bez plynu naozaj bez? (brzdenie mot. a spotreba)

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jasne ze pokracujeme.jeste sem nezmeril vsecky auta :D a mozna budeme moct merit i jine znacky jeste se ale uvidi.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

rozdělovač

Příspěvek od Serpico »

....to palikx to znamená, že předstih u felicie 1,3 mpi ( nemá rozdělovač ) je daný snímačem otáček?, neměnný a nastavení ovládá ŘJ, ( 1,6 měla rozdělovač motor VW a nebyl špatný - průměr okolo 7litrů )...

mějtze se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

ano u mpi feldy je to dano snimacem otacek,a ridici jednotkou.ale zkousel sem pohnout predstihem i na monovstriku (bohuzel sem nemel stroboskop)ale podle vseho se vubec nic nezmenilo.ani otacky ani reakce na plyn.ale nevim to jiste,nevidel sem ten stroboskop.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

zapalování

Příspěvek od Serpico »

....to palikx díky za vysvětlení....jen tak mimochodem jezdil jsem teď s feldou 1,3 mpi a při vyhozeném kvaltu otáčky spadly na 800 ( u nexie kolísají až 1200, už bylo vysvětleno, vyhozením se neušetří naopak ) - vypíná felda vstřiky při zařazené rychlosti tak jako nexie? - felda ale nemá snímač otáček u náhonu tachometru, aspoň já ho nenašel....

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od blackjohn »

Myslím, že snímač otáček na Feldě je na převodovce a snímá otáčky setrváku, alespoň na jednobodu to tak je
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

snímač

Příspěvek od Serpico »

....to blackjohn...na setrváku neodečítá okamžitou rychlost ale otáčení setrváku, právě u nexie je snímač na náhonu tachometru, jsou tam tuším tři dráty a tím při ubrání plynu vypíná vstřiky do snížení otáček asi na 1 800 - jinak při vyhozené rychlosti - otáčky kolísají až na 1 200 - 1 300 Jáchym ( ŘJ - ECU ) s tím nepočítá a neví co má dělat....jo to jsem si konzultoval s palikxem a tím jsem přestal vyhazovat rychlosti při dojídění ap.,....

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od blackjohn »

No, jasně, dyť povídám, že na Feldě snímá otáčky setrváku, je tam i jako omezovač a ovládá i volnoběh a časování vstříků, v případě poruchy tohodle čidla to nejede.
A že při vyřazení na Nexii kolísají otáčky kolem 1200 a ne kolem 850 je spíš zanesenou škrtící klapkou.
Vikiman
Příspěvky: 10
Registrován: čtv kvě 11, 2006 16:03
Bydliště: Bratislava

voln. otacky na mieste a za jazdy ...

Příspěvek od Vikiman »

ja mam pri stati na mieste volnobezne ot. okolo 800, ak vyradim rychlost za jazdy tak bezne su volnobezne okolo 1200-1500 a to pri zohriatom motore ... neviem....ale preco by to malo byt klapkou, ked pri stati na mieste je to bez problemov?
novacik v teme ... nexia 16V sedan (96, GLX, 86000km)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak felda nema snimac na rychlost auta ale jen otackove cidlo motoru.takze se ji nezvedaj otacky po rozjeti a mpi felda nevypina vstriky uplne jen snizuje dodavku (rizeno podtlakem v sani)jednobod ale vypina na 0 ale az po chvilce brzdeni motorem.u nexie tech 1200 ot je diky tomu ze auto vi ze jede(ma tam ten snimac na rychlomeru)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od blackjohn »

palikx píše:tak felda nema snimac na rychlost auta ale jen otackove cidlo motoru.takze se ji nezvedaj otacky po rozjeti a mpi felda nevypina vstriky uplne jen snizuje dodavku (rizeno podtlakem v sani)jednobod ale vypina na 0 ale az po chvilce brzdeni motorem.u nexie tech 1200 ot je diky tomu ze auto vi ze jede(ma tam ten snimac na rychlomeru)
Když to píše palikx, tak to tak bude. Ale s těma pár autama, co jsem jezdil, tak při vyřazení v jakékoliv rychlosti mi spadly otáčky na volnoběžné, dokonce i u mého starého karburátorového Rapida...
Jupi
Příspěvky: 77
Registrován: úte srp 16, 2005 17:38
Bydliště: okr. SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jupi »

Tych 1200-1300 na Nexii je kvoli mensiemu soku pri opatovnom zaradeni rychlosti, motor menej trpi. Takze je to urcite vpohode. :D Ono predsa len, ked niekto ide z kopca na volnobeh a potom sa zaradi nizsia rychlost a otacky skocia z 800 na 5000, nie je to boh vie co (viac ako 6x zvysenie otacok).
Z tych 1200 na 5000 je to len nieco viac ako 4x zvysenie otacok. A z toho vyplyvaju sily, ktore posobia na suciastky v motore (boli by o 50% vacsie)... ;-) Mne sa to vcelku paci, ze takto zvysuju zivotnost motora.
Kedysi Nexia GTX 16V, Remus, chip, LPG, spotreba 9,0l/100km, 270 000 km, novy Renault Megane GT II (GT znie lepsie ako GrandTour = kombi :) )
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Úvaha

Příspěvek od Vazoun »

Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
---------------------------
Spousta motoristů se totiž domnívá " Habrone " že tímto způsobem jízdy -
jezdí úsporně - jaký je Váš názor foristé ??? :lol: zdraví " Vazoun " :lol:
Jupi
Příspěvky: 77
Registrován: úte srp 16, 2005 17:38
Bydliště: okr. SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jupi »

Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Suhlasim. Ja som hore len popisoval tie zvysene volnobezne otacky. Sam brzdievam motorom (aj ked na LPG sa privod paliva nevypina). Mam viac argumentov na brzdenie motorom, napr. radsej si trosku viac opotrebujem motor, ako prehriat brzdy dole kopcom a potom to naprasim do protiiduceho auta.
Kedysi Nexia GTX 16V, Remus, chip, LPG, spotreba 9,0l/100km, 270 000 km, novy Renault Megane GT II (GT znie lepsie ako GrandTour = kombi :) )
Uživatelský avatar
peco
Příspěvky: 637
Registrován: stř pro 21, 2005 14:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peco »

Jupi píše:
Habron píše:A proč vůbec z kopce vyřazovat?
Suhlasim. Ja som hore len popisoval tie zvysene volnobezne otacky. Sam brzdievam motorom (aj ked na LPG sa privod paliva nevypina). Mam viac argumentov na brzdenie motorom, napr. radsej si trosku viac opotrebujem motor, ako prehriat brzdy dole kopcom a potom to naprasim do protiiduceho auta.

pre zaradenu rychlost hovori aj ovladatelnost vozidla pri nepredvidatelnych okolnostiach (smyk, srnka,bicykel, atd)
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“