V prosinci loňského roku jsem psal příspěvek o problému s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení, kdy při zatáčení do levotočivé zatáčky otočením volantu asi o 30 stupňů při rychlosti nad 60 km mě jakoby najednou začal ujíždět zadek vozu tak, že jsem musel zatáčku korigovat vrácením volantu zpět. Čím vyšší rychlost byla, i ustřelení bylo znatelnější. Do pravotočivé zatáčky nic takového vůz nedělal. Na Nubiře rv. 1999 bylo najeto 37.000 km, nebyla bourána, geometrie byla v pořádku silenbloky byly v pořádku na obou stranách nápravy, gumy nahuštěny na předepsaný tlak. Nové gumy zimní zn. Barum. Tlumiče otestované na stolici, byly v normě.
S problémem jsem se trápil celou zimu. S přechodem na letní provoz jsem vyměnil letní gumy a problém zmizel! !! Pneumatiky byly Barum Polaris 2. V Barumu kde jsem je koupil a kam jsem dal pneumatiky prověřit, nebyla nalezena žádná odchylka na pneumatice a dostalo se mi záruky,že nejde o protektor a pneumatika je v normě. Po té, co jsem gumy namontoval na zkoušku zpět, tentokrát na druhou stranu, vůz začal pro změnu ustřelovat v pravotočivé zatáčce.
Takže pro ty, kteří budou mít podobný problém a nebudou už vědět čím to může být, zaměřte se na gumy
Zjištění příčiny ustřelování zadku Nubiry v zatáčkách
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
třeba to zní jako hovadina, ale nemají BP2 směrový design, jako že by měly být montovány podle směrových šipek?....
Jestli nenašly problém s gamami, tak mě napadá jen to, protože pokud je pneu "se šipkama rotace" tak nemůžeš logicky vyměnit ani pravou za levou, to by to také bylo otočené... tak asi tak..
Jestli nenašly problém s gamami, tak mě napadá jen to, protože pokud je pneu "se šipkama rotace" tak nemůžeš logicky vyměnit ani pravou za levou, to by to také bylo otočené... tak asi tak..
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
To vím, že jsou to směrové gumy, protože mi je také montovali v Barumu a byly nasazeny správně, proto mě původne nenapadlo hledat zádrhel v nich. Nasadit je na druhou stranu mě jen napadlo po té co mi bylo řečeno, že jsou v pořádku. Protože jsem chtěl vyloučit plně možnost, že je to nápravou dal jsem je naopak. Koupil jsem je s euro garancí tak teď budu požadovat ať udělají zkušební jízdu a budu žádat asi novou.
No jsem rád, že to byla "jen pneumatika" a nic z toho, co jsem psal. Ono vlastně mnoho věcí mají nasvědomí pneumatiky. Ale bohužel jsi nenapsal, že se tohle začalo projevovat po výměně pneu za zimní, pak by to asi bylo jasné dřív. Mám na Nubi zimní levné Debicy, ale nemám s nima problém, trakce OK jen jsou to takový bačkory (měkký) ale na dlaždičkách zas je to fajn. Ta tvoje Barumka má opravdu nějakou vadu a v zatáčce se hrne na bok a pak to samo klouže, třeba ani není radiální
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502