Ahojte, mam taky mensi problem zo servom.Inac aj som hladal vo fore ale nic podobne som nenasiel. Ked idem v mensej rychlosti do zakruty tak citim pri otacani volantom jemne trhanie nizkej frekvencie. Roby to aj na dialnici ked sa preradujem do ineho pruhu vlastne roby to stale a stale to ma rovnaku frekvenciu ako pri jazde do zakruty. ked stojim a tocim volantom ide to hladko...tak nevim ...
dik za rady!
Typoval bych to na špatně vyváženou pneumatiku. Možná jsi "ztratil" vyvažovací závaží. Zkontroluj to! Tím začni. Zvedni obě přední kola a zkontroluj vůle jak axiální,tak radiální . Pokud se to projevuje jen při pomalé jízdě, mohl by to být i některý z čepů.Zjisti vůli v čepu můžeš i tak, že zatočíš volant na libovolnou stranu až nadoraz a jezdíš pomaličku dokola.Vůle se projeví "cukáním" do stran.
Hynek: Tak, tak. Servo je v poriadku (pokial tam je dost oleja, nikde netecie a ani sa olej nepeni v tej nadrzke). Skontrolovat tie capy, a pneu (moze byt aj "vybulena" a to okom tazko poznat (zdvihnut auto, k kolesu tesne nieco prilozit a tocit kolesom, ci sa ta medzera medzi kolesom a tym niecim nemeni) Ak by si mal nevyvazene pneu, tak to by si pozoroval skor od rychlosti nad 90 km/h a aj pri rovnej jazde.
ferino28 píše:Hynek: Tak, tak. Servo je v poriadku (pokial tam je dost oleja, nikde netecie a ani sa olej nepeni v tej nadrzke). Skontrolovat tie capy, a pneu (moze byt aj "vybulena" a to okom tazko poznat (zdvihnut auto, k kolesu tesne nieco prilozit a tocit kolesom, ci sa ta medzera medzi kolesom a tym niecim nemeni) Ak by si mal nevyvazene pneu, tak to by si pozoroval skor od rychlosti nad 90 km/h a aj pri rovnej jazde.
Ta "boule" může být i na styčné ploše pneu.Nejlépe to zkontrolovat na vyvažovačce. A teď mě napadá, neměnil jsi pneu za zimní?
Ved prave axialne aj radialne vole som kontroloval na rampe a je to ok.Vyduta pneumatika nieje a prave toto ze keby to malo suvis s kolesami alebo tak, tak by sa frekvencia toho trasu spolu z rychlostou auta zvysovala lenze ona je stale rovnaka(ci idem 30 alebo 130km/h stale sa to trase rovnako rychlo) preto som typoval servo. Ale kuknem este na to zavazicko ze ci nahodou neuletelo ale myslim ze to asi nebude tym...
A este toto ze kamosovi to robilo ties na fabke a potom to zahadne prestalo...
Tak hochu, to bude někde jinde. To by se s rychostí měnilo,kdyby to bylo v kolech nebo v čepech. Ani závažím to nebude. A čerpadlo serva taky mění otáčky s otáčkami motoru.Ale mohl by to být přepouštěcí ventil přetlaku serva, co stabilizuje ovládací tlak.
presne remen nebo kapalina v servu.pokud nepomuze dotazeni a vymena kapaliny tipuju na servo.ale pokud by to byla pumpa tak by se frekvence menila s otackami motoru takze to mozna bude rizeni.prepousteci ventilky nedrzi konstantni tlak.ale jak to presne je s rizenim nevim. nevim co ridi tlak.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Ok chlapi dakujem za rady aspon viem co sa tam vsetko moze pokazit... tu kapalinu vymenim...
To JRD Mclaren: pametas si ked si predaval zelene esperko? V tedy som ho chcel od teba kupit a aj sme sa previezli bol som tam aj s takou babenkou...Tak to som ja ten tipek .A inac ako si s tym vlastne dopadol? predal si ok?
ja som nakonec kupi nexiu gle za 45t.
Vcera mi nejako zoslablo servo Ak bolo v poriadku, vytocil som volant naplno tak bolo pocut take silnejsie sicanie. Teraz volant mi ide tazsie, a ak vytocim naplno aj to sicanie zoslablo... Zatial som si vsimol len to. Kua nechcem aby mi odislo cele servo
Po obhliadke serva som zistil nasledujuce veci, oleja mam dost, takze nijaky unik ani diera v systeme nieje. Remen serva+alternatora mam uplne novy a dost slusne aj napnuty. Jedinu vec co som nasiel, bola roztrhnuta manzeta na serve na lavej strane. Pod nou bol spinavy ten valec, mozem ho vycistit a nastriekat pod manzetu silikonovy olej??
...no vikinko máš jedinou kliku u 8V jde líp ven než u 16V no na druhou stranu oprava serva je nereálná vše je zapertlované a tak se mění celé, pokud není závada v čerpadle...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Ja mám zase trochu iní problém. Ked rychlo otáčam volantom o 10 stupňov na mieste tak mi to tam nejako klepe a prechádza to až do pedálov. Je jedno či motor beží alebo nie. Ale iné zmeny som počas jazdy nepozorovaľ robí to len ked auto stojí. Kontroloval som v okolí riadenia a nápravy vôle ale nič.