Maximálna rychlosť na kalose?

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
PETER CERHIT
Příspěvky: 26
Registrován: ned lis 06, 2005 18:21
Bydliště: HUMENNE

Maximálna rychlosť na kalose?

Příspěvek od PETER CERHIT »

Ahojte. K akej maximálke Vás pustil Váš kalos. Či už máte 1,2 8v 52kw alebo 1,4 8v 61kw alebo 1,4 16v 69kw. Ja mám 1,4 8v 61kw a išiel som na dialnici 200 km/h pri cca 5900 ot. a ďalej už neviem lebo rýchlomer je ciachovaný do 200 km/h . Mám síce malé úpravy motora ( športový výfuk, priame sanie, iridiové sviečky) ale aj tak som spokojný s výkonom motora a aj maximálkou. Aké máte vy skúsenosti?
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Kolik Kalos váží?
Jaký máš rozměr gum?
jaký je převodový poměr na pětku?
Jaký je stálý převod?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
PETER CERHIT
Příspěvky: 26
Registrován: ned lis 06, 2005 18:21
Bydliště: HUMENNE

Příspěvek od PETER CERHIT »

TAK GUMY 195/50 R 16 VPREDU A 215/40 R 16 VZADU. HOTNOSŤ NEVIEM PRESNE LEBO MAM AJ KLIMU A TAK SA TO PRESNE NEDA POVEDAŤ. TAK OKOLO 1050KG. A TIE PREVODOVE STUPNE A POMER TO FAKT NEVIEM.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

PETER CERHIT píše:TIE PREVODOVE STUPNE A POMER TO FAKT NEVIEM.
mělo by to být v knížce k autu
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Podle převodů, otáček a pneu vpředu to při 5900 ot. vychází na reálnou rychlost 228 km/h, což je u 69kW 1050kg vážícího auta naprosto nereálné (1200kg 81kW Honda dělá na rovině reál max 200km/h @ 6400ot. a točák má taky o dost větší). Někde je chyba. Možná v udaných převodových poměrech. Auto by a čtyřku při 6500 ot. (max. výkon) jelo reálně 197 a to se mi nezdá, že by takhle nastavili převodovku u auta, které má mít maximálku 170. Věřím, že reálně by to auto mohlo jet z mírného kopce kolem 185-190 (a tacho by si lízlo k 200).
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Ondro ale ten motor nieje 1.4 16V ale 8V a ma sa mi zda 61 kW tak problem moze byť niekde tam. Tie prevodove pomery su tam uvádzane pre 8V.
Škoda Roomster TSI
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

mino píše:Ondro ale ten motor nieje 1.4 16V ale 8V a ma sa mi zda 61 kW tak problem moze byť niekde tam. Tie prevodove pomery su tam uvádzane pre 8V.
Upsal jsem se, mělo být "u 61kW motoru". Peter má 8V.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Tompetr
Příspěvky: 242
Registrován: pát říj 29, 2004 13:43
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Tompetr »

Já teda gratuluji k těm 200 km/h, ale taky ti blahopřeji, že jsi to přežil :lol: Já jsem "valil" s tou mojí 1.2 165 km/h a raději jsem dal nohu z plynu, protože se mi to auto zdálo nestabilní... :roll:

a to myslím mám pro strach uděláno, :evil: ve služební Oktávce to při 200 zdaleka tak neklátí :twisted: , no jo, ale to je jiná kára, že?
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od seky »

Najpravdepodobnejší problém bude v rozmere pneu 195/50 R16 a tým môže dochádzať k mylnemu údaju tachometra.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

seky píše:Najpravdepodobnejší problém bude v rozmere pneu 195/50 R16 a tým môže dochádzať k mylnemu údaju tachometra.
Absolutně ne. Já jsem spočítal reálnou rychlost vzhledem k užitým gumám.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
PETER CERHIT
Příspěvky: 26
Registrován: ned lis 06, 2005 18:21
Bydliště: HUMENNE

Příspěvek od PETER CERHIT »

TAK NEVIEM ALE JA TO MÁM DOSŤ DOBRÉ ODSKÚŠANÉ. JEDINÉ ČO BY MOHLO BYŤ NA CHYBE JE CIACHOVANIE RÝCHLOMERA. NO UVIDÍM JAK TO DÁM NA SÉRIOVKY PNEUMATIKY + DISKY 185/60 R 14. ALE NA SERIOVKÁCH PNEUMATIKÁCH TO ZRÝCHLUJE OMNOHO LEPŠIE, ALE AUTO JE NESTABILNÉ. MÁM SÍCE AJ ŠPORTOVÉ PRUŽINY A TIE AUTU K STABILITE FAKT DOSŤ POMOHLI.
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Jak psal Tompetr těch 200 si myslím,že je na Kalose nesmysl.Já jel nejvíc těch 175-180 a jen na rovné dálnici auto bylo opravdu už na hranici stability. Možná když by byly nějaké úpravy /kola,tlumiče ap tak možná/
Ať nám jezdí a nezlobí :P
PS: Stačí i do těch 130 :P
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Ja som na mojej 1.4 16 V isiel max 160-kou. Dalo by aj viacej ale neskušal som. Ale pravda je ze 140-ka je tam raz dva.
Škoda Roomster TSI
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

rychlost

Příspěvek od Serpico »

beru ohled na nepřesnost tachometrů - v případě korejců tolerance není velká - určitě méně než 10%. Ale podstatná věc, kterou je nutno si uvědomit - maximálka pro TP se měří na čtvrtý převodový poměr - tedy přímý záběr - pětka je do rychla - a může nastat zajímavé převýšení stanovené maximální rychlosti - dané okamžitými poměry ( vítr v zádech, mírně s kopce, přetočení motoru do omezení ECU, atd. ).
Jel jsem s nesii 8V něco mezi 19O - 200 ( maximálka stanovená 170 dle TP ). Honil jsem se s Oktavií ( spíš jsem mu lezl na nervy ). Podotýkám před zavedením BOD systému ( ale už to nedělám ).

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „KALOS“