osvetleni, 2 na napajeni budiku a jeden slouzi jako cidlo...o zadnem clenu jsem se nedozvedel ze bych měl zapojit. prepinani ma pouze na pocet valcu...a to mam nastaveno na tri valce.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Opravdu nikdo nic?? Na e-shopech vetšinou u otáčkoměrů neudávají jestli je přepinatelný podle počtu válců... PLS poraďte....Lahvac píše:Kucííí, prosím o radu Matiz začátečníkovi?!?! Koupil jsem přítelkyni (sobě ) Matízka I SE (KLYA) r.v.98 a chtěl bych tam šoupnout otáčkoměr místo toho levého výdechu topení. Najde se zde někdo, kdo mi může doporučit přesně nějaký typ, popř. E-Shop kde ho mají aby 100% fungoval?? Na ceně ani tak nesejde, hlavně chci (není to 100% nutnost) aby měl bílý podklad a popř. přepínatelnou barvu podsvětlení. Ale HLAVNĚ aby 100% pasoval a nebyla to žádná "opičárna"!! Raději ustoupím mým požadavkům, ale aby to vypadalo (skoro) jako originál!! Budu všem MOC vděčný!!! Děkuji!!
Lahvac napsal:
Opravdu nikdo nic?? Na e-shopech vetšinou u otáčkoměrů neudávají jestli je přepinatelný podle počtu válců... PLS poraďte....
Jak to že neudávají? Je to jeden ze základních parametrů, podle kterých se otáčkoměr hodnotí a kupuje.Buďto je určen přímo k určitému vozidlu, nebo se posuzuje právě podle variability. A tam se udává přepínání , nebo počet válců, nebo taky počet jisker na jednu otáčku.
___
______________
Opravdu nikdo nic?? Na e-shopech vetšinou u otáčkoměrů neudávají jestli je přepinatelný podle počtu válců... PLS poraďte....
Jak to že neudávají? Je to jeden ze základních parametrů, podle kterých se otáčkoměr hodnotí a kupuje.Buďto je určen přímo k určitému vozidlu, nebo se posuzuje právě podle variability. A tam se udává přepínání , nebo počet válců, nebo taky počet jisker na jednu otáčku.
___
______________
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
A asi náhodou nevíš, jaký typ nejlépe použít, co??Hynek píše:Lahvac napsal:
Opravdu nikdo nic?? Na e-shopech vetšinou u otáčkoměrů neudávají jestli je přepinatelný podle počtu válců... PLS poraďte....
Jak to že neudávají? Je to jeden ze základních parametrů, podle kterých se otáčkoměr hodnotí a kupuje.Buďto je určen přímo k určitému vozidlu, nebo se posuzuje právě podle variability. A tam se udává přepínání , nebo počet válců, nebo taky počet jisker na jednu otáčku.
___
______________
Re: Otáčkoměr
Ahoj,
tak to tady čtu a docela mě udivuje, že používáte induktivní vazbu na VN kabely.
Já teda znám pouze klasický princip a to, že se sleduje počet budících inpulsů na cívce (Připojeno na ten "slebej" drát vedoucí do cívky).
U 4 válce pak vycházíme ze 4 zápalů na dvě otočky motoru.
Otáčkoměr je vlastně měřič frekvence ocejchovaný v otáčkách motoru.
U matize to sjou 3 zápaly na dvě otáčky.
Pomýšlel sem použít otáčkoměr, ze škodovky ( příznivá cena ) a buť přepočítat poměr zápalů a nebo přecejchovat ciferník.
Ovšem ta první možnost bude lepší a chce to jen trochu bastlení.
Využít inudktivní, nebo kapacitní vazby, protože ten druhej konec cívky lítá ve vzduchu.
Pak by bylo výhodné využít libovolného kabelu ke svíčce a vycházet ze zápalu na dvě otáčky.
Což by bylo pak u motorů z různým počtem válců stejné protože počet jisker se bude dělit počtem váců.
Je to jen zamyšlení bude to blbost
tak to tady čtu a docela mě udivuje, že používáte induktivní vazbu na VN kabely.
Já teda znám pouze klasický princip a to, že se sleduje počet budících inpulsů na cívce (Připojeno na ten "slebej" drát vedoucí do cívky).
U 4 válce pak vycházíme ze 4 zápalů na dvě otočky motoru.
Otáčkoměr je vlastně měřič frekvence ocejchovaný v otáčkách motoru.
U matize to sjou 3 zápaly na dvě otáčky.
Pomýšlel sem použít otáčkoměr, ze škodovky ( příznivá cena ) a buť přepočítat poměr zápalů a nebo přecejchovat ciferník.
Ovšem ta první možnost bude lepší a chce to jen trochu bastlení.
Využít inudktivní, nebo kapacitní vazby, protože ten druhej konec cívky lítá ve vzduchu.
Pak by bylo výhodné využít libovolného kabelu ke svíčce a vycházet ze zápalu na dvě otáčky.
Což by bylo pak u motorů z různým počtem válců stejné protože počet jisker se bude dělit počtem váců.
Je to jen zamyšlení bude to blbost
Daewoo matiz 0,8 rv.1999