Výměna pylového filtru
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Výměna pylového filtru
Potřeboval bych poradit jak se mění pylovej filtr u Nubiry!?
Dík moc za rady.
Dík moc za rady.
- Reklama
Vyndá se a dá se tam novej....
Když otevřeš kapotu a stojíš před autem tak je na levo u stěny kabiny taková podlouhlá krabička a vedou do ní dvě hadičky podtlaku , je to na dvě matičky na desítku klíč , pak ten filtr akorát vytáhneš . A nic si z toho nedělej , taky jsem ho nemohl najít , ale Forum mi poradilo , tak teď zas tobě .
Když otevřeš kapotu a stojíš před autem tak je na levo u stěny kabiny taková podlouhlá krabička a vedou do ní dvě hadičky podtlaku , je to na dvě matičky na desítku klíč , pak ten filtr akorát vytáhneš . A nic si z toho nedělej , taky jsem ho nemohl najít , ale Forum mi poradilo , tak teď zas tobě .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
no hlavně pozor, já měl pylák v půlce lomený, když jsem s ním skončil, byl v půlce půlený!!!!!
Ne, jen pozor na papíráky, kterým ohýbáním praskají membrány a pak podsávají.... Je to plast na plast a když se to při montáži šprajcne, musíš opatrň!
Ne, jen pozor na papíráky, kterým ohýbáním praskají membrány a pak podsávají.... Je to plast na plast a když se to při montáži šprajcne, musíš opatrň!
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Pylový filtr - zkušenost
Mám Nubiru 7 roků. Zatim použivám stále originální pylový filtr. Nový pylový filtr je poměrně drahý. Na základě mojich zkušeností doporučuji:
1. Jedenkrát ročně jej opatrně vymontovat z auta.
2. Vždy najdeme filtr velmi znečistěný, proto jej nejprve opatrně poklepem vyčistíme od hrubých nečistot, potom jej vyfoukáme z obou stran např. výkonným vysavačem
3. Do umývadla napustit vodu cca 40 st. teplou.
4. Do vody dáme cca 50 ml JARu
5. Opatrně jej vypereme v tomto roztoku.
6. Tento postup 2x až 3x opakujeme, pokud lázeň není relativne čistá.
7. Vyprany filtr 3x opatrne propláchneme v čisté vlažné vodě.
8. Filtr necháme důkladne vysušit na ústředním topeni, nebo v létě na slunci.
9. Namontujeme do automobilu.
10. Těšíme se z toho, že jsme ušetřili cca 1000 korun.
Poznámka:
1. Nemusíme se bát toho, že účinnost filtrace nějak dramaticky poklesne. Rozhodně se taky nezmenší propustnost filtru.
2. Tento postup taky úspěšně používám u vzduchového filtru motoru již cca 30 let. Jak jsem již psal v minulosti v tomto fóru, uvedený postup za dob socializmu, kdy sehnat vzduchový filtr byl někdy problém, doporučoval tehdejší výrobce v Československé televizi s tím, že praní vzduchového filtru doporučoval 2x. U Nubiry, protože si ji chráním jako oko v hlavě, vzduchový filtr do sání motoru peru 1x a potom montuji nový.
3. Výsledek spotřeby Nubiry I., 1.6 16V s praným filtrem za rok 2005 komplet a přesně: 6,66 l/100 km. S originál novým filtrem spotreba za rok 2004: 6,92; 2003: 6,34; 2002: 6,675; 2001: 7,33; 2000: 6,92 a rok 1999: 7,1 l/100 km. Vedu si o tom přesné záznamy a údaje jsou pravdivé. Jezdím denne do práce tam a zpět 25 km, 1x za 14 dní na chatu cca 90 km tam a zpět, zbytek dovolená a cestování v krajském městě. Ročně ujedu cca 12 000 km.
4. Ten kdo má mobilní telefon z možností JAVA aplikací, doporučuji kvalitní prográmek české produkce SPOTŘEBA, který Vám to bude automaticky na základe Vašich vložených údajů počítat. Skvělá věcička. Pokud bude zájem, dám adresu na příslušnou WWW stránku, kde se dá zcela zdarma ztáhnout.
Příjemný den, Miloss
1. Jedenkrát ročně jej opatrně vymontovat z auta.
2. Vždy najdeme filtr velmi znečistěný, proto jej nejprve opatrně poklepem vyčistíme od hrubých nečistot, potom jej vyfoukáme z obou stran např. výkonným vysavačem
3. Do umývadla napustit vodu cca 40 st. teplou.
4. Do vody dáme cca 50 ml JARu
5. Opatrně jej vypereme v tomto roztoku.
6. Tento postup 2x až 3x opakujeme, pokud lázeň není relativne čistá.
7. Vyprany filtr 3x opatrne propláchneme v čisté vlažné vodě.
8. Filtr necháme důkladne vysušit na ústředním topeni, nebo v létě na slunci.
9. Namontujeme do automobilu.
10. Těšíme se z toho, že jsme ušetřili cca 1000 korun.
Poznámka:
1. Nemusíme se bát toho, že účinnost filtrace nějak dramaticky poklesne. Rozhodně se taky nezmenší propustnost filtru.
2. Tento postup taky úspěšně používám u vzduchového filtru motoru již cca 30 let. Jak jsem již psal v minulosti v tomto fóru, uvedený postup za dob socializmu, kdy sehnat vzduchový filtr byl někdy problém, doporučoval tehdejší výrobce v Československé televizi s tím, že praní vzduchového filtru doporučoval 2x. U Nubiry, protože si ji chráním jako oko v hlavě, vzduchový filtr do sání motoru peru 1x a potom montuji nový.
3. Výsledek spotřeby Nubiry I., 1.6 16V s praným filtrem za rok 2005 komplet a přesně: 6,66 l/100 km. S originál novým filtrem spotreba za rok 2004: 6,92; 2003: 6,34; 2002: 6,675; 2001: 7,33; 2000: 6,92 a rok 1999: 7,1 l/100 km. Vedu si o tom přesné záznamy a údaje jsou pravdivé. Jezdím denne do práce tam a zpět 25 km, 1x za 14 dní na chatu cca 90 km tam a zpět, zbytek dovolená a cestování v krajském městě. Ročně ujedu cca 12 000 km.
4. Ten kdo má mobilní telefon z možností JAVA aplikací, doporučuji kvalitní prográmek české produkce SPOTŘEBA, který Vám to bude automaticky na základe Vašich vložených údajů počítat. Skvělá věcička. Pokud bude zájem, dám adresu na příslušnou WWW stránku, kde se dá zcela zdarma ztáhnout.
Příjemný den, Miloss
Re: Pylový filtr - zkušenost
Myslím, že adresa je http://www.volny.cz/zaloudekjiri/spotreba/Miloss píše:Ten kdo má mobilní telefon z možností JAVA aplikací, doporučuji kvalitní prográmek české produkce SPOTŘEBA, který Vám to bude automaticky na základe Vašich vložených údajů počítat. Skvělá věcička. Pokud bude zájem, dám adresu na příslušnou WWW stránku, kde se dá zcela zdarma ztáhnout.
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví