jak konci rychlosti u litroveho matese
Moderátor: Blue Lanos
jak konci rychlosti u litroveho matese
Zdravim, chtel bych se zeptat, jak konci (omezovacem?) rychlosti na litrovem matesovi.
Vim, ze na osmistovce to bylo:
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145
Ale jak je to s litrem - vsude ctu, ze zajizdeni do peti tisic jezdit tak na 3/4 plynu a vyjimecne vic - mno jo, ale kde jsou ty tri ctvrtiny?
Jediny co zatim vim, ze dvojka rozhodne nekonci na 70 a trojka ani na 120 (dal jsem nezkousel, i toto byla vyjimka).
Vim, ze na osmistovce to bylo:
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145
Ale jak je to s litrem - vsude ctu, ze zajizdeni do peti tisic jezdit tak na 3/4 plynu a vyjimecne vic - mno jo, ale kde jsou ty tri ctvrtiny?
Jediny co zatim vim, ze dvojka rozhodne nekonci na 70 a trojka ani na 120 (dal jsem nezkousel, i toto byla vyjimka).
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise.
to me taky mohlo napadnoutZkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
mno zda se, ze se musi nepatrne vic tocit, ale jak rikam, zkousku ohnem jsem jeste nedelalOsobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu
Podle převodu a stálého převodu spočítáš otáčky osy hnaných kol v závislosti na otáčkách motoru:
otáčky_kol = otáčky_motoru / ( převod / stálý převod )
a naopak:
otáčky_motoru = otáčky_kol * převod * stálý_převod
Otáčky kol v závislosti na rychlosti auta spočteš takto:
otáčky_kol = ( rychlost_v_kmh * ( ( ( ( průměr_disku_v_palcich * 25.4 ) + šířka_gumy_v_mm * ( profilové_číslo / 100) * 2 ) * PI ) / 1.000.000 ) ) /60
Snad jsem to někde neskonil Pokud jo, tak je k dispozici šikovná XLS tabulka má vlastnoruční výroby s převody Matize 0.8 (pro 1.0 stačí změnit převody). Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni
http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
To bych do tebe řekl, že vzoreček sesmolíš sám, ale samozřejmě ti ho prozradím.jakub píše:do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?
Podle převodu a stálého převodu spočítáš otáčky osy hnaných kol v závislosti na otáčkách motoru:
otáčky_kol = otáčky_motoru / ( převod / stálý převod )
a naopak:
otáčky_motoru = otáčky_kol * převod * stálý_převod
Otáčky kol v závislosti na rychlosti auta spočteš takto:
otáčky_kol = ( rychlost_v_kmh * ( ( ( ( průměr_disku_v_palcich * 25.4 ) + šířka_gumy_v_mm * ( profilové_číslo / 100) * 2 ) * PI ) / 1.000.000 ) ) /60
Snad jsem to někde neskonil Pokud jo, tak je k dispozici šikovná XLS tabulka má vlastnoruční výroby s převody Matize 0.8 (pro 1.0 stačí změnit převody). Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni
http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
mno ja myslim, ze je spis mysleno na 3/4 max otacek ...Ondras píše:Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu
cili myslim, ze pouziju toto , dekujiOndras píše:Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
uz jsem to tusim psal - osobne jsem jeste nezkousel a v podstate neni duvod - stejnak je tam omezovac, takze se staci kouknout, kdy to vypne. Maximalka tak jako tak podle meho nebude podstatna a i kdyby nebude se o mnoho (pokud vubec) lisit od 0,8. Jak rikam, podstatnejsi mi prijde spis lepsi pruznost a ta tam jezabijec píše:Už jste někdo z litrařů vyzkoušel kolik to nejvíc frčí?
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Vojto, 5400 je strašně málo. To by to byl diesel. Možná tam má max. výkon. Já předpokládal, že 6500 je omezovač u litru. Taky, když se podíváš na ocjechování otáčkoměru v konceptu M3X (má litr), tak červené pole je od 6500:Vojta píše:Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
este tak spotreba ...
Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: este tak spotreba ...
To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm...maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
spotreba
No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. Myslim, ze aj tak vacsina matiz-vlastnikov jazdi na standardoch. A kazdy kto ma nejake zmeny si ten rozdiel nejako odhadne. Islo mi o to, zistit, kde je spotreba efektivna, ci vzhladom na spotrebu dobre jazdit presne na nejakych otazkach/rychlisti, ... Keby som mal ten palubny komp tak to urobim sam, ale nemam zatial
M.
M.
Matiz SE 0.8 1998
Re: spotreba
jenze todle zrovna ondras na mysli nemel, spise jde napr. o to, jestli jedete do kopce nebo z kopce, ... a to je tak statisticky nepodchytitelny element, ze mas proste smulu s vybavou jako takovou to nema moc spolecneho - vicemene to nejvice ovlivni asi kola (konkretne sire a obvod, ale todle se zrovna podchytit i celkem da - proste odpozorujes odchylku od normalu ...)maros píše:No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. M.
Re: este tak spotreba ...
Stáhl jsem si tu tvojí tabulku a dosadil tam veličiny z Nubiry, a řekl bych, že to taky odpovídá. Ten vzoreček na výpočet obvodu kola jsi vymyslel sám?Ondras píše:To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm...maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
Docela slušný.
Jinak mi podle ní vychází : 1 - 55, 2 - 95, 3 - 130, 4 - 170, 5 - 220 počítáno kolem 6400 ot. Podle toho co vidím, myslím, že to odpovídá když tam mám 100 točí motor necelé 3000 na 5. Ale ještě jsem to nezkoušel, co to dá, chvilku jsem jel asi 180 ale pak jsem toho nechal.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502