brzdove tesnenia
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Ja samozrejme s tebou suhlasim, ze sa to moze stat, ale takto by sme mohli polemizovat o kazdej suciastke. Povedzme si iny extrem. Nekto je napriklad tak blby, ze dojde do servisu, povie skontrolujte mi cele auto, oni tam vymenia olej, oprasia vzduchovy filter a vypytaju co ja viem 30 tisíc. To samozrejme prehanam, ale mechanik vie niekedy urobit viac zla ako amater. Poviem priklad. Stryco si kupil na inzerat Opel Astru, 2000 model a 24 tis. km. Byvali majitel bol antitalent a chodil pravidelne na garancne prehliadky. Mechanik zle zatiahol olejovy filter a stryco isiel zo Ziliny do Bratislavy, ze olej nesiahal ani po mierku, nie tak po minimum. Pomerne nove auto mohlo odist vdaka volakemu darebakovi. Cena prace v servise plus o 100 % predrazene dielce stoja za ten risk. Ojazdene auto ako take je risk. Nemam pravdu? Mimochodom ty v tom znackovom servise asi nerobis mechanika, ze? To by si napisal na rovinu. Este na okraj ja sa nepasujem za odbornika, ale zatial som si vzdy dokazal poradit sam. Samozrejme si najprv pozhanam informacie a aby si nepovedal, ze som tvrdohlavy alebo co, tak tento tyzden zhodim kolesa a skontrolujem pohyblivost trmenov ako si povedal. Ak su zaseknute, tak sa tu priznam.
- Reklama
Ja viem, ze o tom moc neviem,ale Dano mi tu dost pomohol s tym vykladom, aspon som vedel, co to mam kupit Aj tak o sam robit nebudem, ale s pomocou automechanika A keby aj, je najvyssi cas sa niecomu aj naucit...Suhlasim s Danom, ze v servisoch su privysoke ceny, nemozem si to dovolit, ledva som naskrabal na nexiu
Ospravedlňuje vás že jste tu nováčci to že sem mechanik sem tu psal už dávno ty si myslíš že technik by tohle všechno věděl ten jen umí zapsat co je s autem a pak zase vybrat peníze To že sou servisy drahý taky pravda ale oni někde musí brát na kvalitní vybavení a je mezi námi i dost zlatokopů bohužel ale ti nikdy nevydrží dlouho Ty příklady jsou extrém já vím ale můžou nastat . Až budeš kontrolovat ty třmeny tak si nejdřív zatlač pístek a nepohybuj třmenem dokud nezatlačíš pístek a pak skus jestli se hýbe protože často s ním stačí jednou pohnout a už se zase bude chvíli hýbat
Já používám služeb značkového servisu vlastně jen kvůli diagnostice motoru, protože mám z minulosti špatné zkušenosti s Oplem, Renaultem i Saabem. (Teda se servisama). Obvykle bylo potřeba navštívít dva servisy, aby byla závada odstraněná. Na všechno ostatní mám kamaráda, kterej má malou dílnu a k němu mám absolutní důvěru. A zatím oprávněně.
Ja osobne mam zo servisom do ktoreho chodim celkom dobre skusenosti. Hoci mam uz cez 150000 km, chodim na pravidelne prehliadky vzdy po 10000 km. Je pravda ze nemam penazi nazvys, no tych cca 4000 Sk aj s olejom (2 krat do roka) ma nezabije. Ten cas, ktory by som musel do toho investovat, viem vyuzit aj podstatne prijemnejsie, nehovoriac o tom, ze vysledok by nemusel vzdy zodpovedat mojim predstavam ...
Takto rano odnesiem auto do servisu, na obed si pridem ponho a dalsich 10000 km uz len tankujem a robim nutne ukony (kontrola tlaku v pneumatikach, kontrola stavu kvapalin a pod.)
Takto rano odnesiem auto do servisu, na obed si pridem ponho a dalsich 10000 km uz len tankujem a robim nutne ukony (kontrola tlaku v pneumatikach, kontrola stavu kvapalin a pod.)
Ak si mechanik PetrM, tak je to v poriadku. Ja som totiz strasne alergicky, ked niekto kto nedokaze vymenit ziarovku mi bude predpovedat hrozostrasne scenare co sa stane ked nieco urobim. Nemyslim teba, ale myslim to obrazne a vseobecne. Niektori ludia su genialni teoretici a pesimisti zaroven. Ked som naprikald na Facku menil retaz, tak som od kazdeho nepocul nic ine len ako poserem pocet clankov, pootocim ozubene kolesa a motor bude kaput Mi to tak liezlo na nervy, ze som to uz nemohol pocuvat. Samozrejme mi to tvrdili len ludia, ktori tu retaz este ani nevideli. Este co sa servisov tyka. Ked som menil kondenzator klimi, kolega mi hovoril, daj si to spravit do servisu, daju ti zaruku na robotu. Vyslo by to o 5000 drahsie, a to nehovorim obrazne a co tym ziskam? Len stratim. To je najlahsie dat tisice a robte.
DANO - odpoved
Dano: Jaký máš stroj? Myslím typ Daewoo? Mám Kalose a sháním nějakého šílence jako já pro tuning... jen tak pro zábavu... nic profi...
VOVI: mam nexiu. Ako vidis som tiez sialenec, ale tuning ma volako nelaka. Jedine co sa mi dost lubi su kolesa. S poriadnymi elektronmi kazde auto vyzera lepsie. Sam mam ale plechace. Mimochodom Kalos je velmi pekne auto. Neradil by som ti ho tuningovat amatersky. Ked vidim tony tmelu na blatnikoch aby zakryvali vypodlozkovane kolesa alebo zamaskovany prelis pod zadnou SPZ tak mi je zle. Profici to nahradzaju novym dielcom. Napriklad ti vymenia blatnik za rozsireny. Ale musim vazit slova lebo Petrm ma tiez tuning a nechcem ho urazit. Okrem kolies sa mi este paci ladeny zvuk. Daj si na Kalos Remus a hned to spravi svoje
Milý Dano když se podíváš na statistiku tak zjistíš že tu kecám do všeho ale na druhou stranu je pravda že si o sobě myslím že tyhle auta znám už docela dobře a vím že věci které se nepodařilo opravit v jiných servisech sme v našem vždy opravili i když to většinou trvalo a zákazník by nikdy tu opravu nebyl schopen zaplatit kdyby dostal naůčtován skutečný čas který sme na autě strávili tím myslím že k nám jezdili i technici z vedení Daewoo s garancema se kterýma si nevěděli rady náš šéf je totiž ješita a nedokáže připustit že něco nejde . To co sem psal byl samozřejmě ten nejhorší scénář ale byla to odpověď na to co by se asi tak mohlo stát . Jinak k tuningu já nemám tuning já mám jen pěkný kola a díru ve vejfuku a tvůj názor na tuning se mi líbí a souhlasím
Moje alergicke rakcie neber osobne. Ja naozaj mam blbe skusenosti s kybicovanim od ludi ked do niecoho fusujem. Bal som sa len, ze si jede z tych kecalkov co len vidia to najhorsie. Ja som v podstate pesimista, ale co sa auta tyka lakomost ma robi optimistom A na druhej strane nehovor, ze som Budymu pisal az take nezmysli, ze pokazi auto. Az na ten grafit. Okrem toho, ze som ho pokladal za vhodny som to konzultoval aj s mechanikom z Jungheinrichu (vysokozdvizne voziky) a ten tiez povedal aby som dal grafit, ale nie moc. Ešte mi povypravaj, co sa stane po tej mojej svojpomocnej vymene rozvodoveho remena. Bez vymeny napinacej kladky. Okrem toho, ze som usetril 2000 korun za robotu
Nestane se vůbec nic budeš dál jezdit do další výměny mě nevadí lidi co si spravujou auta doma já jen vím co pak musím řešit a jak nám to občas komplikuje práci A takovejch 15 % oprav je že opravujeme po jiných servisech jejich zfušovanou práci a kolikrát si říkám jestli ten člověk co to dělal rozumí autům s tím s tebou souhlasím ale nejsou všichni takový S těma brzdama oni sou totiž zákeřný hlavně tenhle typ kde se posouvá třmen na válečkách půl roku sme hledali vazelínu která nebude lepit ten posuv po pár dnech ale nechá ho pohyblivý stále a tam je totiž ta zákeřnost každý ti řekne že to máš namazat vazelínou co vydrží trochu teplo ale jak sou tam ty gumičky tak sou náchylný a rozleptaj se a ten váleček pak zatuhne
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
mimo téma: Dneska mi technik z Daewoo říkal, že Kalosy mají poměrně velkou poruchovost. Máš stejné zkušenosti, Petře?
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
Hmm, škoda že jsem byl na dovolené a nezastihl jsem tuto plodnou diskusi od začátku
Já jsem si brzdy na Nexii dělal sám. (BTW: pístky jsou skutečně ve dvou velikostech - 48 mm a 52 mm. Ty větší maj zpravidla GLX typy s chlazenejma 14´ kotoučema).
Nejsem mechanik, ale léta si na vozech dělám všechno sám, jen Nexii s některejma "lahůdkama" na motoru posílám do servisu. Měl jsem 2 italské fiaty (brzdy na fiatu 850 special v provedení Monte Carlo jsou opravdu lahůdka), a několik Wartburgů, i Škodovka mi prošla rukama.
Přestal se pohybovat třmen a upálil jsem destičku. Namazal jsem posuvy grafitem a za týden asi po 1800 km jsem stál znova s tou samou závadou. Na radu PetrM jsem si sehnal originál vazelínku (jinak se nesežene, jen v soupravě s novýma gumičkama - takže vyžebrat někde v servisu, nebo koupit sadu, v krámu sem na ní nenarazil). Namazal jsem a je pokoj - brzdí jak ďas už asi 4000 km. Udělal jsem obě strany, při tom jsem zjistil, že někdo přede mnou namazal na pravý straně obyč. vazelínou. To se ty gumičky pak natahujou jako držka.
Já jsem si brzdy na Nexii dělal sám. (BTW: pístky jsou skutečně ve dvou velikostech - 48 mm a 52 mm. Ty větší maj zpravidla GLX typy s chlazenejma 14´ kotoučema).
Nejsem mechanik, ale léta si na vozech dělám všechno sám, jen Nexii s některejma "lahůdkama" na motoru posílám do servisu. Měl jsem 2 italské fiaty (brzdy na fiatu 850 special v provedení Monte Carlo jsou opravdu lahůdka), a několik Wartburgů, i Škodovka mi prošla rukama.
Přestal se pohybovat třmen a upálil jsem destičku. Namazal jsem posuvy grafitem a za týden asi po 1800 km jsem stál znova s tou samou závadou. Na radu PetrM jsem si sehnal originál vazelínku (jinak se nesežene, jen v soupravě s novýma gumičkama - takže vyžebrat někde v servisu, nebo koupit sadu, v krámu sem na ní nenarazil). Namazal jsem a je pokoj - brzdí jak ďas už asi 4000 km. Udělal jsem obě strany, při tom jsem zjistil, že někdo přede mnou namazal na pravý straně obyč. vazelínou. To se ty gumičky pak natahujou jako držka.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
BTW: u AutoKelly přijde sada na jedno kolo - pístek 52, gumička, prachovka, 2x vodící čep, 2x gumička čepu, 2x krytka šroubu, brzdové destičky - 1200,- kč.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán