problem s radenim rychlosti
Moderátor: Blue Lanos
problem s radenim rychlosti
Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.
Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.
Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.
Prosim, poradte mi, co robit.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.
Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.
Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.
Prosim, poradte mi, co robit.
- Reklama
Pokud ti dělali výměnu převodového oleje, mohla by to být z jedna možností zhoršení řazení. Další možnost proč to špatně řadí, že jsou vytahaná řadící lanka ( při hrubém zacházení s řadící pákou ). O tomto problému tu existuje spousta rad a návrhů, stačí pročíst předešlá témata. Všeobecně je ale řazení na Matízech špatné, zejména řazení s trojky na dvojku.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: problem s radenim rychlosti
pebach píše:Zdravim vsetkych Matizkarov, pred dvomi tyzdnami som absolvoval s mojim Matizkom servisnu prehladku pri 60 tis. km. V servise mi urobili klasicku proceduru, ktora by sa mala urobit. Okrem toho som hlasil aj problem s radenim rychlosti. Neviem, ci je to normalne, ale pri radeni rychlosti mi to cvaka. Nie je to uplne bezhlucne, ako pri inych automobiloch. Najhorsi problem je ale pri podradovani na dvojku. To je ako ked narazi kosa na kamen. V servise mi povedali, ze dostelovali spojku a ze by to malo byt v poriadku. No mne sa zda, ze je to este horsie.
Dalsia vec, auto sa mi zda byt troska lenivejsie a hlucnejsie. Neviem, ci to moze byt "zbabranou" servisnou prehliadkou... alebo ze by vymenou letnych pneumatik za zimne.
Auto ma prave tento tyzden 3 roky od kupy.
Ospravedlnujem sa za neodborne vyrazy, ale nie som v tomto obore doma.
Prosim, poradte mi, co robit.
No a zimne pneu su hlucnejsie a maju lepsiu prilnavost.Tak preco nie.Zalezi ake mas pneu.
Npr. ja som prezul auto na zimu a ide mi lachsie riadenie a to mam posilovac.Ale hlucnost isla hore.
Razeni mi zlobilo taky, zkus zkontrolovat manzetu na spojkovem lanku, casto odchazi. Pokud je KO, vymen lanko, je to jednoduche a stoji jen 500Kč a mas pokoj...
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dvaAdrian píše:Ano, podradovanie do dvojky je vraj generalnym problemom u Matizkov, Ondras niekedy davnejsie popisal celkom dobry postup ako tomu predist (pred zaradenim dvojky trosku potlacit radiacu paku v smere jednicky a az potom tam supnut dvojku). Zili sme s tymto "handycapom" celkom dobre s vedomim, ze toto je normalne u Matizov, no ale ked sme ho predavali do bazaru prave kvoli tomuto nam nechceli dat tolko, kolko sme zan chceli - vraj je to zavada a prevodovka nie je dobre zosinchronizovana - dvojka by mala ist zaradit aj pri rychlosti 100 km/h (samozrejme bez vypustenia spojky)
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
mne na lanose za jazdy nejde ani jednotka zaradit. aspon teda bez pouzitia sily.
a ci by to islo silou som nikdy nemal potrebu skusat. a vlastne ani odvahu
a ci by to islo silou som nikdy nemal potrebu skusat. a vlastne ani odvahu
ExLanos
http://www.lanosclub.com/gallery.php?mo ... erie_id=53
-----------------------------
Suzuki SX4 Freeze http://moje.auto.cz/Peco/suzuki-sx4.html
http://www.lanosclub.com/gallery.php?mo ... erie_id=53
-----------------------------
Suzuki SX4 Freeze http://moje.auto.cz/Peco/suzuki-sx4.html
Ten chlapík zjavne hovoril vo všeobecnosti (o inych autach). Ja - a nikto z mojich znamych - sme na svojich Matizkoch nevedeli zaradit dvojku pri vyssich rychlostiach (40 a viac). No dnes na ceste do prace som na Corolle pri 100-ke v pohode zaradil dvojku. Zial je to specifikum MatizaRobert píše:
Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva
No podla mna zalezi tiez od kusu....mne ide dvojka tiez trosku ztuha ale kludne ju zaradim aj pri 60km/h..a to nepouzivam silu...len ju tam chvilku pridrzim a ono si ju to same zobere. A dokonca po vymene prevodoveho oleja za kvalitnejsi ide zaradit aj za 1 ked sa pohybujem do tych 10km/h bez zaskripania.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Nějak tomu nerozumím... zařadit to jde jedině bez spojky?Ondras píše:Proč ne? Klidně i jedničku. Jen prostě nesepneš spojku potom. Jediné co nejde zařadit je zpátečka - je tam pojistka.Robert píše:Hm, to bych chtěl vidět, jak v kile zařadíš za dva
Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Ano vyšlápnout, zařadit, nespojit. V kile to půjde, jen musíš dát tomu synchronu trošku času. Taky je potřeba mít před vyšlápnutím spojky a řazením jedničky neutrál, sepnutou spojku a otáčky motoru někde v omezovači. Je to blbost, extrém, ale jde to.Robert píše:Nebo jsi to myslel tak, že vyšlápnu spojku, zařadím, ale už spojku nepustím? Nevím, nevím, ale řekl bych, že to v kile nepůjde
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny