Kalos - Valivé zvuky pri jazde.

Moderátor: Blue Lanos

Ľuboš
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 12, 2005 18:56
Bydliště: Ružomberok

Kalos - Valivé zvuky pri jazde.

Příspěvek od Ľuboš »

Pri jazde mojím Kalosom sedan sa ozývajú od prednách kolies vozidla valivé neidetifikovateľné zvuky. Veľmi sa tieto zvuky podobajú zvukom ktoré spôsobujú uvolnené, alebo opotrebované ložiská nábojov kolies. Táto porucha to však nieje. Dal som v servise skontrolovať ložiská kolies na všetkých štyroch kolesách, boli vporiadku. Ja osobne mám pocit a podozrievam s týchto zvukov chybný diferenciál??? :( Poraďte prosím.
Reklama
 

Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Dobrý večer :D Klid nula :(
Jakékoliv zvuky se na dálku těžko specifikují. :cry: Je to se zařazenou rychlostí nebo bez? Jde to ukočírovat i bez motoru ale radši někde na rovině.Jestli je to u motoru nebo někde v diferáku? Ale dobrý automechanik by měl poznat když je to na heveru a protočí tak aspoň by měl mýt podezření nebo jak to napsat. :cry: Ještě doktoři používají stetoskop ale u strojů mě velmi pomůže normální dřevěná tyčka /týbl/
kterou přiložíš na podezřelé místo a druhý konec si přiložíš k uchu a slyšíš
daleko víc.Nevím jestli jsem ti poradil ale víc to nejde :?
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já osobně bych typoval pneu, když jedeš rovně, diferencial nic nedělá. Ev. klouby, ty se mrskaj furt ale ty spíš cvakaj :?: :roll: ale určitě by to měl slyšet nějakej mechanik od Daewa možná už to někdy slyšel. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ľuboš
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 12, 2005 18:56
Bydliště: Ružomberok

Příspěvek od Ľuboš »

Topol píše:Dobrý večer :D Klid nula :(
Jakékoliv zvuky se na dálku těžko specifikují. :cry: Je to se zařazenou rychlostí nebo bez? Jde to ukočírovat i bez motoru ale radši někde na rovině.Jestli je to u motoru nebo někde v diferáku? Ale dobrý automechanik by měl poznat když je to na heveru a protočí tak aspoň by měl mýt podezření nebo jak to napsat. :cry: Ještě doktoři používají stetoskop ale u strojů mě velmi pomůže normální dřevěná tyčka /týbl/
kterou přiložíš na podezřelé místo a druhý konec si přiložíš k uchu a slyšíš
daleko víc.Nevím jestli jsem ti poradil ale víc to nejde :?
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Tieto valivé zvuky počuť aj pri zaradenej rýchlosti, ale aj pri vyšliapnutej spojke čiže ozubené kolesá v prevodovke vtom prípade praktický stoja bez pohybu.
PS: Ďakujem za radu.
Ľuboš
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 12, 2005 18:56
Bydliště: Ružomberok

Příspěvek od Ľuboš »

Richard píše:Já osobně bych typoval pneu, když jedeš rovně, diferencial nic nedělá. Ev. klouby, ty se mrskaj furt ale ty spíš cvakaj :?: :roll: ale určitě by to měl slyšet nějakej mechanik od Daewa možná už to někdy slyšel. :D
Pneumatiky to nebudú. Aspoň si myslím. Tieto zvuky sa objavili ešte pred prezutím na zimné pneumatiky čiže rovnaké zvuky sa ozývajú či na letných alebo aj na zimných pneumatikách.
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

Ľuboš píše:
Richard píše:Já osobně bych typoval pneu, když jedeš rovně, diferencial nic nedělá. Ev. klouby, ty se mrskaj furt ale ty spíš cvakaj :?: :roll: ale určitě by to měl slyšet nějakej mechanik od Daewa možná už to někdy slyšel. :D
Pneumatiky to nebudú. Aspoň si myslím. Tieto zvuky sa objavili ešte pred prezutím na zimné pneumatiky čiže rovnaké zvuky sa ozývajú či na letných alebo aj na zimných pneumatikách.
Kolik mas najeto? Je mozne ze by to mohla byt i loziska v kolech. Jde to z obou stran? :roll:
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

akri akri vzdyt prece psal ze to kontrolovali a ok.no samo to muze byt diferak.nebylo by to poprve.zkontrolovat olej.ale ty gumy by mohly protoze letni mohly zacit hucet(normalni jev)a zimni huci samy o sobe.takze roztocit na heveru a poslouchat.(event.podrzet vzdy 1 kolo)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
jozef

Re: Kalos - Valivé zvuky pri jazde.

Příspěvek od jozef »

Ľuboš píše:Pri jazde mojím Kalosom sedan sa ozývajú od prednách kolies vozidla valivé neidetifikovateľné zvuky. Veľmi sa tieto zvuky podobajú zvukom ktoré spôsobujú uvolnené, alebo opotrebované ložiská nábojov kolies. Táto porucha to však nieje. Dal som v servise skontrolovať ložiská kolies na všetkých štyroch kolesách, boli vporiadku. Ja osobne mám pocit a podozrievam s týchto zvukov chybný diferenciál??? :( Poraďte prosím.
Podobnú skúsenosť mám s Kalosom aj ja, ide o akýsi nepravideľný zvuk motora ale nejedná sa o žiadny úbytok ťahu motora. Vždy to robí pri zaradenom 5 rýchlostnom stupni pri cca 90 km/hod. Bol som s tým aj v servise (auto mám asi pol roka) a povedali mi, že treba jazdiť na 4 prev. stupni, vraj pre ten motor je to lepšie, keď ide vo väčších otáčkach... :roll:
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Dobrý den! :D Hlavně že byl slunovrat ;) Jinak+2 a den už je delší :D
Teda to mě nebere!Je sice pravda,že benziňák má radši otáčky aspoň 3000 ale když nastartuji tak přeci motor točí někde 800-900 a jde jak hodinky.Dneska už kritické otáčky jsou snad vyřešeny.Dřív motory a obzvlášť nafťáci měly kritické otáčky ale ty byly někde kolem 400-450.
To když si startoval tak to bylo jak když máš v motoru partu kovářů!
Podle mě je to něco nenormálního.Ale jak říkám takhle na dálku se těško radí :cry: Ale docela by mě zajímalo /i když je Kalos nižší třída/tak žádný pazvuky to nesmí mít!
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

S těma otáčkama je to blbost :roll: :roll: Platí skoro pro všecny benzínové motory, netočit pod 2000 otáček, a při 90 jezdit na 4 stupen = HOVADINA :roll: :roll: Samozřejmě by člověk neměl v 5 lidech rvát na 5 stupeň auto do kopce a na tachometru mít 60!!!!! Ale při normální jízdě 90 tam patří jednoznačně 5 :D :D :D

Už jsem se tady zmiňoval o Pontiaku, měl kontrolku na řazení na vyšší stupeň, když jsem jel usedle nebo po Praze tak se mi nutila jezdit na 5 i v cca 50 !!!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Stanislav

valivé zvuky pri jazde

Příspěvek od Stanislav »

Mám kalos sedan od mája 2005 najazdené 13000 km. A tiež sa mi ozývajú valivé zvuky pri jazde okolo 90 km rýchlosti. Prejavuje sa to tak, že to cítiť ako jemné chvenie na plynovom pedále a keď sa zapocúvate do zvuku motora, tak je to jemná vibrácia. Pri vypnutej spojke to nerobí. Skúsil som vymeniť aj iné pneumatiky nezmenilo sa to. Bol som u predajcu previezli sme sa na viacerých kalosoch a u každého to robilo. Bežný vodič si to nevšimne lebo nie je to až také silné. Takže si myslím, že je to výrobou nejakou nepresnosťou v prevodovke.
Uživatelský avatar
slaza
Příspěvky: 808
Registrován: úte říj 25, 2005 17:59
Bydliště: Brno

Re: valivé zvuky pri jazde

Příspěvek od slaza »

Stanislav píše:Mám kalos sedan od mája 2005 najazdené 13000 km. A tiež sa mi ozývajú valivé zvuky pri jazde okolo 90 km rýchlosti. Prejavuje sa to tak, že to cítiť ako jemné chvenie na plynovom pedále a keď sa zapocúvate do zvuku motora, tak je to jemná vibrácia. Pri vypnutej spojke to nerobí. Skúsil som vymeniť aj iné pneumatiky nezmenilo sa to. Bol som u predajcu previezli sme sa na viacerých kalosoch a u každého to robilo. Bežný vodič si to nevšimne lebo nie je to až také silné. Takže si myslím, že je to výrobou nejakou nepresnosťou v prevodovke.
Mám úplně stejné zkušenosti, když pustím rádio tak to není prakticky slyšet, ale je to cítit na plynovém pedále, někdy víc, někdy méně. Myslím, že je to daň ceně, možná to chtělo v konstrukci nějaký silentblock navíc, když je to tak časté. Ale už jsem si zvykl a nevěnuji tomu pozornost.
CHEVROLET ORLANDO, MY 2012, OLYMPIC WHITE, LTZ 1,8 BENZÍN, 16", BEZ NAVI, OCHRANNÁ SADA, REZERVA
EAGLE SQUADRON


Obrázek
hroch
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 23, 2005 20:40
Bydliště: Žiar nad Hronom

Příspěvek od hroch »

Keď som bol na prvej garančke tak sa v servise veľmi zaujímali aké výrobné číslo má môj Kalos. Že vraj sa v nejakej sérii vyskytla nekvalitná súčiastka na prevodovke ktorá nespĺňa to čo by mala. Naštastie sa to netýkalo môjho. Možno aj tadeto vedie cesta k odhaleniu tých valivých zvukov.
Kalos hatchback 1.2, LPG červená 73L 105000km
Uživatelský avatar
deathx
Příspěvky: 8
Registrován: čtv kvě 26, 2005 14:53
Bydliště: Surany

Příspěvek od deathx »

hroch píše:Keď som bol na prvej garančke tak sa v servise veľmi zaujímali aké výrobné číslo má môj Kalos. Že vraj sa v nejakej sérii vyskytla nekvalitná súčiastka na prevodovke ktorá nespĺňa to čo by mala. Naštastie sa to netýkalo môjho. Možno aj tadeto vedie cesta k odhaleniu tých valivých zvukov.
Aky datum vyroby ma tvoj Kalos?

S tymi zvukmi pri 90-ke som sa stretol aj ja na mojom Kalosovi Sedan r.v. 2005, kupeny 03/2005. Bol som v servise NR, kde kontrolovali brzdy, pneu, vyvazenie naprav... A nic. Ked som sa previezol s mechanikom, ten to pocul tiez, trochu prihustil pneu (na 23 kPa), ale zvuk bolo pocut stale, mozno o trochu menej. Ked som vymenil pneu za zimne, zvuky zostali. A este stale som si nezvykol na ne.
Chevrolet Kalos SEDAN 1.4 8V, r.v. 2005
Uživatelský avatar
LIFELIKE
Příspěvky: 747
Registrován: čtv srp 11, 2005 07:57
Bydliště: TRNAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LIFELIKE »

Tiež by ma zaujímal ten dátum výroby. Môj má rok výroby 2005, bol kúpený začiatkom apríla.
Osobne som rada, že nie som až taký citlivý vodič, lebo ja necítim nič. Teda aspoň nie v tej rýchlosti, ako sa vyššie uvádza. Ani na kolách, ani na plyne.
A myslím, že je to naozaj dobré, lebo sa nesťažuje ani môj muž a to je iný šofér ako ja.
Ale môj Kalos má inú kritickú rýchlosť a to cca 120 km/h. A prejavuje sa to veľmi jemným chvením volantu.
CHEVROLET KALOS HB 1.2 SE+A/C 5D PLUS - červená SUPER RED
CITROEN C4 - 1,4; 16V; Seduction - rouge LUCIFER
Odpovědět

Zpět na „KALOS“