jak konci rychlosti u litroveho matese

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od jakub »

Zdravim, chtel bych se zeptat, jak konci (omezovacem?) rychlosti na litrovem matesovi.
Vim, ze na osmistovce to bylo:
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145

Ale jak je to s litrem - vsude ctu, ze zajizdeni do peti tisic jezdit tak na 3/4 plynu a vyjimecne vic - mno jo, ale kde jsou ty tri ctvrtiny?

Jediny co zatim vim, ze dvojka rozhodne nekonci na 70 a trojka ani na 120 (dal jsem nezkousel, i toto byla vyjimka).
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od Ondras »

Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp

Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise.
do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?
Zkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
to me taky mohlo napadnout :)
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
mno zda se, ze se musi nepatrne vic tocit, ale jak rikam, zkousku ohnem jsem jeste nedelal
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od Ondras »

Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu :)
jakub píše:do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?
To bych do tebe řekl, že vzoreček sesmolíš sám, ale samozřejmě ti ho prozradím.

Podle převodu a stálého převodu spočítáš otáčky osy hnaných kol v závislosti na otáčkách motoru:

otáčky_kol = otáčky_motoru / ( převod / stálý převod )

a naopak:

otáčky_motoru = otáčky_kol * převod * stálý_převod

Otáčky kol v závislosti na rychlosti auta spočteš takto:

otáčky_kol = ( rychlost_v_kmh * ( ( ( ( průměr_disku_v_palcich * 25.4 ) + šířka_gumy_v_mm * ( profilové_číslo / 100) * 2 ) * PI ) / 1.000.000 ) ) /60

Snad jsem to někde neskonil :) :) Pokud jo, tak je k dispozici šikovná XLS tabulka má vlastnoruční výroby s převody Matize 0.8 (pro 1.0 stačí změnit převody). Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni

http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu :)
mno ja myslim, ze je spis mysleno na 3/4 max otacek ...
Ondras píše:Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
cili myslim, ze pouziju toto ;), dekuji
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Už jste někdo z litrařů vyzkoušel kolik to nejvíc frčí?
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

zabijec píše:Už jste někdo z litrařů vyzkoušel kolik to nejvíc frčí?
uz jsem to tusim psal - osobne jsem jeste nezkousel a v podstate neni duvod - stejnak je tam omezovac, takze se staci kouknout, kdy to vypne. Maximalka tak jako tak podle meho nebude podstatna a i kdyby nebude se o mnoho (pokud vubec) lisit od 0,8. Jak rikam, podstatnejsi mi prijde spis lepsi pruznost a ta tam je :lol:
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

jo tu pružnost jsem viděl, když jsi se mi při cestě z Hlinska na výjezdu z vesnic vzdaloval a já měl plyn snad až na silnici :lol:
Už bez Matesa
Vojta

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od Vojta »

Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp

Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: jak konci rychlosti u litroveho matese

Příspěvek od Ondras »

Vojta píše:Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
Vojto, 5400 je strašně málo. To by to byl diesel. Možná tam má max. výkon. Já předpokládal, že 6500 je omezovač u litru. Taky, když se podíváš na ocjechování otáčkoměru v konceptu M3X (má litr), tak červené pole je od 6500:

Obrázek
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
maros
Příspěvky: 43
Registrován: úte lis 16, 2004 15:37
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

este tak spotreba ...

Příspěvek od maros »

Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit :-)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: este tak spotreba ...

Příspěvek od Ondras »

maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit :-)
To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm... ;)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
maros
Příspěvky: 43
Registrován: úte lis 16, 2004 15:37
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

spotreba

Příspěvek od maros »

No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. Myslim, ze aj tak vacsina matiz-vlastnikov jazdi na standardoch. A kazdy kto ma nejake zmeny si ten rozdiel nejako odhadne. Islo mi o to, zistit, kde je spotreba efektivna, ci vzhladom na spotrebu dobre jazdit presne na nejakych otazkach/rychlisti, ... Keby som mal ten palubny komp tak to urobim sam, ale nemam zatial :-(

M.
Matiz SE 0.8 1998
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: spotreba

Příspěvek od jakub »

maros píše:No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. M.
jenze todle zrovna ondras na mysli nemel, spise jde napr. o to, jestli jedete do kopce nebo z kopce, ... a to je tak statisticky nepodchytitelny element, ze mas proste smulu s vybavou jako takovou to nema moc spolecneho - vicemene to nejvice ovlivni asi kola (konkretne sire a obvod, ale todle se zrovna podchytit i celkem da - proste odpozorujes odchylku od normalu ...)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: este tak spotreba ...

Příspěvek od Richard »

Ondras píše:
maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit :-)
To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm... ;)
Stáhl jsem si tu tvojí tabulku a dosadil tam veličiny z Nubiry, a řekl bych, že to taky odpovídá. Ten vzoreček na výpočet obvodu kola jsi vymyslel sám?
Docela slušný. :lol: :lol:
Jinak mi podle ní vychází : 1 - 55, 2 - 95, 3 - 130, 4 - 170, 5 - 220 počítáno kolem 6400 ot. Podle toho co vidím, myslím, že to odpovídá když tam mám 100 točí motor necelé 3000 na 5. Ale ještě jsem to nezkoušel, co to dá, chvilku jsem jel asi 180 ale pak jsem toho nechal. 8) 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“