Prechod z Mineral. oleja na polosyntetiku pri 130tis.

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Habron píše:No já čumím, Kesslerova Felda s 20 tisícema, Ivanovo Nexia ani ne s 50 tisícema ...

to by snad těm lidem stačil taxík, ne? :lol:
No já to mám teďka skoro nový, takže je tam málo...ale poleze to nahoru tak rychle, kolik peněz vydělám na benzín :D
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Reklama
 

BENN
Příspěvky: 19
Registrován: čtv říj 12, 2006 16:24
Bydliště: TN kraj

Příspěvek od BENN »

No a ja mam tiež niečo pre vás. Chcem vymeniť olej motor 1,6 16 V ale problem je v tom, že neviem aký tam naliať. Je už dosť čierny. Auto som kupoval cez bazar a na bývalého majitela nemám ziaden kontakt. Auto má nejazdené 140 tis. a neviem či tam je minerál, polosyntetika alebo syntetika.
DAEWOO LANOS 1,6 SX 1998,
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

No ja ked som doniesol auto tak som dal menit olej a ono ho aj prepláchli-davajú mi tam teraz shell 5W-40 ak sa nemýlim
Škoda Roomster TSI
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

těžká rada - snad ti odpoví servismani , jak to řeší oni.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no predpokladam ze do 16v nikdo neleje 15W40.a jestli jo tak bych mu urazil ruce.
takze tam nalej 10W 40 a melo by to fungovat.jestli by jsi chtel tam nalit 5w40 musi se tam nalit proplach motoru a nalit nejdriv 10w40 a po dalsi vymene opet proplach a pak 5w40.na proplach motoru se dnes pouzivaji pripravky ktere se naliji do stareho oleje a motor se necha nekolik minut bezet nebo se ujede par km.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

palikx"
ale kde ho najdeš toho vola, který to tam opravdu mohl nalít. Ten motor má ujeto dost km. Je to risk.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

palikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
no je fakt, že nejhorší je smrt s vyplašenosti
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Vincent
Příspěvky: 71
Registrován: ned led 11, 2004 20:33

Příspěvek od Vincent »

na polosyntetiku jsem přecházel při 120 000Km a NO Problema bez proplachů. Dnes 195 000Km. Racer 94.
Uživatelský avatar
csali
Příspěvky: 60
Registrován: čtv říj 05, 2006 00:08
Bydliště: Želiezovce

Příspěvek od csali »

palikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
palikx má pravdu Daj tam najprv 10W40 s prepláchnutím a poa 10 000Km
možeš prejsť na syntetiku 5w 40 tiež s prepláchnutím, a to je najlepšie, čo môžeš pre svoj motor spraviť.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Do 16V moze ist kludne 15W40. Vyrobca ho povoluje a nevidim ziaden dovod preco ho tam nedat.
Co sa tyka prechodu na 10w40 alebo hoci aj destilku alebo vazelinu na mazanie riadacich klapiek riadenych striel zavisi to len od toho ci splna predpis vyrobcu a stavu motora. Km mozu byt v tomo uplne zavadzajuce, takze nimi by som sa neriadil, skor tym co najdem pod vekom ventilov alebo aspon pod otvorom na nalievanie oleja.
A preplachu by som sa vyhol. Motor to aj tak uplne nevycisti. Radsej by som skratil par vymen a potom presiel na lepsi olej samozrejme stale so skratenymi vymenami. Ale ani 10w40 nie je ziaden zazrak ak sa necha v motore viac nez je zdrave.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jen pridam nazor na 16v motor s hydraulickymi zdvihatky v zadnem pripade 15/40 olej.vlastni zkusenosti.zdvihatka se za studena spatne mazou klepe to nebo naopak mala vule.ten olej je hustsi a tak jemne ventilky zdvihatek maji potize.obvzlaste kdyz ten olej uz ma neco najeto.proplach je dobry prave na procisteni techto jemnych mechanizmezecku :D .ale delejte jak uznate sami za vhodne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Takže v konečnom dôsledku je ten prechod aj tak zbytočný. Ak to auto doteraz chodilo bez problémov na minerálny olej, nevidim dovod ho menit. Proste je to stale o tom jednom- bud preplach alebo časte vymeni so snizovanim viskozity. A stale je tu riziko...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“