Design Lega- vznik

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
MiSedl
Příspěvky: 442
Registrován: ned kvě 13, 2007 12:54
Bydliště: Most

Design Lega- vznik

Příspěvek od MiSedl »

A já proč stále vidím podobu s Jagem.

Leganza was styled by the famous Italian designer Giorgetto Giugiaro of Italdesign. It is believed that this design was inspired by Giugiaro's 1990 Jaguar Kensington concept car, a pedigree Leganza's body shares with the 1991 Toyota Aristo. In case of Leganza, however, Giugiaro had to deal with a shorter vehicle with front-wheel rather than rear-wheel drive, which, combined with Daewoo's styling cues like the large chrome grille, resulted in a very peculiar appearance.


With a body styled by the famous Italdesign Giugiaro firm, the Aristo was launched in October 1991, offering two inline-6 powered versions for the Japanese market: the 3.0Q, chassis code JZS147, and R6 3.0, codename JZS160. The 3.0Q Aristo featured a 2JZ-GE engine which produced 226 hp (169 kW). The R6 3.0 Aristo was equipped with a 24-valve twin-turbo 2JZ-GTE engine which produced 276 hp (205 kW). This twin-turbo engine was the same as could be found in the Toyota Supra Mk IV. In 1992, a third model, the V8-powered 4.0Zi-Four (codename UZS143), joined the Aristo lineup. This model came with standard four-wheel drive and a 250 hp (173 kW) 1UZ-FE engine. This V8 had also been used in the first generation Lexus LS and the Toyota Crown Majesta. The Aristo/GS models were equipped with an independent, double-wishbone suspension setup.[1] The only engine available for the export markets was the 2JZ-GE inline-6.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Daewoo Leganza 2,0 CDX full,kůže,Sencor SCD 5455 MR, rv.98 + Ford KA 1,3 , rv.98,červený mazlík pro manželku.
http://s8.gladiatus.cz/game/c.php?uid=35270
Klikni a uvidíš kdo jsem
Reklama
 

Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

Loni jsem to tu zminoval, ale zjevne to nikoho doted nezaujalo: :)

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=5677 (dole)
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
MiSedl
Příspěvky: 442
Registrován: ned kvě 13, 2007 12:54
Bydliště: Most

Příspěvek od MiSedl »

To je celkem škoda,neboť historie Leganzy respektive její původ je velmi zajímavé témaObrázek
Daewoo Leganza 2,0 CDX full,kůže,Sencor SCD 5455 MR, rv.98 + Ford KA 1,3 , rv.98,červený mazlík pro manželku.
http://s8.gladiatus.cz/game/c.php?uid=35270
Klikni a uvidíš kdo jsem
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Slamko náhodou som ten tvôj četl a vždy sa vytahujem že mám Jaguára :lol: :lol: :lol: Vieš tvoje príspevky ať už hystorické alebo o autách si vždy rád prečítam :lol: :lol: :lol:
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“