Opět spotřeba
Moderátor: Blue Lanos
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
po zvýšeni tlaku v pneu na 2,5 som nameral spotrebu pri jazde 100% po meste 6,27 l na 100,čo je už myslím si,uspokojivý výsledok,vzhľadom na to,že ešte nemám letné PNEU,asi až na jar sa bude prezúvať
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Po duhustení pnematík na 2,5 spotreba nameraná pri čiste mestskom cykle 6,27 l na 100,čo si myslím,že je už uspokojivý výsledok,vzhľadom na ten zimný dezén.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Tak sa mi podarilo,po výmene gúm za letne,do siahnuť najnižšiu na ceste mimo mesto, 5,4 l/100km, pri kombinovanom cykle mesto-diaľka sa pohybuje od 5,6- do 6,2 na 100.Ako som pozeral do TP,tam je uvedených 6,1,takže výsledok zodpovedá norme. No,ono je to paradoxne,trochu viac,ako na karburátorovom TICU,lenže ono,každý špás niečo stojí,ako sa vraví.Na vysvetlenie tohto javu,použijem citát z článku ešte z r.1996,kde testovali SEAT Cordoba 1,4 i,mal som jeho hatchbackovú sedtri -Ibizu,tam mám skusenosti s vozmi tohto typu a motoru a v tom teste sa doslova píše, že " Motor subjektívne pôsobí dojmom,že disponuje oveľa väčším výkonom,než v skutočnosti má..." Prense tak ten motor má oveľa lepšiu pružnost a akceleráciu ako iné motory s výkonom 44kw (60 k),a to vďakla "prebytku krútiaceho momentu.Nebudem Vás tu zaťažovať technickými údajmi a číslami,ale toto je aj prípad Matízka,tiež ten motor subjektívne pôsobí ďaleko väčšou silou ,ako iné motory s výkonom 37kw (50 k),nuž a tie nadpriemerné dynamické vlastnosti sú vykúpené spotrebou.Tá je presne na úrovni spomínanej Ibizy 1,4i (1996),tam som "nameral" približne rovnaké hodnoty,nuž,ale keď si porovnám užitkovbé a jazdné vlastnosti oboch vozov,sprižmúrením oka,sú takmer porovnateľné,takže je všetko OK.čo sa týka odpichu z miesta ťahu do kopca si ten môj Matízek môže podať ruky,aspon,čo sa týka subjektívneho dojmu, s Oplom Astra Classic I .1.4i 8v (Motor X14NZ),no už o inom je jazdný komfort,ale to by bolo zrovnávať nefér,OPEL je o triedu vyšší voz,v podstate bratranec NEXIE.
SEAT:
OPEL:
SEAT:
OPEL:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
matiz
...to alvine vono je to zajímavý Renault s 1,2 s přeplňováním výkon ke 100 HP ( nevím přesně....) a spotřeba přijatelná udávaná okolo 5,5 ale v laboratorních podmínkách měřeno na válcích dle CO...ale co chci říci, výrobci se začínají věnovat benzíňákům a zvyšují výkon ( a to i samozřejmě kroutící moment...) a snižují spotřebu, zdánlivě jako by chtěli odepsat známou pravdu objem ničím nenahradíš, a tak nevím...
nakonec fosilní paliva, tedy benzín, nafta jsou nadhodnoceny nejméně o 40% na základě spekulativních nákupů dle HN
Mějte se fajn
nakonec fosilní paliva, tedy benzín, nafta jsou nadhodnoceny nejméně o 40% na základě spekulativních nákupů dle HN
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Re: matiz
Co do typu paliva je také paradox že benzín je odpad při rafinaci ropy aby vznikla nafta . Takze benzínový auta jsou vlastne ekologičtější když jezděj na odpad.Serpico píše:...to alvine vono je to zajímavý Renault s 1,2 s přeplňováním výkon ke 100 HP ( nevím přesně....) a spotřeba přijatelná udávaná okolo 5,5 ale v laboratorních podmínkách měřeno na válcích dle CO...ale co chci říci, výrobci se začínají věnovat benzíňákům a zvyšují výkon ( a to i samozřejmě kroutící moment...) a snižují spotřebu, zdánlivě jako by chtěli odepsat známou pravdu objem ničím nenahradíš, a tak nevím...
nakonec fosilní paliva, tedy benzín, nafta jsou nadhodnoceny nejméně o 40% na základě spekulativních nákupů dle HN
Mějte se fajn
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
matiz
...to Brainmane máš pravdu v tom, že vzniká již při prvních destilací ropy pokud se chceme dostat na další produkty - ale je to životně důležitá " komodita " takže " odpad " mi nesedí - odpad je to - co nemůžeš využít, prodat, spotřebovat...
A tak se mějte fajn
A tak se mějte fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Je to všetko pravda,ale treba brať v úvahu,že motor Matiza má v zásade pôvod v r.1979,už pravda bol niekoľkokrát inovovaný a vylepšovaný,rozhodne nejde o nejaký prvratný výdobytok techniky,skôr sa snažili zladiť optomálny výkon,spoľahlivosť ,cenu,nuž tá spotreba je prijateľná,ale zázraky nikto čakať nemôže.Ono tie viacventilové mechaniky naskýtajú oveľa viac možností,ako zvýšiť výkon a znižiť spotrebu.Mňa napríklad veľmi príjemne prekvapil Hyundai GETZ 1,1i (12V) v porovnaní s IBIZou 1,4i Výkon mierne vyšší,ťah rovnaký a spotreba mierne nižšia
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Ono macka sa z toho co sa da, napr. moj Megane a dalsie auta maju premenlive casovanie ventilov. Dokaze to vymacknut aj pri nizkych, aj pri vysokych otackach slusny vykon. Dalsie vecicky ako klapka regulovana servomotorom, ktora este mierne dotvara plyulost jazdy tym, ze v urcitych momentoch nejde rovnako, ako sa hybe plynovy pedal atd...
Ja by som povedal ze Matizek v meste s lahkou nohou ma spotrebu fajn oproti inym autam, na dialnici okolo tych 120 ma tiez este spotrebu ok. Myslim ze na to bol aj stavany, ziadne preteky. Je pravda, ze je to lahke vozitko a je obcas pekne ukazat ostatnym vodicom, ze aj Matizek vie mat dobry svih, ale zase sa to auticko takou jazdou dost namaha a derie, spotreba ide prudko hore.
Ale ved to je u kazdeho auta: kto tomu naklada, ma spotrebu vysoku. Napr. na Renault fore sa tiez ludia "chvalia", kto ma aku dlhodobu spotrebu atd. Ale schvalne som to skusal aj s lahkou nohou, aj tazkou na tej istej trase, a palubak mi ukazal velmi rozdielne cisla
Tak sa zatial majte, a zbytocne si tych svojich Matizkov nederte, lebo su to super vozitka a bola by ich skoda! Prave naopak, pekne sa o nich starat, nech aj po dalsich 5-tich rokoch na cestach vidno krasne vozitka z roku vyroby 99, pricom aj novsie rocniky inych znaciek pomaly z ciest vymiznu To bol vlastne aj moj plan a sen, ku ktoremu som sa uz nedostal - urobit Matizka do podoby, ktora sa priblizovala stavu ked som ho v 99-tom kupil ako noveho. Ziaden tuning, len cista krasna kasna, vypucovane vnutro, cisty a chodivy motor, ziadne rezonancie, tichy chod motora na pocutie zvonku atd...
Ale to uz je o hobby, na ktore kazdy nema cas, peniaze al. priestory. Ja nemam ani jedno z toho
Ja by som povedal ze Matizek v meste s lahkou nohou ma spotrebu fajn oproti inym autam, na dialnici okolo tych 120 ma tiez este spotrebu ok. Myslim ze na to bol aj stavany, ziadne preteky. Je pravda, ze je to lahke vozitko a je obcas pekne ukazat ostatnym vodicom, ze aj Matizek vie mat dobry svih, ale zase sa to auticko takou jazdou dost namaha a derie, spotreba ide prudko hore.
Ale ved to je u kazdeho auta: kto tomu naklada, ma spotrebu vysoku. Napr. na Renault fore sa tiez ludia "chvalia", kto ma aku dlhodobu spotrebu atd. Ale schvalne som to skusal aj s lahkou nohou, aj tazkou na tej istej trase, a palubak mi ukazal velmi rozdielne cisla
Tak sa zatial majte, a zbytocne si tych svojich Matizkov nederte, lebo su to super vozitka a bola by ich skoda! Prave naopak, pekne sa o nich starat, nech aj po dalsich 5-tich rokoch na cestach vidno krasne vozitka z roku vyroby 99, pricom aj novsie rocniky inych znaciek pomaly z ciest vymiznu To bol vlastne aj moj plan a sen, ku ktoremu som sa uz nedostal - urobit Matizka do podoby, ktora sa priblizovala stavu ked som ho v 99-tom kupil ako noveho. Ziaden tuning, len cista krasna kasna, vypucovane vnutro, cisty a chodivy motor, ziadne rezonancie, tichy chod motora na pocutie zvonku atd...
Ale to uz je o hobby, na ktore kazdy nema cas, peniaze al. priestory. Ja nemam ani jedno z toho
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Priemerná spotreba počas dovolenky vo Vysokých Tatrách - 5,21 l/100km , spotreba na trase L.Mikuláš - Nitra,cez Donovaly 5,02 l na 100 rychlosť sa pohybovala v rozmedzí od 30 do 130km/h podľa okolností okolitej premávky.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
matiz
...to alvine docela by mi zajímalo CO2 při 3000otáčkách...já jenom pro porovnání s novou klasifikací euro spotřeby...podle mě zavádějící - na válcích a podle CO2 ( připouštím simulovaný různý režim ale stále v podstatě jenom laboratorní )...což v praxi znamená spotřebu vyšší o 1 až 1,5 litru...
ale jinak vám " mrňousům " ( a to s duší...) jenom závidím, takže gratuluji jste na tom líp než s fabkou - to je proti vám benzínový " ochmelka "
Mějte se fajn
ale jinak vám " mrňousům " ( a to s duší...) jenom závidím, takže gratuluji jste na tom líp než s fabkou - to je proti vám benzínový " ochmelka "
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
matiz
...to Václave máš pravdu - záleží na způsobu doplnění paliva - prostě do plna... a to je mnohdy problém - odvzdušnění nádrže přes uhlíkový filtr u nexie až vpředu dole v podběhu...
nepřesný jsou i palubní počítače...takže snad průtokový měřič ale i u něj je rozdílná kalibrace - tolerance, dříve využití pro měření spotřeby sl. vozidel...
...ale jinak se s Tebou nepřu
Mějte se fajn
nepřesný jsou i palubní počítače...takže snad průtokový měřič ale i u něj je rozdílná kalibrace - tolerance, dříve využití pro měření spotřeby sl. vozidel...
...ale jinak se s Tebou nepřu
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Všechno je relativní - i ta spotřeba. Já si taky počítám spotřebu, samozřejmě tankuju do plné a dělám to po celý rok u všech aut, co jsem kdy měl. Nevím jak jinak bych to asi měl počítat? Vždycky ale záleží na řidiči a způsobu jízdy. Jednou spěchám, podruhé se jen tak kochám, 100km jedu sám, 400km najezdím ve čtyřech - ale vždycky dotankuju do plné.
No a samozřejmě - klimatizace. Teď jsem viděl na autokaciku test Matize 0.8 na brzdě. Jednou bez klimy a druhý test se zapnutou klimatizací. Klima Matýskovi ubírá 10k na výkonu a spotřeba rapidně stoupla (o 30%).
Já osobně jsem se spotřebou mého Matýska spokojený.
No a samozřejmě - klimatizace. Teď jsem viděl na autokaciku test Matize 0.8 na brzdě. Jednou bez klimy a druhý test se zapnutou klimatizací. Klima Matýskovi ubírá 10k na výkonu a spotřeba rapidně stoupla (o 30%).
Já osobně jsem se spotřebou mého Matýska spokojený.
Vojto, samozřejmě máš pravdu. Můj Matíz jezdí převážně ve dvou a delší trasy, v zimě toho moc nenajezdím. Já jsem také ze svou spotřebou spokojen.
S čím nejsem spokojen je cena benzinu s poměrem mé mzdy. Ale to je již na jiné téma.
S čím nejsem spokojen je cena benzinu s poměrem mé mzdy. Ale to je již na jiné téma.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km