Tak som trochu spomínal do minulosti,moje prvé stretnutie so značkou DAEWOO vôbec bolo v septembr (září) 1988 na MSV v Brne,keď vystavovali RACERa s tým,že by sa mal predávať perspektívne u nás.Priznám sa,veľmi ma to nezaujalo,oveľa viac pozornosti (aj mojej) pútal Wartburg 1.3 (so 4-taktným motorom Volkswagen),aj keď som bol trochu sklamaný,po rok predtým premiére Favorita,lebo človek by čakal úplne nové auto,ten facelift by sa bol hodil na dôstojné dožitie výroby osvedčeného dvojtaktu,ale proste človek čakal kombajn a videl fúrik s dvoma kolieskami.
Potom prišiel časopis STOP č 24/88,žial už ho nemám,padol za obeť vlaňajšiemu sťahovaniu
kde podrobne predstavovali ten 4taktný wartburg a ruskú OKU,známu aj ako LADu 650,malý kompakt s 2valcovým motom jeho cena sa mala pohybovať okolo 50.000 Kčs,Favorit vtedy stál 84.600,nuž naša pozaornosť bola upretá práve na tie 2 novinky z východu,poznajúc naše pomery,tomu stĺpcu o DAEWOO RACERi sme nevenovali veľa pozornosti,jedna cena sľubiná na 170.000,teda 2násobok favoita a ani sa redaktori o ňom nepríliš pochvalne vyjadrovali,a hľa ako sa karta obrátila.Dnes už nikto nevie,čo bola OKA (LADA 650) a len matne si pamätáme na wartburg 1,3,kdežto DAEWOO má početné zastúpenie na našich cestách,teda človek nikdy nie je doma prorokom
Po dodaní tej,ak sa dobre pamätám,bola to 2999 kusová séria RACERov,sa vravelo,že ten kontrakt bola len jednorázová akcia,v akomsi motomagazíne som počul,že už viac sa nebnoví,ale už v r.1993 doznali RACERe comeback na náš trh,neskôr sa faceliftovali na NEXIu,dokonca niekedy v r.1996-7 bola značka DAEWOO druhou najpredávanejšou na Slovensku,a to hlavne vďaka TICu,ale aj ostatným modelom..
Ja som konkrétne začal poškuľovať po aute Zn.Daewoo v lete 1997,keď už zlobila vtedy 11.ročná škodovka 120-ka,ale poznáte to,človek mieni,život mení,po novší voz som sa dostaL Až V LETE 2001,keď otec menil 5ročnú IBIZU za OPEL,tak sa sen o novom aute stal realitou,5ročná IBIZA mi začala vravieť "pane",veru som sa s ňou aj po 3 rokoch ťažko lúčil,ale vtedy som ju nahradil fungl novým GETZom a zvyšok už viete,spomínal som to tu.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L