Trochu nostalgie

Moderátor: Blue Lanos

Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

alvin píše:Dovolím si zacitovaťz článku,na ktorý som včera našiel link na tomto fóre:
"... Rudo před očima: Mnohokrát se mi stalo, že jsem v zájmu plynulé a svižné jízdy kolem 100km/h musel předjet „špuntující“ oktávku či podobné pohybovadlo.
Mám dojem, že maximální povolená rychlost na silnici (alespoň v ČR) je 90 km/hod, takže oktávka pohybující se kolem 100 km/h rozhodně není špuntující...
Dosud jsem si myslel, že péro prodlužuje předjetí Matýzka oktávkou, ale když vidím ten výše uvedený výblitek, tak je tomu zřejmě i naopak :twisted: .
Reklama
 

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Tak som trochu spomínal do minulosti,moje prvé stretnutie so značkou DAEWOO vôbec bolo v septembr (září) 1988 na MSV v Brne,keď vystavovali RACERa s tým,že by sa mal predávať perspektívne u nás.Priznám sa,veľmi ma to nezaujalo,oveľa viac pozornosti (aj mojej) pútal Wartburg 1.3 (so 4-taktným motorom Volkswagen),aj keď som bol trochu sklamaný,po rok predtým premiére Favorita,lebo človek by čakal úplne nové auto,ten facelift by sa bol hodil na dôstojné dožitie výroby osvedčeného dvojtaktu,ale proste človek čakal kombajn a videl fúrik s dvoma kolieskami. :P :P :P :P
Potom prišiel časopis STOP č 24/88,žial už ho nemám,padol za obeť vlaňajšiemu sťahovaniu :( :( :( kde podrobne predstavovali ten 4taktný wartburg a ruskú OKU,známu aj ako LADu 650,malý kompakt s 2valcovým motom jeho cena sa mala pohybovať okolo 50.000 Kčs,Favorit vtedy stál 84.600,nuž naša pozaornosť bola upretá práve na tie 2 novinky z východu,poznajúc naše pomery,tomu stĺpcu o DAEWOO RACERi sme nevenovali veľa pozornosti,jedna cena sľubiná na 170.000,teda 2násobok favoita a ani sa redaktori o ňom nepríliš pochvalne vyjadrovali,a hľa ako sa karta obrátila.Dnes už nikto nevie,čo bola OKA (LADA 650) a len matne si pamätáme na wartburg 1,3,kdežto DAEWOO má početné zastúpenie na našich cestách,teda človek nikdy nie je doma prorokom :lol: :lol:
Po dodaní tej,ak sa dobre pamätám,bola to 2999 kusová séria RACERov,sa vravelo,že ten kontrakt bola len jednorázová akcia,v akomsi motomagazíne som počul,že už viac sa nebnoví,ale už v r.1993 doznali RACERe comeback na náš trh,neskôr sa faceliftovali na NEXIu,dokonca niekedy v r.1996-7 bola značka DAEWOO druhou najpredávanejšou na Slovensku,a to hlavne vďaka TICu,ale aj ostatným modelom..
Ja som konkrétne začal poškuľovať po aute Zn.Daewoo v lete 1997,keď už zlobila vtedy 11.ročná škodovka 120-ka,ale poznáte to,človek mieni,život mení,po novší voz som sa dostaL Až V LETE 2001,keď otec menil 5ročnú IBIZU za OPEL,tak sa sen o novom aute stal realitou,5ročná IBIZA mi začala vravieť "pane",veru som sa s ňou aj po 3 rokoch ťažko lúčil,ale vtedy som ju nahradil fungl novým GETZom a zvyšok už viete,spomínal som to tu. 8) 8)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Obrázek

" tak Kamoš,priď aj ty za 4 týždne do Manína,tam nás bude celá rodinka.. :lol: :lol: :lol: :lol: "
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

alvin píše:Tak som trochu spomínal do minulosti,moje prvé stretnutie so značkou DAEWOO vôbec bolo v septembr (září) 1988 na MSV v Brne,keď vystavovali RACERa s tým,že by sa mal predávať perspektívne u nás.
Tak to ja si zase zive vzpominam na rok drive (1987), kdy na MSV v Brne mel (svetovou?) premieru Favorit! 8) Ty davy, ze se ani nedalo poradne protlacit k autu. BTW pred sebou mam na zdi dodnes z tohoto MSV plakat, kde jeste ani nevedeli, ze se bude jmenovat Favorit - na plakatu je akorat oznaceni "ŠKODA 781-136 LUX". :P

Jinak na Racka si samozrejme pamatuju. Tehda byl k dostani tusim jen v Tuzexu a byl povazovan za nobl faro! 8)
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Veru,bol som aj v 1987,do r.1992 som chodieval každý rok do Brna,v r.1991 som bol aj v Prahe,v posledný deň,28.10. :D ,v r.1993 to začalo aj tu,u nás v Nitre.
Pamätám si aj na premiéru favorita,veru bola s tým spojená aj blamáž,keď nikedy koncom mája (května) 1987 vypísal Svět motorů súťaž "pojmenujte novou škodovku" niečo ako referendum o názve,ale názov Favorit sa medzi nimi nevyskytol.Pamätám si aj na rok 1976,to bol asi najväčší blázinec,vtedy mali premiéru Š 105/120,to bol vôbec prvý autosalón ktorý som videl v živote (mal som vtedy 13 rokov):P :P :P
Prvé Racky sa predávali aj cez Mototechnu za Kčs,ale cena bola prim ľudová :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 189 800 Kčs,pre porovnanie Škoda 125L stála okolo 65 000,podľa výbavy,Favorit 84.600,Lada Samara 86 000,Oltcit 69 000 a Moskvič Aleko 21412 stál 89 000Kčs.Wartburg 1.3 sa nakoniec nedostal na náš trh,mal stáť okolo 85 000 Kčš,ale nemci dovoz wartburgov k nám podmieňovali vývozom od nás rovnakého počtu škodoviek,nakoľko v NDR vtedy vládol zúfalý nedostatok áut,čakalo sa na ne v poradovníkoch aj 15 rokov,Lenže v tých rokoch 88-89, boleslaváci nestíhali uspokojiť domácu poptávku po Favoritoch tak s exportu do NDR nebolo nateraz nič,medzitým padlo RVHP,v máji 1991 sa zastavila výroba wartburgov v Eisenachu,trh s automobilmi ako u nás,tak aj v bývalej NDR sa začal uberať iným smerom,veru a mnohí majitelia východonemckých vozov "mit zweitakt motor",dnes jazdia na kórejcoch,včetne môjho otca a mňa (ja som ten wartburg de jure nevlastnil,ale najazdil na ňom okolo 100 000 km).
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

alvin píše:Pamätám si aj na premiéru favorita,veru bola s tým spojená aj blamáž,keď nikedy koncom mája (května) 1987 vypísal Svět motorů súťaž "pojmenujte novou škodovku" niečo ako referendum o názve,ale názov Favorit sa medzi nimi nevyskytol.
A když už vzpomínáš na toho Wartburga, víš také, jaký název navrhoval jeden ze čtenářů pro nepojmenovaného Favorita?
Připomínal právě to, že Wartburg je pojmenován podle hradu nad Eisenachem, takže bychom mohli dodržovat stejnou tradici jako v NDR a pojmenovat nové auto "Žebrák" nebo "Trosky" :lol: .
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

To som veru nepočul,ale zas sa mi dostalo do uší,keďže design karosérie robili Taliani,konkrétne Nuccio Bertone,tak jeden z navrhovaných názvov boli začiatočné písmená slov První Italsko-Československý Automobil :lol: :lol: :lol: ,ale neprešlo to,lebo skutočne prvým bola už Tatra 613 :lol: :lol: :lol: ,potom,po zahájení sériovky,prečo bolo za názvom FAVORIT 136L :?: :?: :?: L od slova Lidový, a na 1 auto museli 3 ľudia makať ako fretky 6 rokov :lol: :lol: :lol: :lol:
Ale vážna,čítal som tu anketu v SM,navrhováné názvy boli BERTA,BERTONETTA,CREDO,LAURA a ďalšie,už si teraz nespomeniem.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od alvin »

no v poslednom čase sme riešili možných "duchovných" predchodcov matízka,jednak fiaty,potom aj DKW s trojvalcovym motorom vpredu a pohonom pred.nápravy dokonca s rovnakým zdvihovým objemom 796 ccm
http://www.auta5p.eu/katalog/dkw/dkw_f11_01.htm
ale aj tu v rámci ostbloku sa vyrábalo,dokonca v susednom Poľsku autíčko s trojvalcovým,taktiež dvojtaktným motorom,ako DKW s objemom 800 ccm,presne 842 a v čase svojej výroby sa tešilo veľkej popularite
http://www.auta5p.eu/katalog/syrena/syrena_105_02.htm
s pár Poliakmi čo som sa bol rozprával vrevievalai
"Maluch,to nie auto,Syrenka,to auto" :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.syrena.eu/
K nám sa tieto ,v poľsku veľmi obľúbené,vozítka nedovážali,dôvodom bol asi veľký záujem o ne na domácom trhu,u nás siahli radšej po dovoze Fiatov z Talianska
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od Vazoun »

Chválím Tě Vlado - alias " Alvine " jsi neuvěřitelně sečtělý kluk a zřejmě máš k disposici mnoho dostupných materiálů a hlavně tě tato tématika baví - vidˇ? Klobouk dolů kolegáčku :lol: mějte se všeci na foru moc hezky a zdravím - " Vazoun " :lol: / zbytečně nejsi čestným členem Českého Matiz clubu -i -i -i
--------------------
Člen Matiz clubu reg.čís.20 :P
Matiz SE r.v.07/2002 - sv.zel.metlina U 38 - STK+Emise do 07/2010 :o)
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od alvin »

Vďaka za poklonu,Pepo, nuž keď sa o to zaujímam úplne od malého decka a predsalen som si čosi z toho zapamätal :lol: :lol: :lol: :lol:
Som rád,že nás je tu viac,čo si radi zaspomíname na ti vozítka,ktoré brázdili neše cesty,pred pád desiatkami rokov.
Čo sa týka posledne spomínaných Syreniek,veru aj s nimi sme sa mohlo hojne stretávať na naších cestách najmä v 70.rokoch na nich sem chodili poľskí turisti.
Ešte by som dodal k tej histórii 3 valcoveho motora,že do začiatku 70. rokov boli výhradne všetky 3-valcove motory dvojtaktné,pochádzali z konštrukcie DKW,až s prvým štvortatktným 3 valcom sa prezentovali až japonci na jar 1978,modelom Daihatsu Charade a to už bol priamy predchodca motoru,ktorý má dnes aj Matízek,
http://www.auta5p.eu/vystavy/lipsko_2007/lipsko_182.htm
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Alvin rád čtu ty tvoje příspěvky je poznat znalce.jenom jednu výhradu k předjíždění .Mě vcelku nevadí a nemusel jsem vždy za každou cenu předjíždět i když jsem měl Espace benzin 2,9l ale vadily a stále vadí auta typu Trabant a Wardburg a to proto že strašně smrdí !!! Možná to někomu nevadí ale mě jo.Jinak jako beru,že to byly opravdu lidový vozítka strašně jednoduchý,minimální údržba a přesto spolehlivý a levný ale ten smrad mě vadil! Jinak já sám už jsem vlastně taky retro /důchodce/a jsem obdivovatel dobře udělaných starých věcí a předmětů.Sám jsem vlastně pomalu celý život živil manuální prací a i po převratu jsem vyráběl repliky ve stylu "Art deca" a tak dokážu ocenit dobře udělanou každou práci !
Tak ať nám jezdí a nezlobí :D
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od alvin »

Myslím,že to nebolo s nimi až teké strašné,najhoršie boli Ikarusy,a vôbec nakladiaky,čo sa táka toho smradu a vôbec,dvojtakty zožrali len toľko oleja,koľko sa im nalialo,ale vylágrovany 4-takt bol na tom oveľa horšie,niektoré boli už viac olejové,ako benzínová,či naftové motory :lol: :lol: :lol: :lol:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Re:

Příspěvek od Damek »

alvin píše:Ešte som našiel jednu fotku vo svojej zbierke,je z leta 1998,teda keď bol Maťo úplná novinka,vtedy sme ho už obdivovali na výstave a moja ,vtedy 5-ročná,dcérka sa nechala pri ňom aj zvečniť.Rok predtým máme fotku pri Ticu na autosalóne,ale tá je nalepená v albume :P Obrázek
:D :D :D :D Aj táto fotka je dôkaz,že u mňakúpa Mateja nieje,ako sa vraví z núdze cnosť,ale v minulosti som "poškuľoval" po vozoch značky Daewoo :D :D
V tych casoch sme sa uz na matizkovi veselo premavali :lol: Sakra, uz ma peknych par rokov :mrgreen:
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Trochu nostalgie

Příspěvek od -peha- »

Keď sme v tej nostalgii tak poznáte toto vozítko :lol:
Přílohy
olomouc-04-04-10_001.jpg
olomouc-04-04-10_001.jpg (104.23 KiB) Zobrazeno 3435 x
olomouc-04-04-10_004.jpg
olomouc-04-04-10_004.jpg (81.11 KiB) Zobrazeno 3437 x
olomouc-04-04-10_007.jpg
olomouc-04-04-10_007.jpg (111.92 KiB) Zobrazeno 3435 x
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvek od alvin »

Ciernygepard píše:
alvin píše:Ešte som našiel jednu fotku vo svojej zbierke,je z leta 1998,teda keď bol Maťo úplná novinka,vtedy sme ho už obdivovali na výstave a moja ,vtedy 5-ročná,dcérka sa nechala pri ňom aj zvečniť.Rok predtým máme fotku pri Ticu na autosalóne,ale tá je nalepená v albume :P Obrázek
:D :D :D :D Aj táto fotka je dôkaz,že u mňakúpa Mateja nieje,ako sa vraví z núdze cnosť,ale v minulosti som "poškuľoval" po vozoch značky Daewoo :D :D
V tych casoch sme sa uz na matizkovi veselo premavali :lol: Sakra, uz ma peknych par rokov :mrgreen:
No,to bol jeden z prvých matizkov u nás,začali sa predávať u nás niekedy v lete 1998,táto fotka je tak z konca leta 1998 :lol: :lol: :lol: ,vtedy som jazdil ešte na Š120L r.v.1986,presnejšie povedané 1985,ale modelový rok už 1986 :lol: :lol: :lol:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“