No já to mám teďka skoro nový, takže je tam málo...ale poleze to nahoru tak rychle, kolik peněz vydělám na benzínHabron píše:No já čumím, Kesslerova Felda s 20 tisícema, Ivanovo Nexia ani ne s 50 tisícema ...
to by snad těm lidem stačil taxík, ne?
Prechod z Mineral. oleja na polosyntetiku pri 130tis.
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- Reklama
No a ja mam tiež niečo pre vás. Chcem vymeniť olej motor 1,6 16 V ale problem je v tom, že neviem aký tam naliať. Je už dosť čierny. Auto som kupoval cez bazar a na bývalého majitela nemám ziaden kontakt. Auto má nejazdené 140 tis. a neviem či tam je minerál, polosyntetika alebo syntetika.
DAEWOO LANOS 1,6 SX 1998,
no predpokladam ze do 16v nikdo neleje 15W40.a jestli jo tak bych mu urazil ruce.
takze tam nalej 10W 40 a melo by to fungovat.jestli by jsi chtel tam nalit 5w40 musi se tam nalit proplach motoru a nalit nejdriv 10w40 a po dalsi vymene opet proplach a pak 5w40.na proplach motoru se dnes pouzivaji pripravky ktere se naliji do stareho oleje a motor se necha nekolik minut bezet nebo se ujede par km.
takze tam nalej 10W 40 a melo by to fungovat.jestli by jsi chtel tam nalit 5w40 musi se tam nalit proplach motoru a nalit nejdriv 10w40 a po dalsi vymene opet proplach a pak 5w40.na proplach motoru se dnes pouzivaji pripravky ktere se naliji do stareho oleje a motor se necha nekolik minut bezet nebo se ujede par km.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
no je fakt, že nejhorší je smrt s vyplašenostipalikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
palikx má pravdu Daj tam najprv 10W40 s prepláchnutím a poa 10 000Kmpalikx píše:nehledal bych ho .to jen obrazne.proste v klidu proplach a 10w 40.tim se nic nezkazi.neni tak agresivni jako 5/40 a s proplachem je to v klidu.
možeš prejsť na syntetiku 5w 40 tiež s prepláchnutím, a to je najlepšie, čo môžeš pre svoj motor spraviť.
Do 16V moze ist kludne 15W40. Vyrobca ho povoluje a nevidim ziaden dovod preco ho tam nedat.
Co sa tyka prechodu na 10w40 alebo hoci aj destilku alebo vazelinu na mazanie riadacich klapiek riadenych striel zavisi to len od toho ci splna predpis vyrobcu a stavu motora. Km mozu byt v tomo uplne zavadzajuce, takze nimi by som sa neriadil, skor tym co najdem pod vekom ventilov alebo aspon pod otvorom na nalievanie oleja.
A preplachu by som sa vyhol. Motor to aj tak uplne nevycisti. Radsej by som skratil par vymen a potom presiel na lepsi olej samozrejme stale so skratenymi vymenami. Ale ani 10w40 nie je ziaden zazrak ak sa necha v motore viac nez je zdrave.
Co sa tyka prechodu na 10w40 alebo hoci aj destilku alebo vazelinu na mazanie riadacich klapiek riadenych striel zavisi to len od toho ci splna predpis vyrobcu a stavu motora. Km mozu byt v tomo uplne zavadzajuce, takze nimi by som sa neriadil, skor tym co najdem pod vekom ventilov alebo aspon pod otvorom na nalievanie oleja.
A preplachu by som sa vyhol. Motor to aj tak uplne nevycisti. Radsej by som skratil par vymen a potom presiel na lepsi olej samozrejme stale so skratenymi vymenami. Ale ani 10w40 nie je ziaden zazrak ak sa necha v motore viac nez je zdrave.
jen pridam nazor na 16v motor s hydraulickymi zdvihatky v zadnem pripade 15/40 olej.vlastni zkusenosti.zdvihatka se za studena spatne mazou klepe to nebo naopak mala vule.ten olej je hustsi a tak jemne ventilky zdvihatek maji potize.obvzlaste kdyz ten olej uz ma neco najeto.proplach je dobry prave na procisteni techto jemnych mechanizmezecku .ale delejte jak uznate sami za vhodne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Takže v konečnom dôsledku je ten prechod aj tak zbytočný. Ak to auto doteraz chodilo bez problémov na minerálny olej, nevidim dovod ho menit. Proste je to stale o tom jednom- bud preplach alebo časte vymeni so snizovanim viskozity. A stale je tu riziko...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Na polosyntetiku som prechadzal pri cca 130 tis. km, teraz mam naj. takmer 185 tis. km bez najmensieho problemu. Rozdiel hlavne pri zimnych startoch je naozaj obrovsky, jednoznacne to ma zmysel.
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
V kazdom pripade by som to ale urcite nerobil, ak by som nevedel ze od nova tam bol liaty a pravidelne meneny pomerne kvalitny mineral. olej (v mojom pripade Castrol GTX3)...
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km