Přestavba - jak tam dostat jiný motor??

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Přestavba - jak tam dostat jiný motor??

Příspěvek od shaman »

Zdravím všechny zkušené montéry, jen mě tak napadlo jestli by bylo prakticky možné vyměnit motor u Matize. Moc se mi totiž líbí 1,3 turbo z Fiatu Uno, váhově je to stejné a s Unem je to fakt svezení. Problém je asi v tom, že by asi bylo potřeba vyměnit i převodovku, zavěšení, poloosy atd? Má někdo zkušenosti s výměnou motoru? Je to asi dooost práce. Co vy na to? Hynek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ty jsi blazen, ze? Kdyz UNO, tak 1,4ie TURBO--->>115kW v zakladu :)
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Tak k tomuhle se nebudu vyjadřovat :o
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

mno takže unreal myšlenka?
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

shaman píše:mno takže unreal myšlenka?
takhle pokud bys to auto chtel provozovat jako normalni ucastnik provozu, tak unreal ;)

teoreticky jde vse a je to jen otazka penez, coz by imho v tomto pripade nebylo (v pripade precizniho provedeni) daleko od ceny noveho auta s pozadovanym vykonem ... navic by te asi dost tlacily rozmery prostoru pro motor, preci jen 1,2/1,4, vetsi je imho jak prevodovka, tak i spojka, ... v matesovi je to vsechno na knop

daleko realnejsi bych v pripade osmistovky mateze videl to turbo, svody, vyfuk, ... motor tim taky sice odepisujes, ale kdyz vezmu za kolik se dnes da koupit novy matiz, tak mi to furt vychazi jako levnejsi reseni, nez komplet jiny motor/prevodovka/...
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto... Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hynek
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

shaman píše:Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto...
ano i ne, kdyz budes chtit rychlost a vykon, tak ano, kdyz budes chtit unikat, tak ty prachy vrazit do mateze, to je kazdyho rozhodnuti

pokud totiz mateze brutalne neokridlujes (jakoze to nema smysl - vse konci u ksiltu), tak do nej ten vykon nikdo nerekne :lol: i kdybys tam mel sto koni, coz u takovy fabky neni byt pravda - ta muze mit pres sto koni a ty to casto i cekas ;)
shaman píše:Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hyne
smart, motorka nebo kolo ;), ale mateze vidim jako kompromis mezi smartem a velkym autem jak rozmery tak cenou ;)
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Ono právě jde o to že by ten výkon od Mateze nikdo nečekal, to by byl asi protaženej ksicht nějakýho Fábkaře, až by jsi ho natřel. Jinak si myslím že je to utopie :o
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6643
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Příspěvek od milosh »

Pokzud chces silnejsi motor, tak bych zauvazoval o jinym aute. Nejsme v Nemecku, aby ta prestavba byla jednoducha ;)
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Při swapu motoru se dá uvažovat o litru z Matize dvojky, nebo 1.2 z Kalose, který má IMHO stejný blok. 53kW už by mohlo s Matizem pěkně rvát. Jeden kolega z polska už koupil 1.3 DOHC 16V motor ze Swifta a plánuje zamontování. Tak uvidíme, zdali se do toho v zimě pustí.

Furt mi leží v hlavě myšlenka elektrického fukaru. Matiz při 5000 ot. nasaje za hodinu nějakých 119.4m3 vzduchu. Kdyby byl fukar, který by uměl průtok tak o 1/4 až 1/3 větší, byl by regulovaný podle otáček, mohlo by to fachčit. Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to! :lol: Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?

Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led? :lol: :lol: :lol:
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Ondro, už jsme to jednou myslím řešili a zkušenosti s tím byly nevalné. Já myslím, že tady více méně zafunguje zákon zachování energie. U klas turba použiješ ještě jednou energii co vyletí výfukem, kdežto tady musíš tu energii znovu vyrobit. Jinak na www.vutbr.cz jsou skripta pro konstrukci motoru a aut a jsou tam vzorečky na výpočet kolik hodí turbo atd. Pokud se zadaří, budu to za rok či dva studovat life i s přednáškama, tak to pak aspoň hodím do praxe 8)
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Ondras píše:Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?

Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led? :lol: :lol: :lol:
Mrkni sem ;), ten neco podobnyho ma:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight/
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to! :lol: Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ... :lol: (to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze ;))
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jakub píše:ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ... :lol: (to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze ;))
Hehe :lol: . No stejnak, v případě přeplňování bude potřeba zřejmě zasáhnout do managementu motoru, tzn. buďto přeprogramovat ŘJ nebo ji nějak obalamutit. K tomu jde použít právě třeba SAFC. Chytrá krabička si osáhne jak ŘJ řídí vstřik podle různých čidel a pak umožní signály těchto čidel prohánět přes sebe a do ŘJ posílat falešné signály, třeba že je klapka více otevřená než je, nebo že je chladící kapalina chladnější a ŘJ pak stříká více 8) .

viz. http://www.cardomain.com/item/APX401A007
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“