bez plynu naozaj bez? (brzdenie mot. a spotreba)

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Vikiman
Příspěvky: 10
Registrován: čtv kvě 11, 2006 16:03
Bydliště: Bratislava

bez plynu naozaj bez? (brzdenie mot. a spotreba)

Příspěvek od Vikiman »

Chcem sa skusenejsich popytat...
Ked pri zar. rychlosti pustim plyn, prestane sa vstrekovat benzin a teda je nulova spotreba? Kedze nemam pal. pc sa mozem len domnievat... Teda dochadza k uplnemu odpojeniu benzinu, alebo to zavisi od otacok, za aky asi cas to rj vyhodnoti a odpoji benzin a pod... Mam totiz taky dojem, ze pri vyuzivani dojazdu so zar. st., napr. pustim plyn pri 2000ot. a mierne to brzdi, ale ked dojde na takych 1500 tak sa to akoby uvolni, akoby zas isiel nejaky benzin do valcov a teda mensi odpor... A este, do akych minimal otacok je vhodne vyuzivat dojazd a brzd. motorom?
Dik, Vikiman.
novacik v teme ... nexia 16V sedan (96, GLX, 86000km)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Ak sa mýlim, opravte ma.
Myslím, že do 1400-1500 sa dá brzdiť motorom bez vstrekovania paliva. Ak klesnú otáčky pod túto hodnotu, riadiaca jndotka začne vstrekovať palivo, aby neskapal motor.
Uživatelský avatar
pelo
Příspěvky: 69
Registrován: úte čer 27, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelo »

kokos to enmyslíte vážne,že? už som to čital parkrat, vie niekdo vysvetlit ako by motor mohol pracovat bez paliva??? akože iba na vzduch? :P
to by bol jeden pekny vybuch ;)

aj ked ti palubak ukazuje spotrebu 0 litrou , tak tam niaka spotreba aj ked minimalna stále je
Espero , 1,5 16V
http://www.adrenalineteam.sk/ , pelo@wakkee.sk , ICQ: 254317908
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

ee, nemas pravdu. To platilo len u karburatorovych motoroch, kde nejake to palivo vzdy prechadzalo cez volnobeznu dyznu. Pri vstrekovacich systemoch ovladanych ECU je to inak. Ak ides vo vybehu (z kopca, dochadzas na cerveny semafor ...), mas zaradenu rychlost a uplne uberies plyn, ECU to zisti a prestane vstrekovat palivo do valcov. Vtedy ides naozaj zadarmo. Ale len do momentu, pokial otacky neklesnu pod priblizne 1800 (lanos-y, predpokladam ze u ostatnych to bude podobne). Potom zacina ECU vstrekovat male mnozstvo paliva, aby napriklad po vymacknuti spojky bez plynu motor neskapal. Ja to robim tak, ze ked potrebujem brzdit motorom, postupne podradujem az na 2. kvalt (podradim vzdy tak okolo 1800 ot). Ak potrebujem zastavit, tak z 2. na neutral vyradim asi pri 1200.
Naposledy upravil(a) vado dne čtv srp 03, 2006 12:45, celkem upraveno 1 x.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
pelo
Příspěvky: 69
Registrován: úte čer 27, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelo »

tak ešte raz :)

vieš vysvetlit ako by motor pracoval (točil sa) ked by nemal vo valcoch palivo? naprazdno? :D:D:D:D

ak stale trvaš na svojom, že ideš "zadarmo" (neviem si to stale vysvetlit ako:) ) tak si pripoj na vstrekovače osciloskop
Espero , 1,5 16V
http://www.adrenalineteam.sk/ , pelo@wakkee.sk , ICQ: 254317908
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

?? Ty si mal osciloskop pripojeny na vstreky pri jazde z kopca ? :lol:

Motor je "pohanany" premenou pohybovej energie hmotnosti pohybujuceho sa auta na pohybovu energiu pohyblivych sucasti motora. Ta sa potom premiena trenim pohyblivych casti na teplo. Celkovo sa teda pohybova energia premiena na teplo, co sa v konecnom dosledku prejavi ako spomalovanie vozidla. Samozrejme, ak ECU zisti, ze chces zrychlit (stlacis plyn), tak okamzite zacne dodavat do vstrekov palivo.

p.s. Je to vsetko iba o fyzike ...
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
pelo
Příspěvky: 69
Registrován: úte čer 27, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelo »

tak to snad nemyslíš vážne toto.........

a do valcov sa nasava čo ked tam nejde podla teba žiadne palivo???? čisty vzduch? či sa piesty zastavia? či čo???
Espero , 1,5 16V
http://www.adrenalineteam.sk/ , pelo@wakkee.sk , ICQ: 254317908
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

pelo píše: ak stale trvaš na svojom, že ideš "zadarmo" (neviem si to stale vysvetlit ako:) ) tak si pripoj na vstrekovače osciloskop
Pri hledani problemu s motorem sem sledoval jak signaly vstrikovacu, tak zapalovani a pri brzdeni motorem nad nejakou mezi otacek (u Lanose asi tech 1800 RPM) jednotka nevstrikuje palivo. Mam to overeno "na vlastni oci", ne jen tim, ze to takhle specifikuji vyrobci automobilu.
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

pelo píše: vieš vysvetlit ako by motor pracoval (točil sa) ked by nemal vo valcoch palivo? naprazdno? :D:D:D:D
Ako pracuje ? On "nepracuje", ale "vezie sa".

1 .takt: otvori sa nasavaci ventil a nasaje sa vzduch bez paliva
2. takt: piest ide hore, vzduch sa stlaca a ohrieva (tym tiez odoberie motoru cast energie)
3. takt: iskra nepreskoci (ak by aj preskocila, nema co horiet). Piest ide dole.
4. Otvori sa vyfukovy ventil a cisty ohriaty vzduch ide do vyfuku
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
pelo
Příspěvky: 69
Registrován: úte čer 27, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelo »

no páni , vidím, že to nemá význam :)

každy ma svoj názor na toto.
Espero , 1,5 16V
http://www.adrenalineteam.sk/ , pelo@wakkee.sk , ICQ: 254317908
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

pelo píše:no páni , vidím, že to nemá význam :)

každy ma svoj názor na toto.
To neni o nazoru, to je o tom, co je na tom osciloskopu videt ;). Zkus si ho nekdy opravdu pripojit a poznas sam.
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

pelo píše:no páni , vidím, že to nemá význam :)

každy ma svoj názor na toto.
No, asi naozaj nie. Ty toyiz tvrdis (v prenesenom vyzname), ze na to, aby som isiel z kopca na bicykli, tak musim aspon trochu slapat do pedalov :shock:

pozn: To vsetko funguje za podmienky (asi si nezaregistroval), ze auto ide na vybeh, ma viac, ako cca 2000 RPM a zaradenu rychlost a zavrenu skrtiacu klapku
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
pelo
Příspěvky: 69
Registrován: úte čer 27, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelo »

vado: čo sem pletieš bicykel panebože?? ked to chceš porovnavat s bicyklom tak aj auto vie ist dole kopcom na neutrali ,bavime sa či to ma spotrebu pri brzdení motorm, ja tvrdím, že má! síce minimálnu ale ma,a vy tvrdite ,že nulovu , tot vsio
Espero , 1,5 16V
http://www.adrenalineteam.sk/ , pelo@wakkee.sk , ICQ: 254317908
Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6644
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Příspěvek od milosh »

staci se projet jakymkoliv autem s palubnim PC a nechat rychlost kdyz jedes z kopce a spotreba je 0 ;) pokud das neutral a tak +-1l/100km ;)
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

pelo píše: aj auto vie ist dole kopcom na neutrali
Ano, a v tom je prave to caro. Ak ides na neutral, musi motor spotrebovavat male mnozstvo paliva, aby sa vobec tocil. Ak mas zaradenu rychlost, tak motor sa toci od kolies (vlastne si prehodia ulohy: nie motor pohana kolesa, ale kolesa pohanaju motor). A vtedy motor naozaj nepotrebuje ziadne palivo.
Ale ak mas info o tom, ze tam palivo skutocne ide, skus mi vysvetlit, aky by to ma zmysel (u starsich dvojtaktov to chapem, kvoli mazaniu, preto mali napr. wartburgy volnobezku, aby sa nedalo brzdit motorom a tak ho zadriet).

Opakujem, ta mala spotreba bola - pri karburatorovych motoroch - a palivo tieklo cez volnobezny system. Ale aj na to sa robili kadejake ofuky. Vlastnorucne som postavil system na usporu paliva pre S120, ktory fungoval tak, ze pri otackach vyssich ako (tusim) 2000 a zatvorenom plyne zatvaral pomocou elektroventilu vstup do volnobeznej dyzne. Fungovalo to, aj ked to malo nejake muchy (hlavne pri stlaceni plynu a mensich otackach to malo snahu zakuckat sa).
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“