problem s radenim rychlosti

Moderátor: Blue Lanos

pebach
Příspěvky: 13
Registrován: pát čer 16, 2006 08:12
Bydliště: Bratislava

problem s radenim rychlosti

Příspěvek od pebach »

Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.

Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.

Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.

Prosim, poradte mi, co robit.
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Pokud ti dělali výměnu převodového oleje, mohla by to být z jedna možností zhoršení řazení. Další možnost proč to špatně řadí, že jsou vytahaná řadící lanka ( při hrubém zacházení s řadící pákou ). O tomto problému tu existuje spousta rad a návrhů, stačí pročíst předešlá témata. Všeobecně je ale řazení na Matízech špatné, zejména řazení s trojky na dvojku.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
PAMA
Příspěvky: 203
Registrován: ned lis 06, 2005 17:23
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od PAMA »

pebach píše:Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.

Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.

Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.

Prosim, poradte mi, co robit.


No a zimne pneu su hlucnejsie a maju lepsiu prilnavost.Tak preco nie.Zalezi ake mas pneu.
Npr. ja som prezul auto na zimu a ide mi lachsie riadenie a to mam posilovac.Ale hlucnost isla hore.
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Razeni mi zlobilo taky, zkus zkontrolovat manzetu na spojkovem lanku, casto odchazi. Pokud je KO, vymen lanko, je to jednoduche a stoji jen 500Kč a mas pokoj...
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

TO shaman: mě ta manžeta z Favorita furt drží , jak jsi na tom ty ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Adrian
Příspěvky: 26
Registrován: stř úno 02, 2005 08:49
Bydliště: BA

Příspěvek od Adrian »

Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Adrian píše:Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
peco
Příspěvky: 637
Registrován: stř pro 21, 2005 14:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peco »

mne na lanose za jazdy nejde ani jednotka zaradit. aspon teda bez pouzitia sily.

a ci by to islo silou som nikdy nemal potrebu skusat. a vlastne ani odvahu :lol:
Adrian
Příspěvky: 26
Registrován: stř úno 02, 2005 08:49
Bydliště: BA

Příspěvek od Adrian »

Robert píše:
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Ten chlapík zjavne hovoril vo všeobecnosti (o inych autach). Ja - a nikto z mojich znamych - sme na svojich Matizkoch nevedeli zaradit dvojku pri vyssich rychlostiach (40 a viac). No dnes na ceste do prace som na Corolle pri 100-ke v pohode zaradil dvojku. Zial je to specifikum Matiza :-(
Olda
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 17, 2005 15:11
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Olda »

je to taky o tom co mate nalite v prevodovce a jak je to ohrate...
ale je pravda ze u mazdy xedos sem tam soupl zpatecku v 10km/h-(ma tam synchron ci col) to se pak delaj vylomeniny :lol:
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
Obrázek
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

No podla mna zalezi tiez od kusu....mne ide dvojka tiez trosku ztuha ale kludne ju zaradim aj pri 60km/h..a to nepouzivam silu...len ju tam chvilku pridrzim a ono si ju to same zobere. A dokonca po vymene prevodoveho oleja za kvalitnejsi ide zaradit aj za 1 ked sa pohybujem do tych 10km/h bez zaskripania.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ondras píše:
Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva :roll:
Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.
Nějak tomu nerozumím... zařadit to jde jedině bez spojky?

Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde ;)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Robert píše:Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde ;)
Ano vyšlápnout, zařadit, nespojit. V kile to půjde, jen musíš dát tomu synchronu trošku času. Taky je potřeba mít před vyšlápnutím spojky a řazením jedničky neutrál, sepnutou spojku a otáčky motoru někde v omezovači. Je to blbost, extrém, ale jde to.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Raději to nebudem zkoušet !

Příspěvek od Vazoun »

Ale raději to " Roberte " nebudeme zkoušet , měl bych obavy, že už dlouho
jezdit nebudu - kdo ví ? Třeba to má už někdo vyzkoušený?Tak se o tom
na foru zminte - díky " Vazoun " :lol: Obrázek
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“