kdy vymena rozvodoveho remene

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Zlehka ? to je blbý , jsi asi bez tlaku , nesedí ti ventily , takže budou asi kleplý od pístu , sakra chlapi , měňte ty řemeny včas !!!!!
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Reklama
 

Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Blbost, vačka musí jít protočit zlehka, překonáváš jen odpor pružin ventilů.
Klika jde protočit ztuha, překonáváte kompresi ve válcích (pokud teda nejsou ventily v háji).

Vzhledem k tomu, že Ghostův motor je 16V, tak bych nic neexperimentoval, a rovnou sundal hlavu a podíval se, kolik škody vzniklo.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Samotný vačky rukou neprotočíš , vždycky se to potká s pístem , u 16 V na 100%.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jsem to předtím špatně přečetl. Vačky rukou protočíš, ale u 16V tam skutečně není prostor, takže je potřeba současně otáčet i klikou.

Prostě pokud do sebe nenarážejí písty s ventilama, tak lze vačkou otáčet volně, bez vynaložení větší síly.

Pokud se otáčejí volně dokola, tak asi bude v prdeli vahadlo nebo ventil ohnutý apod.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Habron píše:Jsem to předtím špatně přečetl. Vačky rukou protočíš, ale u 16V tam skutečně není prostor, takže je potřeba současně otáčet i klikou.

Prostě pokud do sebe nenarážejí písty s ventilama, tak lze vačkou otáčet volně, bez vynaložení větší síly.

Pokud se otáčejí volně dokola, tak asi bude v prdeli vahadlo nebo ventil ohnutý apod.
Budou ohnutý ventily, vahadlo tam není , když je to hydroštel . Ještě zkus druhou vačku , tu zadní , sací ventily by se tam mohly vejít , nemusí se potkat , výfuky se potkají téměř vždy u většiny aut , mě se to povedlo na 1.5 UNU zarachotilo a už nešlo natočit - bez tlaků , hlavu dolu a všechny výfukový ohnutý , sací OK , naštěstí to neudělalo nic dalšího .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Přiznám se, že na 16V motoru na nexii jsem neviděl hlavu dole, ale 8V má hydrostavy i vahadla, ale viděl jsem rozebraných pár 16V motorů s hydrostavy i vahadlama, takže se domnívám, že to bude na nexii stejně. Dost dobře si totiž nedovedu představit, jak by se bez vhadel přenášel pohyb z vačky na ventil, ale rád se poučím.
Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

Takto: vačky rukou nepretočím a ta lavá je myslim o nieco pootocená oproti pov. stavu (rysky oproti seba) inak myslim ze tlaky su statočné aj na počutie,tak neviem. asi pojde zajtra hlava dole.
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No , přiznám se , že u Nubiry jsem taky vačky nedělal , ale na Fiatu Uno to mělo vačku přímo nad ventilem a přez vymezovací podložku ( tou se seřizovala vůle) to tlačilo přímo do ventilu . Tak nevím , ale víko ventilů jsem přetěsňoval a vahadla jsem neviděl , kam by se vešly ? Vačky jsou přímo nad ventilama a přez ty hydrokalíšky :lol: to tlačí na ventil , ale nebudu se hádat , nedělal jsem to u Nubi, u Matize samozřejmě vahadla jsou , tamse ale taky vůle dělají ručně....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak jsem si už našel fotku opláckýho 16V a tam vahadla skutečně nejsou, mezi vačkou a ventilem je hydrovymezovač vůle, ale třeba na Alfě, tam vahadla jsou a je to tam tak, že vačka tlačí na vahadlo a vahadlo jednou stranou tlačí na ventil a druhou je "podepírané" hydrostavem. A všechno je tam takový mrňavý :roll:

Takže se omlouvám :oops:
Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

a teda mne staci zhodit dolu ten vrchny kryt?
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
GHOST
Příspěvky: 351
Registrován: stř kvě 24, 2006 08:50
Bydliště: Revúca, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GHOST »

staci zhodit horny kryt,treba dole aj vacky aby som sa dostal k ventilom? ťresp.zistil poskodenie?diki
Daewoo Nexia 1,5 GLX 16V 1996
ABS, ABG, El.okná, el.anténa,klíma
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

ak nezhodíš hlavu, tak veľa neuvidíš, ak hovoríme o "kontakte" ventil - piest...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..jaajha...
ze naco som to ja onehdaaa secko fotil ...??
http://ba.zsvs.sk/dohc

..GHOSTe pocuj..
..nahod nove rozvody..a skush nastarovat..
..prip len premerat kompresiu.. neaka ta mala vola tam je..
..
rysky na vackach oproti sebe..
..kluka na 0-le..na ryske..

..no dufaj ze to nedopadlo takto:
http://ba.zsvs.sk/dohc//DSCN1746.JPG
http://ba.zsvs.sk/dohc//DSCN1747.JPG
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

ventily

Příspěvek od Serpico »

....to JRD McLaren - perfektní školící středisko výmluvné fotografie - písty byly asi také hezky vyvedené....ale jinak nikomu to nepřeji...

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Jupi
Příspěvky: 77
Registrován: úte srp 16, 2005 17:38
Bydliště: okr. SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jupi »

Mne sa na Nexii pohadali rozvody asi 2-3 mesiace po tom, co som ju jazdenu kupil. Bola to napinacia kladka. Nexiu som kupoval, ked mala 2 roky a 80 tisic km. V servise sa branili zubami-nechtami, aby to nebolo ako zarucna oprava, ale nakoniec sa to podarilo opravit zarucne. Ale cena bola priblizne 35 tisic, ja som samozrejme nic neplatil. No a odvtedy to islo s autom dole kopcom. Zacalo zrat olej 2-3 litre na 10 tisic (ja viem, pre skodovkara je to vytuzena meta :D ) a ine veci...
Ale po dalsich necelych 200 tisicoch a vybruse je uz v dobrej koncii. :lol:
Kedysi Nexia GTX 16V, Remus, chip, LPG, spotreba 9,0l/100km, 270 000 km, novy Renault Megane GT II (GT znie lepsie ako GrandTour = kombi :) )
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“