výměna ložiska kola na zadní nápravě

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Tomas
Příspěvky: 34
Registrován: ned říj 29, 2006 17:43
Bydliště: Havířov

výměna ložiska kola na zadní nápravě

Příspěvek od Tomas »

Ahojte, nevíte náhodou jak postupovat při výměně ložiska kola na zadní nápravě :?: :idea: A jaký je moment pro utáhnutí matky :?: :idea: Předem dík :cry:
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Reklama
 

Mauner78
Příspěvky: 49
Registrován: pon říj 29, 2007 08:34
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek od Mauner78 »

Já bych se do toho nepouštěl, na 90% budeš mít v čudu i zadní brzdy (pakny, pérka a spol.), vysype se to na tebe - vlastní zkušenost (Nub. 1999).
V servisu obě kola ložisko + pakny + pérka za 2500 kč a je klid.
Nubira 1999, 1,6 LPG, SMART BRC
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět

Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Jde to dobře , jen sundat buben , brzdy se řešit nemusí , náboj je zvláš´t , při výměně nezapomenout na gufero !!! -určitě dát nové.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Tomas
Příspěvky: 34
Registrován: ned říj 29, 2006 17:43
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Tomas »

Richard píše:Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět

Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Dík za rady... ložiska se povedly vyměnit v pohodě ;), jen jsem zjistil, že budu muset co nejdříve udělat generálku zadních brzd..
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Ještě jedna rada: po delší jízdě bez použití brzdy pomalu zastav a ošahej teplotu nábojů, můžou být teplé ale ne horké :!: Pokud jsou horké máš moc utažený ložiska :!: :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mauner78
Příspěvky: 49
Registrován: pon říj 29, 2007 08:34
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek od Mauner78 »

Tomas píše:
Richard píše:Nemusí se to takhle projevit, možná bude stačit jen výměna ložisek, tedy pokud nejdou seřídit. Jestli máš vzadu bubny, tak sundat buben, mám vzadu kotouče tak nevím, jestli je buben i s nábojem nebo zvlášť. Ložiska se seřizují asi takhle a do brzd vůbec nemusíš :
-sejmout víčko
-Vyndat závlačku
-dotáhnout matku za současného otáčení kolem (bubnem), až se kolo začne otáčet těžce, povolit matku o 1/4 - 1/2 otáčky a zkontrolovat zda nemá kolo vůli
-dát novou závlačku a zajistit matku
-doplnit vazelínu do víčka a naklepnout ho zpět

Když vyměňuješ ložiska musíš vylisovat nebo vyrazit vnější kroužky z náboje a nalisovat naklepnout nové zpět vnitřní kroužky by měly z těhlice jít sundat lehce Zlom vaz
Dík za rady... ložiska se povedly vyměnit v pohodě ;), jen jsem zjistil, že budu muset co nejdříve udělat generálku zadních brzd..
Dyť jsem Vám to s těma brzdama říkal ;-)
Nubira 1999, 1,6 LPG, SMART BRC
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No , pokud je to ložisko , muselo by to být znát jak horizontálně , tak i vertikálně . Vem za kolo v podélném směru ( vepředu a vzadu ) a pokud tam nebude vůle a při pohybu nahoře a dole je ,může to být i tlumič , ale můžu tě ujistit , že v něm mám vůli a nic se neděje ..... Richard jí tam má taky , jednou jsme to řešili na srazu a to jsou asi 2 roky , a stejně s tím furt jezdíme ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Vladek72 píše:Může být špatné ložisko, když mně při přejíždění nerovností bouchá pravá zadní strana? Když se opřu o zadní kolo a zacloumám s ním, tak se ozývá klepání a je znát mírná vůle. Kolo jsem sundal, znovu nasadil, pořádně dotáhnul a nic se nazměnilo. V sobotu jedu na dovolenou, tak to jistí služební Fabia, zítra na ní nacvakám 222 222 km, krásné číslo. Nechala mě za šest let jenom jednou ve štychu a to jsem ji vysvětlil :D Jistota je jistota :!:
Boucháním se nejspíš projevuje tyčka (kost) stabilizátoru, "rachtáním" zas brzdové destičky, při lehkém, skoro neznatelném brzdění rachtání zmizí = destičky. Ložiska můžou být také slyšet, lae to bys tam musel mít vůli jak "kráva" :D :lol: :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
eL
Příspěvky: 104
Registrován: úte led 18, 2005 09:30
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě

Příspěvek od eL »

Koupil jsem nová ložiska na Nubiru 98, přední kola. Originály za pěkných 300 korun kus. Ale jaksi k nim nedodali závlačky a ty ochranné kroužky. Mám to bez nich mechanikovi dávat, nebo je mám shánět?
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě

Příspěvek od Richard »

nevím co tím myslíš, zcela nedávno jsem měnil ložisko vpředu vpravo..... závlačka tam žádná není, tak ji nesháněj, je tam matka s takovou ohýbací korunkou, která se po dotažení doklepne do drážky v těhlici. Kroužkem myslíš asi tu silnou segrovku co fixuje ložisko v náboji, já použil to co tam bylo.......
Postup: každopádně když ti auto ještě stojí na zemi, povol tu středovou matku tuším 27, ale asi budeš potřebovat "trhák" , nebo aspoň 3/4" golu a metrovou trubku..... normální 1/2" golu jsem ohýbal a matka se ani nehnula...... pak sundat brzdový třmen , nic jsem neodpojoval jen ho sundal i s deskama a zavěsil na háček z drátu do podběhu..... pak kotouč dolů, dva šrouby na tlumiči, kloub řízení (konus a matka) nejlépe použít stahovák na klouby.... pak sundat tu středovou matku , rozpojit čidlo ABS, a nakonec sejmout těhlici z kloubu na dolním rameni. Pak vytáhneš těhlici i s nábojem z drážek poloosy. Máš teď v ruce těhlici s nábojem, když za to zatáhneš stáhneš náboj s vnějším kroužkem a kuličkama .... vnitřní kroužky z těhlice budeš muset srazit ( flexou naříznout opatrně a nevzít i těhlici) a když do toho řachneš praskne a je dole vnější kroužek ložiska vylisovat z náboje, když to budeš dávat z5 nikdy do toho nesmíš mlátit!!!!! jen lisovat a to nejdřív do náboje ložisko pěkně přes vnější kroužek nalisovat a nasadit tu ségrovku. Pak celej náboj nalisovat na těhlici a jen přes vnitřní kroužek, nesmíš to rvát nikdy přes kuličky!!!!! pak to smontuj z5 za ten složenej náboj netahej (může se ti rozpadnou to nový ložisko) pokud není utaženej ten středovej šroub
Jinak kámoš má lis 10 tun a docela s tím funěl ......... popsaný je to hezky na Opel foru myslím v sekci kadet
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě

Příspěvek od ppp »

Stare segrovky ak nie su velmi hrdzave sa daju pouzit znovu, aj ked ja som menil, lebo som mal ku kazdemu lozisku az dve nove segrovky aj ked na nubire staci len jedna.
Otcova nubira 1 96rv ma na poloosiach maticu so zasekom, takze bez zavlacky ale videl som uz ako ND poloosy aj s dierkou a korunkovou maticou, takze podla toho co tam mas. Nerez zavlacka sa da pouzivat Xkrat, obycajna asi radsej nie.
Ja som povolil prednu maticu az s vyse metrovou rurkou na trhaku na ktoru som sa cely zavesil :). ALe ked som maticu zakrucal nazad tak som nevedel ze ju mam aj rovnako utiahnut, takze tym, ako si poloos sadla v naboji, vznikla po par km vola.
Stare lozisko islo dlu kladivom a nove lozisko som namlatil tiez asi 5kg kladivom a aj po 10 az 20tkm, uz neviem kolko to ma odvtedy nabehane je vsetko ok. Mlatit sa moze, ale lozisko musi ist rovno, inak je problem aj ked to budu lisovat a neposkodit prachovku. Ako pripravok na namlatenie do naboja som pouzil vonkajsi nakruzok zo stareho loziska a skrutkovaciu pasku na hadice. A naboj do loziska som namlatil asi cez nejaky iny pripravok, mozno nejaky nastrckovy kluc a podlozky pod skrutky, uz si nepamatam.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: výměna ložiska kola na zadní nápravě

Příspěvek od Richard »

Když chceš mlátit, tak můžeš, ale musíš, když to cpeš do těhlice, mlátit jen do vnějšího kroužku pak dát segrovku a při mlácení na náhoj jen do vnitřního koružku...... nesmíš to tam namlátit přes kuličky !!!!!! A tu matici na poloose utáhnout jak se říká..... "na krev" samo ta segrovka nemí být sežraná od rzi a musíš i vyčistit tu drážku
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“