Udělátko na žárovky
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Udělátko na žárovky
Co řikte na tohle ? Celkem mně to při mý spotřebě žárovek láká. Teda alespoň to vypadá kapku profi a s nějakejma rychlospojkama bych se nemusel s..t. Je mi jasný že to bude normální odpor co stojí bůreše ale nechce se mi nic bastlit tak bych to (bejt to za pakatel) i pořídil. Pro mně je pohodlnějsší poslat maila a zajít na poštu než ject do města a shánět odpor a rychlospojky. Tak jsem se zamyslel a pořídim to v rachotě. Akorát jakej odpor mi srazí napětí o 1-2 V ? Měl bych se stydět ale z ohmova zákona to nějak nedopočtu A předpokládam výkonovej, když má žárovka 55W. Sem si to napsal a vychází mi při 12V a 55W odpor žárovky 2,6 ohmu. Pak zpětně proud vyjde 4,5 A a když do ní pouštim 14,7V teče jí proud 5,6A a do série bych teda dal odpor 0,6 ohmu aby to mělo celkem 3,2 ohmu a proud zase 4,5A. Takže asi 1 Ohmovej výkoňák ? Asi bych dal na čokolády ale jak ho chladit ? A nechat ho jen tak plandat je taky asi blbost ?
http://www.autoelektrika.cz/zarovky/ziv ... arovek.php
http://www.autoelektrika.cz/zarovky/ziv ... arovek.php
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Reklama
Re: Udělátko na žárovky
Ahoj.
A neuvažoval si o tom, že by si tam dal do série 1-2 výkonové diody. Na PN prechode polovodičov vzniká úbytok napätia 0,6V (kremík) 0,3-0,4V (germánium). Ja by som tam dal po dve za sebou výkonové kremíkové diody na prúd 10-15A a možno by ich ani nebolo treba chladiť.
Marián
A neuvažoval si o tom, že by si tam dal do série 1-2 výkonové diody. Na PN prechode polovodičov vzniká úbytok napätia 0,6V (kremík) 0,3-0,4V (germánium). Ja by som tam dal po dve za sebou výkonové kremíkové diody na prúd 10-15A a možno by ich ani nebolo treba chladiť.
Marián
Krtek píše:Co řikte na tohle ? Celkem mně to při mý spotřebě žárovek láká. Teda alespoň to vypadá kapku profi a s nějakejma rychlospojkama bych se nemusel s..t. Je mi jasný že to bude normální odpor co stojí bůreše ale nechce se mi nic bastlit tak bych to (bejt to za pakatel) i pořídil. Pro mně je pohodlnějsší poslat maila a zajít na poštu než ject do města a shánět odpor a rychlospojky. Tak jsem se zamyslel a pořídim to v rachotě. Akorát jakej odpor mi srazí napětí o 1-2 V ? Měl bych se stydět ale z ohmova zákona to nějak nedopočtu A předpokládam výkonovej, když má žárovka 55W. Sem si to napsal a vychází mi při 12V a 55W odpor žárovky 2,6 ohmu. Pak zpětně proud vyjde 4,5 A a když do ní pouštim 14,7V teče jí proud 5,6A a do série bych teda dal odpor 0,6 ohmu aby to mělo celkem 3,2 ohmu a proud zase 4,5A. Takže asi 1 Ohmovej výkoňák ? Asi bych dal na čokolády ale jak ho chladit ? A nechat ho jen tak plandat je taky asi blbost ?
http://www.autoelektrika.cz/zarovky/ziv ... arovek.php
No neviem ako Vám, ale Espero svieti tak slabo,
že uvažovať o zníženi napätia na žiarovke a tým
ešťe viac znížiť svietivosť vôbec neprichádza do úvahy.
že uvažovať o zníženi napätia na žiarovke a tým
ešťe viac znížiť svietivosť vôbec neprichádza do úvahy.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
to je jedno, že neuvidim... halvně už mně žárovky stály to co tunery celý světla Asi to pořešim těma diodama. přišel mi mail z tý "firmy" a nestačil sjem se divit, jak stouply odpory a dráty v ceně:
Tato sada stojí 750,- Kč vč. DPH a je ihned k odebrání. Dodáváme PPL, DPD či ČD KURÝRem.
V případě zájmu se ozvěte (+420 596410120).
Tato sada stojí 750,- Kč vč. DPH a je ihned k odebrání. Dodáváme PPL, DPD či ČD KURÝRem.
V případě zájmu se ozvěte (+420 596410120).
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Odpor s uvedenými parametry by byl: Proud je tedy těch 4,5A, podle ohmova zákona (který však v praxi nefunguje ) by byl R = U/I = 0,75/4,5 = 0,17R. Výkonová ztráta by na něm byla P = R * I * I, tj 3,5 W. Kdybys tam dal paralelně tři dvojwaťáky, tak bys to ani nemusel nijak speciálně chladit, ale musel bys mít napaměti, že i tak by jejich teplota byla kolem 80 - 100 °C. Výkoňák má destrukční teplotu kolem 280 °C.
Dioda do série vykoná obdobnou práci, výkonová ztráta logicky musí být stejná.
Dioda do série vykoná obdobnou práci, výkonová ztráta logicky musí být stejná.
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
krtku jestli chces ja mam doma odpory jeste z ruska co se davali do tevizoru a myslim ze 1 kilom by ti bohate stacil a nemyslim si ze by se to hřalo až tak hodne, v siti televizoru mas daleko vic amper nez v siti auta
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..pocuvajte ma...
omov zakon je ze:..
..do prace sa chodi z odporom..
..z prace sa chodii pruudom..
..na vyplatu sa caka z napetiiimm..
..
...a vedenia sa dotknuut nemozesh ...
:lol::lol:..
..hodnotu toho odporu musish pocitat "zo zbytkoveho napetia"..
teda altik dava povedzme od 13,7 do 14,4.. a zaarovka je 12V
..teda napetie je 1,7 az 2,2 V ..
..a prud je tych 4,5A co si vyraatal..
..taqze tych 0,48 OHM az 0.37 OHM ..
a wataz odporu taq 8W..az 10W..
..
a myslim ze tie odpory co ma Nexia pod Induckou..vedla baterky..
..by aj mohli byt...
omov zakon je ze:..
..do prace sa chodi z odporom..
..z prace sa chodii pruudom..
..na vyplatu sa caka z napetiiimm..
..
...a vedenia sa dotknuut nemozesh ...
:lol::lol:..
..hodnotu toho odporu musish pocitat "zo zbytkoveho napetia"..
teda altik dava povedzme od 13,7 do 14,4.. a zaarovka je 12V
..teda napetie je 1,7 az 2,2 V ..
..a prud je tych 4,5A co si vyraatal..
..taqze tych 0,48 OHM az 0.37 OHM ..
a wataz odporu taq 8W..az 10W..
..
a myslim ze tie odpory co ma Nexia pod Induckou..vedla baterky..
..by aj mohli byt...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
elektrika
Krtko a ako sa ti dostava do site tolko voltov???? normalne to inklinuje 1,5V +/- Fakt radšej ako investovať do tých predražených odporov radšej najdi príčinu. Ja som mal v Nexii digitalný merač na elektricku sieť a max čo som videl na displayi bolo nejakých 14V ale to som už vytáčal a aj to bolo len krátkodobo kým mi to nezregulovalo na 12,5V čo tam má byť. Ta sada ma v mojich očiach hodnotu je to ako v TV reklamách zaručené etody na schudnutie typu EASY 2000. Skusim zajtra na regulovanom zdroji čo vydrží taka žiarovka. Odpalim OSRAM SILVERSTAR 60/90W
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Vždyť já nechci žádnou předraženou blbost kupovat. To si tam dam radši ty diody sám, jsem elektronik tak jsem se z hecu zeptal na cenu 4 drátů a dvou odporů. Lidská blbost je asi nekonečná, kdž to jsou schopný prodávat.
Měřil jsem si napětí na baterce a trvale od volnoběhu po omezovač otáček mam 14,5 - 14,7V. Zatim každej servisman mi řikal, že do 14,8 je to v normě takže se s nějakou výměnou regulátoru nečapu.
Měřil jsem si napětí na baterce a trvale od volnoběhu po omezovač otáček mam 14,5 - 14,7V. Zatim každej servisman mi řikal, že do 14,8 je to v normě takže se s nějakou výměnou regulátoru nečapu.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: elektrika
Tak 12.5 V je málo auto musí dobíjet alespoň 13.8 a víc nejlíp někde kolem 14.2 bohužel Krtek má smůlu že má trvale dobíjení na max a H7 žárovka je víc citlivá než jiný typy a nelíbí se jí tosimone píše:Krtko a ako sa ti dostava do site tolko voltov???? normalne to inklinuje 1,5V +/- Fakt radšej ako investovať do tých predražených odporov radšej najdi príčinu. Ja som mal v Nexii digitalný merač na elektricku sieť a max čo som videl na displayi bolo nejakých 14V ale to som už vytáčal a aj to bolo len krátkodobo kým mi to nezregulovalo na 12,5V čo tam má byť. Ta sada ma v mojich očiach hodnotu je to ako v TV reklamách zaručené etody na schudnutie typu EASY 2000. Skusim zajtra na regulovanom zdroji čo vydrží taka žiarovka. Odpalim OSRAM SILVERSTAR 60/90W
Jo a teď jsem si vzpoměl, že jsem kdysi dělal měnič z 24V na 12V, 20A, aby se na autobusech dala používat výzbroj z osobáků a nakonec se všechny stahovaly a přenastavovalo se napětí na 13,8, protože celá elektrovýzbroj je stavěná na tohle napětí, a i když se všude píše 12V, tak některý zařízení prostě nefungovaly korektně.
Krtkovy by tedy podle mě určitě stačilo srazit napětí na těch 13,8 a žárovky by mu vydržely, jako každýmu druhýmu.
Krtkovy by tedy podle mě určitě stačilo srazit napětí na těch 13,8 a žárovky by mu vydržely, jako každýmu druhýmu.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Mně to těch 14,5V ukazuje při volnoběhu ale od 1200 ot je tam prakticky pořád 14,7V. A to i když mam zaplou klimu a rádio. Kapku to srazí ke 14V když zapnu vyhřejvání zadního skla.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram