Pár otázek
Moderátor: Blue Lanos
Pár otázek
Ahoj, mám Leganzu teprve krátce a měl bych pár otázek. Nemáte někdo tušení zda má Leganza na přístrojové desce kontrolku rozsvícených světel? Nevím jestli mám jen prasklou žárovku nebo zda tam vůbec žádná není. Při startování se mi občas stane že motor nechytá. Zjistil jsem že stačí několikrát vypnout a zapnout klíček do poslední polohy před startem a pak vždy chytne hned napoprvé. Mohlo by to mít spojitost s palivovým filtrem? Auto má najeto zhruba 130 000 a nikdo ho nikdy neměnil. No a nakonec bych se rád zeptal jestli má cenu měnit kapalinu v posilovači řízení? Občas mi připadá že posilování působí poněkud utahanějším dojmem a při kontrole jsem zjistil že kapalina není zrovna průzračná a je lehce pod minimem i když jsou kola ve středové poloze – takže dolít nebo vyměnit? Každopádně předem díky za odpověď. Honza.
- Reklama
No nemám sice Leganzu, ale Nubira I ji vůbec nemá, tak možná ani Leganza.
Startování klíčkem - tam je asi jedno, jestli vypínáš nebo zapínáš, čili nějak mrcasíš s klíčkem. El. čerpadlo ti musí natlakovat vstřiky a pak to startuje OK. Spíš, jestli není nějaká vada ve spínací skříňce? Nebo na čtečce kodu z klíče. Jinak filtr paliva vyměň, ale pokud ti pak auto jede i na plnej plyn normálně, asi v něm chyba není. Posilovač dolej, výměna není nutná, alespoň na Nubiře, ale vzhledem k tomu, že motor je stejný bude stejný i posilovač. Patří tam DEXTRON II nebo DEXTRON III
Startování klíčkem - tam je asi jedno, jestli vypínáš nebo zapínáš, čili nějak mrcasíš s klíčkem. El. čerpadlo ti musí natlakovat vstřiky a pak to startuje OK. Spíš, jestli není nějaká vada ve spínací skříňce? Nebo na čtečce kodu z klíče. Jinak filtr paliva vyměň, ale pokud ti pak auto jede i na plnej plyn normálně, asi v něm chyba není. Posilovač dolej, výměna není nutná, alespoň na Nubiře, ale vzhledem k tomu, že motor je stejný bude stejný i posilovač. Patří tam DEXTRON II nebo DEXTRON III
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Myslím že ve spínací skříňce vada asi nebude, protože je slyšet jak se při každém sepnutí zapne palivové čerpadlo. Možná bych měl počkat a nechat ho natlakovat palivovou soustavu a efekt by byl stejný jako to šmrdlání… Musím to vyzkoušet - uživatelský manuál pochopitelně nemám a tak netuším jak dlouho čekat, ale alespoň nechám zhasnout kontrolky. Jen jsem myslel že zaneřáděný filtr by mohl proces tlakování zpomalit… Na plný plyn to sice jede, ale jestli normálně to nemám tušení, jelikož jsem s novou nikdy nejel. Na dálnici jsem z ní po rovině dostal podle budíků 215km/h (navigace ukazovala 210), takže při jízdě je snad všechno v pořádku. Na tu výměnu kapaliny v posilovači jsem se ptal, protože jako svoje první auto jsem měl staré rozvrzané BMW a posilovač občas zlobil, takže jsem na radu kamaráda ten olej vyměnil a od té doby byl pokoj. Tady to sice vždy funguje celkem dobře, ale občas mám pocit jako by se maličko měnil účinek. Třeba to opravdu bude stačit dolít. Ta kontrolka mě docela mrzí, ale co se dá dělat... Každopádně vám pánové děkuji za odpovědi.Richard píše:No nemám sice Leganzu, ale Nubira I ji vůbec nemá, tak možná ani Leganza.
Startování klíčkem - tam je asi jedno, jestli vypínáš nebo zapínáš, čili nějak mrcasíš s klíčkem. El. čerpadlo ti musí natlakovat vstřiky a pak to startuje OK. Spíš, jestli není nějaká vada ve spínací skříňce? Nebo na čtečce kodu z klíče. Jinak filtr paliva vyměň, ale pokud ti pak auto jede i na plnej plyn normálně, asi v něm chyba není. Posilovač dolej, výměna není nutná, alespoň na Nubiře, ale vzhledem k tomu, že motor je stejný bude stejný i posilovač. Patří tam DEXTRON II nebo DEXTRON III
Ahoj filtru urcite vymen a asi se to zlepsi.jestli to ale pri startu nejdriv ani neskytne tak asi imobilizer mozna a nebo spousta dalsich veci.Posilovac u leganzy ma promenny ucinek je tam ventil na servo pumpe(muze byt zaneseny ci jiz nefunguje stoprocentne) a pravdepodobne ti vymena kapaliny prospeje.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Vysleduj jestli se ti po zapnutí klíče zhasne blikající dioda a jestli nezhasne nedošlo ke přečtení kódu klíče a pak to nemůže nastartovat zkus taky vyměnit klíč za druhej co bys měl mít taky náplň serva je celoživotní rozhodně ale výměnou za novou nic nezkazíš řešily sme nedávno u pár aut že taky tuhlo řízení a zjistili sme zarezlý kardan řízení to co jde od volantu do tělesa řízení přímo u hřebenu ten kloub zarezne a jde ztuha nejlepší se to pozná když ho vyndáš ven což není zase tak jednoduchý a bacha na cívku airbegu abys ji neutrhnul kdyby ses do toho pustil sám . Kontrolku světel nemá žádné Daewoo
No tak jsi měl bohužel pravdu – když to nechce nastartovat tak ta zatracená dioda nezhasne, ale naopak se rozsvítí ještě silněji a občas blikne. Zářím štěstím… Co se s tím dá dělat? Druhý klíč sice mám, ale je ve stavu kdy každé použití znamená riziko že budu měnit celou spínací skříňku. Nový bych si mohl zhruba za 900kč nechat udělat, ale má to cenu? Asi by bylo lepší vyřadit imobilizér z činnosti, protože nepředpokládám že by o mojí rachotinu z roku 1999 měl někdo zájem…petrm píše:Vysleduj jestli se ti po zapnutí klíče zhasne blikající dioda a jestli nezhasne nedošlo ke přečtení kódu klíče a pak to nemůže nastartovat zkus taky vyměnit klíč za druhej co bys měl mít taky náplň serva je celoživotní rozhodně ale výměnou za novou nic nezkazíš řešily sme nedávno u pár aut že taky tuhlo řízení a zjistili sme zarezlý kardan řízení to co jde od volantu do tělesa řízení přímo u hřebenu ten kloub zarezne a jde ztuha nejlepší se to pozná když ho vyndáš ven což není zase tak jednoduchý a bacha na cívku airbegu abys ji neutrhnul kdyby ses do toho pustil sám . Kontrolku světel nemá žádné Daewoo
kontrolka
pokiaľ viem na japonských a korejských autách kontrolka na tlmené svetla nie je aspon na mazde, a ani na Leganze, je to ich filozofia, že človek si lepšie všimne potom diaľkové
Kajsi-Leganza 2.0,SX, 98 kW, LPG
Zklamu tě vyřadit imobil by ti musel někdo kdo se zatraceně dobře vyzná v počítačích auta není to jen tak že bys nekde něco propojil a bylo by to tam je to řešený nějakejma kódovanejma signálama a ještě nikdy se nám ho nepodařilo obejít neříkám že to nejde jen já nikoho takovýho neznám myslím že budeš muset podstoupit novej klíč ale originál jelikož ty univerzální náhražky někdy nefungujou abys měl jistotu že tě to někde nenecháČepi píše:No tak jsi měl bohužel pravdu – když to nechce nastartovat tak ta zatracená dioda nezhasne, ale naopak se rozsvítí ještě silněji a občas blikne. Zářím štěstím… Co se s tím dá dělat? Druhý klíč sice mám, ale je ve stavu kdy každé použití znamená riziko že budu měnit celou spínací skříňku. Nový bych si mohl zhruba za 900kč nechat udělat, ale má to cenu? Asi by bylo lepší vyřadit imobilizér z činnosti, protože nepředpokládám že by o mojí rachotinu z roku 1999 měl někdo zájem…petrm píše:Vysleduj jestli se ti po zapnutí klíče zhasne blikající dioda a jestli nezhasne nedošlo ke přečtení kódu klíče a pak to nemůže nastartovat zkus taky vyměnit klíč za druhej co bys měl mít taky náplň serva je celoživotní rozhodně ale výměnou za novou nic nezkazíš řešily sme nedávno u pár aut že taky tuhlo řízení a zjistili sme zarezlý kardan řízení to co jde od volantu do tělesa řízení přímo u hřebenu ten kloub zarezne a jde ztuha nejlepší se to pozná když ho vyndáš ven což není zase tak jednoduchý a bacha na cívku airbegu abys ji neutrhnul kdyby ses do toho pustil sám . Kontrolku světel nemá žádné Daewoo