Kratka recenzia Jak na to - Lanos
Moderátor: Blue Lanos
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Kratka recenzia Jak na to - Lanos
Hned na zaciatok: celkom zaujimave citanie. Kniha ma 235 stran, delenych do niekolkych kapitol. Nie je urcena pre profesionalov (ti maju vlastnu literaturu urcite obsiahlejsiu a patricne drahsiu).
Prva kapitola je v podstate prepis navodu na pouzitie, ktory je dodavany spolu s autom, rozsireny o niektore informacie. Su tam aj nejake nepresnosti (vyplyvajuce asi z rozdielneho vybavenia jednotlivych typov pre PL a SK/CZ, napriklad ze vyskovo nastavitelny volant je standartny pre vybavu SE a pod.), ale je tu aj kompletny popis VIN a oznacenia motora.
Dalsie kapitoly su uz o funkcii a udrzbe jednotlivych systemov.
2. Tu je popisana bezna udrzba a pravidelna udrzba (co a v akych intervaloch je potrebne kontrolovat a menit).
3. Kapitola o motore spolu s mazacou, chladiacou a vyfukovou sustavou. Popis, relativne podrobne nacrtky, fotografie, vykonnostne charakteristiky. Nechyba navod na vymenu rozvodov, vodnej pumpy, tesnenia pod hlavou, olejoveho cerpadla, termostatu, sviecok ... Mna osobne zaujala kapitola o ECM. Je vcelku podrobne popisana cinnost ECM v styroch rezimoch - startovanie, normalna cinnost, akceleracia a spomalenie, dalej co vsetko ide do ECU ako vstupne hodnoty (tu som sa dozvedel, ze pre modofikaciu Euro III existuje dokonca aj cidlo nerovnosti vozovky, upevnene na jednom z prednych tlmicov) a co vsetko ECM ovlada. Nechyba navod na reset ECM a navod na "vyblikanie" kodu chyby z pamati ECM (nefunguje pre EURO III).
4. Spojka, prevodovka a polonapravy. Nastavenie zdvihu pedalu spojky, odvzdusnenie sustavy, vymena sucasti. Demontaz prevodovky, nastavenie mechanizmu radenia. Popis najcastejsich zavad prevodoveho sytemu.
5. Riadenie. Popis, posilnovac, prevodka riadenia
6. Zavesenie a kolesa. Nastavenie geometrie, demontaz
7. Brzdova sustava. Vymena kvapaliny, odvzdusnenie, vymena dielov
8. Karoseria. Popis jednotlivych sucasti, dvere, kapoty, narazniky, pristrojovka, ventilacia a kurenie
9. Elektricke prislusenstvo a vystroj. Akumulator, alternator, starter, poistky, osvetlenie, vymena ziaroviek, stierace, pristrojovy panel - demontaz, podrobny popis vedenia zvazkov vodicov a ich oznacenie, podrobne schemy jednotlivych elektrickych obvodov
10. Zmeny a modernizacie. Zmeny vo vybave, plynovy pohon.
V zavere su este tri prilohy:
1. Technicke udaje a nastavovacie predpisy
2. Utahovacie momenty
3. Charakteristicke rozmery podvozku.
Uplne na zaver je slovnik skratiek a zoznam literatury.
Moje hodotenie: Konecne potrebne informacie o aute, navody na drobne servisne ukony spolu s nacrtmi, obrazkami a fotkami sustredene na jednom mieste. A k tomu v zrozumitelnom jazyku a celkom skladnej forme. V knihe je pouzity papier (hruby, nekriedovy, nieco ako rys na technicke vykresy alebo tensi vykres), ktory vyzera, ze aj cosi vydrzi, teda kniha moze byt ulozena aj v dielni a vydrzi aj nie celkom ciste ruky a hrubsie zaobchadzanie. Jednou drobnou chybou je relativne vysoka cena (665 SKk), ale pre priemerne zrucneho cloveka, ktory nechce s kazdou blbostou utekat do servisu, je este prijatelna.
p.s: Recenzia vznikla na zaklade asi hodinoveho listovania v knihe a vyjadruje len moj osobny nazor. Je celkom mozne, ze si po precitani tejto knihy niekto vytvori aj nazor opacny. Nebudem to nikomu zazlievat a budem rad, ked nas so svojim nazorom oboznami.
EDIT by eMKa Slovensko: pridal som tento clanok aj k nam na web:
http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2007050901
Prva kapitola je v podstate prepis navodu na pouzitie, ktory je dodavany spolu s autom, rozsireny o niektore informacie. Su tam aj nejake nepresnosti (vyplyvajuce asi z rozdielneho vybavenia jednotlivych typov pre PL a SK/CZ, napriklad ze vyskovo nastavitelny volant je standartny pre vybavu SE a pod.), ale je tu aj kompletny popis VIN a oznacenia motora.
Dalsie kapitoly su uz o funkcii a udrzbe jednotlivych systemov.
2. Tu je popisana bezna udrzba a pravidelna udrzba (co a v akych intervaloch je potrebne kontrolovat a menit).
3. Kapitola o motore spolu s mazacou, chladiacou a vyfukovou sustavou. Popis, relativne podrobne nacrtky, fotografie, vykonnostne charakteristiky. Nechyba navod na vymenu rozvodov, vodnej pumpy, tesnenia pod hlavou, olejoveho cerpadla, termostatu, sviecok ... Mna osobne zaujala kapitola o ECM. Je vcelku podrobne popisana cinnost ECM v styroch rezimoch - startovanie, normalna cinnost, akceleracia a spomalenie, dalej co vsetko ide do ECU ako vstupne hodnoty (tu som sa dozvedel, ze pre modofikaciu Euro III existuje dokonca aj cidlo nerovnosti vozovky, upevnene na jednom z prednych tlmicov) a co vsetko ECM ovlada. Nechyba navod na reset ECM a navod na "vyblikanie" kodu chyby z pamati ECM (nefunguje pre EURO III).
4. Spojka, prevodovka a polonapravy. Nastavenie zdvihu pedalu spojky, odvzdusnenie sustavy, vymena sucasti. Demontaz prevodovky, nastavenie mechanizmu radenia. Popis najcastejsich zavad prevodoveho sytemu.
5. Riadenie. Popis, posilnovac, prevodka riadenia
6. Zavesenie a kolesa. Nastavenie geometrie, demontaz
7. Brzdova sustava. Vymena kvapaliny, odvzdusnenie, vymena dielov
8. Karoseria. Popis jednotlivych sucasti, dvere, kapoty, narazniky, pristrojovka, ventilacia a kurenie
9. Elektricke prislusenstvo a vystroj. Akumulator, alternator, starter, poistky, osvetlenie, vymena ziaroviek, stierace, pristrojovy panel - demontaz, podrobny popis vedenia zvazkov vodicov a ich oznacenie, podrobne schemy jednotlivych elektrickych obvodov
10. Zmeny a modernizacie. Zmeny vo vybave, plynovy pohon.
V zavere su este tri prilohy:
1. Technicke udaje a nastavovacie predpisy
2. Utahovacie momenty
3. Charakteristicke rozmery podvozku.
Uplne na zaver je slovnik skratiek a zoznam literatury.
Moje hodotenie: Konecne potrebne informacie o aute, navody na drobne servisne ukony spolu s nacrtmi, obrazkami a fotkami sustredene na jednom mieste. A k tomu v zrozumitelnom jazyku a celkom skladnej forme. V knihe je pouzity papier (hruby, nekriedovy, nieco ako rys na technicke vykresy alebo tensi vykres), ktory vyzera, ze aj cosi vydrzi, teda kniha moze byt ulozena aj v dielni a vydrzi aj nie celkom ciste ruky a hrubsie zaobchadzanie. Jednou drobnou chybou je relativne vysoka cena (665 SKk), ale pre priemerne zrucneho cloveka, ktory nechce s kazdou blbostou utekat do servisu, je este prijatelna.
p.s: Recenzia vznikla na zaklade asi hodinoveho listovania v knihe a vyjadruje len moj osobny nazor. Je celkom mozne, ze si po precitani tejto knihy niekto vytvori aj nazor opacny. Nebudem to nikomu zazlievat a budem rad, ked nas so svojim nazorom oboznami.
EDIT by eMKa Slovensko: pridal som tento clanok aj k nam na web:
http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2007050901
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Reklama
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Na DOHC kryt rozvodov dole netreba davat, na SOHC z hlavy neviem. Nemam teraz knihu pri sebe, doma pozriem.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Na SOHC je potrebne vypustit chladiacu kvapalinu a demontovat rozvodovy remen a zadny kryt rozvodoveho remena. Potom sa odpoji trubka od telesa termostatu a vyberie sa termostat. Zmontuje sa to v opacnom poradi.
Este ako otestovat termostat: Treba termostat ponorit do vody (tak, aby nelezal na dne nadoby) spolu s teplomerom a zohrievat (napr. na varici). Termostat sa ma zacat otvarat pri 87 st. Celzia. Naplno by sa mal otvorit pri 102 st. Celzia.
Su tu aj obrazky, bohuzial nemam scaner.
Este ako otestovat termostat: Treba termostat ponorit do vody (tak, aby nelezal na dne nadoby) spolu s teplomerom a zohrievat (napr. na varici). Termostat sa ma zacat otvarat pri 87 st. Celzia. Naplno by sa mal otvorit pri 102 st. Celzia.
Su tu aj obrazky, bohuzial nemam scaner.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
nasiel som tuto knihu v polstine
Kód: Vybrat vše
http://rapidshare.com/files/71416513/Daewoo_Lanos_Sam_naprawiam.pdf
- FoXo
- Příspěvky: 3898
- Registrován: pát úno 22, 2008 00:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kratka recenzia Jak na to - Lanos
Dufam ze sa neopytam blbost
Ma ju uz niekto prefotenu ?
Sice som stahoval dake veci ale tutoknihu som tam nenasiel respektoive nevsimol zeby tam bola
Dikes
Ma ju uz niekto prefotenu ?
Sice som stahoval dake veci ale tutoknihu som tam nenasiel respektoive nevsimol zeby tam bola
Dikes
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kratka recenzia Jak na to - Lanos
Ja ju prefotenu nemam, nemam poruke scaner. Pokial by sa nasiel niekto v BA, kto by sa na to podujal, kludne mu knihu poziciam.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Re: Kratka recenzia Jak na to - Lanos
chcem sa opitat,rozvodovy remen mam preskočeny o dva zuby,može to robit že mi velmi silno klepu ventyly? dakujem.
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kratka recenzia Jak na to - Lanos
Pokial je rozvodovy remen nie spravne usadeny, urcite to motoru nepomoze. V kazdom pripade je nutne rozvodovy remen dat do spravnej polohy. Inak nema vyznam pytat sa na dalsie problemy.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black