brzdove tesnenia
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
brzdove tesnenia
Zdravim nexiaci. Tiez mi dosly brzdy, chcel by som ich rozhybat a vymenit vsetky tie gumicky a prachovky. Viem, ze tam ide nejaka gumicka okolo piestika a dve okolo tych valcekov. Ide tam okrem tych gumiciek este nejake tesnenie? Tiez chcem vybrat cely piest a vycistit ho. Robil to uz niekto? Neposkodim tym nieco?
- Reklama
brzdy
Musis kupit prachovky piesta. S nimi su dodavane aj kruzky, ktore tesnia piest. Tie male prachovky sa daju objednat iba komplet aj s tym srobom, stuplom na druhej strane a samozrejme s tymi gumickami, takze to moze vyst relativne draho. Ja som vymenil iba tie velke. Tam su dvojake. Take, ktorych pata sa strka do osadenia okolo piestu a take, ktore su navulkanizovane na plechovom kruzku a ten je nalisovany na bzdu. Montuje sa to dost tazko. Treba vsetko rozmontovat, vyumyvat, premazat grafitovou vazelinou a zmontovat. Potom odvzdusnit. Piest dostanes von len tak, ze ho vytlacis slapanim na brzdu. Pokazit sa tam v podstate nema co. Pri montazi je dobre zavity nababrat poistnym tmelom aby ta brzda neodpadla. Ja som so zakusnutou brzdou presiel asi 15 km. Disk bol zeravy. Je to specialita Nexie. Za dve tie velke prachovky original daewoo som dal 405 Sk v servise. To znamena, ze v Piestanskom sklade budu stat asi polovicu
Tie brzdove manzety sa daju objednat iba v takych zostavach ako su zobrazene v katalogu dielcov. Velka mazeta + tesniaci kruzok je jeden komplet a druhy je mala manzeta + tesniaci kruzok + cap + krytka. Cize komplet na obidve brzdy treba 2x sada velkych manziet a 4x sada vodiacich capov. Balene je to tak ako je to rozkreslene v katalogu. Ked nemas daleko do Piestan, tak chod tam. Pozor nie do Daewa, ale do Topbitu. Najprv si dobre popozeraj ako to vyzera aby ti nedali nespravne prachovky. Tam je ta vyhoda, ze ich odnesu spat do skladu a donesu ine, ale v servise som cakal dalsi tyzden az objednali tie spravne.
Tie capy len dobre namasti grafitom. V podstate na to, aby sa nezakusla brzda staci aby sa uhol jeden s tych elementov. Ak sa zadru capy, prirodzene vybrovanie brzdoveho kotuca zatlaci spat piest a nedojde k takemu znehybneniu ako ked sa zadru vsetky pohyblive casti. Ja mam na tych capoch tie manzetky spalene prehriatim. Sranda je ako tie male tesniace kruzky na capoch ked su stare vedia branit pohybu. Ja som ich tam viac ani nedal. Brzda sa teraz lahko pohybuje a lepsie sa tam aj rozlozi vazelina. Na pieste su nutne. Ked budes davat spat piest, musi lahko chodit, ale bez bocnej vole. Tie vodiace capy by mali ist v zmontovanom stave pohybovat silou ruky.
Fajn, urobim to tak, kupim iba tie manzety na piest.. Najhorsie je, ze jednu krytku z tych capov som stratil.. Ta velka manzeta na piest aku ma mat velkost? Niekde citam ze 48,niekde ze 52. Ale asi na tie brzdice GM ma ist 48,nie? Ked si spominal tie dva typy manziet, to je jedno, ktory typ z nich tam dam?
Prave, ze som ti opisoval, ako vyzeraju tie dva typy manziet. Su totalne odlisne. Tym debilom v servise to treba ukazat a prilozit na nos. Aj tak nepochopia. Nemyslim mechanikov, ale tych co to objednavaju. Ten priemer neviem. Mozno 8V ma 48 mm, 16V 52 mm. Ja mam 48. Mam to aj odfotene. Mozem ti to poslat. Je to bez prachovky a je tam videt ten schodik, na ktory sa narazi ten kruzok s manzetou. Bude to asi tak, ze GM ma 48. Ja mam Nexiu 8V, 96 rok vyroby. Ked som kupoval oblozenie, tak mi povedal, ze su tam dokonca 3 typy brzd. Keby si chcel krytku, tak ta by sa mala dat kupit zvlast.
Mozes mi tu fotku poslat na johny18@orangemail.sk Ja mam tiez nexiu r.v.1996 8V myslim, ze GM maju 48, tie ostatne su nejake ATE brzdice
Hezky se to tu čte pánové rozhodně nesmíte !!!! mazat posuv brzdového třmenu grafitem ale tou vazelínkou která je dodávaná k těm čepům jinak to zatuhne a veškerá vaše práce je na nic já vím že to v tu chvíli kdy to montujete funguje ale skusil ste si to někdo sundat třeba za týden jestli s tím jde ještě hnout na 8 z 10 aut nepůjde . Když sundáš manžetu kolem pístku vypadá jako by to byla jen guma která tam držela na dobré slovo ale jde jen op to že si ji utrhl od toho plechového kroužku ten musíš nejdřív dostat pryč a důkladně očistit tu plochu kam budeš dávat ten novej je to docela pakárna a dost si podle mě troufáte to dělat doma bez zkušeností
To mam najradsej, ked niekto nieco spochybni a na konci napise, ze by si to netrufal. Grafit tam zostava aj po vytrateni media plastickeho maziva. Okrem toho znasa vyssie teploty. Mimochodom co sa da pokazit vymenou takejto banality? Ak dostal vazelinu k capom, nech tam da tu. Ja som si osobne vymenil rozvodovy remen, kondenzator klimatizacie a mal som rozobrate vselico ine. Ani si uz nespominam co. Do Favorita som si namontoval zlozity alarm a tiez mi kazdy vypraval, ze sa mi to nepodari.Staci sa riadit pravidlom, ze vsetko na svete sa da rozmontovat a zmontovat. Keby mi na mimozemsku kozmicku lod pasovali gola kluce, rozoberem aj tu. Orem toho cena za robotu v servise je dobra motivacia urobit to doma a okrem toho im neverim.
Já sem nic nespochybňoval já jen dělám ve značkovém servisu daewoo 6 let a vím poměrně dobře jak se to teda dělá a proto se divím že si na to troufá někdo kdo o tom moc neví . Montáž alarmu ještě k tomu do fáčka je banalita a co by si mohl poškodit takovou banalitou jako sou brzdy se mi nechce ani věřit že to nevíš tak třeba nebude se dobře posouvat brzdový třmen a zničí se nové destičky , zkroutí kotouče a tím teplem může odejít i ložisko předního kola uvařit se brzdová kapalina a tím zavzdušnit celé brzdy . To bylo to co je banalita ale třeba přiskřípneš gumičku ve válečku a po ujetí 1 000 kilometrů při sjezdu z prudčího kopce se ti trošku víc ohřejou brzdy a gumička povolí a vyteče brzdová kapalina co nastane dál nemusí snad psát to jen tak na okraj