Přestavba - jak tam dostat jiný motor??
Moderátor: Blue Lanos
Přestavba - jak tam dostat jiný motor??
Zdravím všechny zkušené montéry, jen mě tak napadlo jestli by bylo prakticky možné vyměnit motor u Matize. Moc se mi totiž líbí 1,3 turbo z Fiatu Uno, váhově je to stejné a s Unem je to fakt svezení. Problém je asi v tom, že by asi bylo potřeba vyměnit i převodovku, zavěšení, poloosy atd? Má někdo zkušenosti s výměnou motoru? Je to asi dooost práce. Co vy na to? Hynek
- Reklama
takhle pokud bys to auto chtel provozovat jako normalni ucastnik provozu, tak unrealshaman píše:mno takže unreal myšlenka?
teoreticky jde vse a je to jen otazka penez, coz by imho v tomto pripade nebylo (v pripade precizniho provedeni) daleko od ceny noveho auta s pozadovanym vykonem ... navic by te asi dost tlacily rozmery prostoru pro motor, preci jen 1,2/1,4, vetsi je imho jak prevodovka, tak i spojka, ... v matesovi je to vsechno na knop
daleko realnejsi bych v pripade osmistovky mateze videl to turbo, svody, vyfuk, ... motor tim taky sice odepisujes, ale kdyz vezmu za kolik se dnes da koupit novy matiz, tak mi to furt vychazi jako levnejsi reseni, nez komplet jiny motor/prevodovka/...
Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto... Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hynek
ano i ne, kdyz budes chtit rychlost a vykon, tak ano, kdyz budes chtit unikat, tak ty prachy vrazit do mateze, to je kazdyho rozhodnutishaman píše:Byla to jen takova myšlenka - nápad. Ale než cpat prachy do 0,8 je asi lepší si koupit už jiný auto...
pokud totiz mateze brutalne neokridlujes (jakoze to nema smysl - vse konci u ksiltu), tak do nej ten vykon nikdo nerekne i kdybys tam mel sto koni, coz u takovy fabky neni byt pravda - ta muze mit pres sto koni a ty to casto i cekas
smart, motorka nebo kolo , ale mateze vidim jako kompromis mezi smartem a velkym autem jak rozmery tak cenoushaman píše:Nicméně Matýsek je super, každej druhej den řeším parkování u školy jen díky tomu, jak je uzoučkej a vmáčkne se na šířku tam kam ostatní ne. To je fakt výhoda. Ještě kdyby byl tak o metr kratší a bylo by to totálně super. Hyne
Pokzud chces silnejsi motor, tak bych zauvazoval o jinym aute. Nejsme v Nemecku, aby ta prestavba byla jednoducha
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Při swapu motoru se dá uvažovat o litru z Matize dvojky, nebo 1.2 z Kalose, který má IMHO stejný blok. 53kW už by mohlo s Matizem pěkně rvát. Jeden kolega z polska už koupil 1.3 DOHC 16V motor ze Swifta a plánuje zamontování. Tak uvidíme, zdali se do toho v zimě pustí.
Furt mi leží v hlavě myšlenka elektrického fukaru. Matiz při 5000 ot. nasaje za hodinu nějakých 119.4m3 vzduchu. Kdyby byl fukar, který by uměl průtok tak o 1/4 až 1/3 větší, byl by regulovaný podle otáček, mohlo by to fachčit. Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to! Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
Furt mi leží v hlavě myšlenka elektrického fukaru. Matiz při 5000 ot. nasaje za hodinu nějakých 119.4m3 vzduchu. Kdyby byl fukar, který by uměl průtok tak o 1/4 až 1/3 větší, byl by regulovaný podle otáček, mohlo by to fachčit. Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to! Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?
Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led?
Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ondro, už jsme to jednou myslím řešili a zkušenosti s tím byly nevalné. Já myslím, že tady více méně zafunguje zákon zachování energie. U klas turba použiješ ještě jednou energii co vyletí výfukem, kdežto tady musíš tu energii znovu vyrobit. Jinak na www.vutbr.cz jsou skripta pro konstrukci motoru a aut a jsou tam vzorečky na výpočet kolik hodí turbo atd. Pokud se zadaří, budu to za rok či dva studovat life i s přednáškama, tak to pak aspoň hodím do praxe
Mrkni sem , ten neco podobnyho ma:Ondras píše:Tak kompresor, co natlačí asi 160m3 vzduchu za hodinu, má příkon asi 2kW. Otázka kolik to přidá na výkonu motoru, když dostane o třetinu více vzduchu. Odhaduju výkon tak na 45kW z 0.8. Přitom 4kW si veme přes altík ten kompresor a zbylé 3kW se spotřebují na vození samotného kompresoru. Hmmm, takže na prd? Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí?
Je tedy čas myšlenku zavrhnout a nasadit si do hlavy brouka třeba se sáním přes suchý led?
http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight/
ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ... (to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze )Ondras píše:Tlačítkem na klímu nebo přes SAFC by se přidal benál a bylo by to! Btw. kdo z fyziků mi spočte teoretický příkon takového fukaru?
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Hehe . No stejnak, v případě přeplňování bude potřeba zřejmě zasáhnout do managementu motoru, tzn. buďto přeprogramovat ŘJ nebo ji nějak obalamutit. K tomu jde použít právě třeba SAFC. Chytrá krabička si osáhne jak ŘJ řídí vstřik podle různých čidel a pak umožní signály těchto čidel prohánět přes sebe a do ŘJ posílat falešné signály, třeba že je klapka více otevřená než je, nebo že je chladící kapalina chladnější a ŘJ pak stříká více .jakub píše:ondro, je mi to jedno, kazdopadne to vymysli tak, at to funguje i mne, kdyz uz mam to tlacitko obsazeny klimou ... (to jen, ze jsem chtel tak nesobecky prispet do diskuze )
viz. http://www.cardomain.com/item/APX401A007
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny