Snížit nebo rozšířit??

Moderátor: Blue Lanos

Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Snížit nebo rozšířit??

Příspěvek od Strolda »

Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Reklama
 

Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Mno, snížení... Kde s tím chceš jezdit? Já mám občas problémy na našich kvalitních silnicích (nejen) 3. třídy i s nesníženým...
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

Docent: no žádnej rallyecross neplánuju, u nás není ani moc kde....krajina je tu rovná, silnice udržované....holt Pardubicko :lol:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Už som to tu niekde písal... - podľa môjho názoru, skoro všetky daewoo potrebujú rozšíriť - opticky to spraví s autom dosť, a podľa mňa potom vyzerajú lepšie. Len neviem, či by som išiel u matiza až na 3cm... čo sa týka znižovania a výmeny pružín - to treba dobre zvážiť - auto ostane tvrdšie a terénne nedostupnejšie :) ale určite stabilnejšie v zákrutách a tak...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Pokud jezdíš v místě, kde jsou solidnější cesty, tak snížení doporučím. Sám mám -30mm na obou osách a jsem spokojen. Auto je tužší, líp drží v zatáčkách při brždění a akceleraci se tolik nehoupe. Vpředu mám dokonce pod nárazníkem lízátko, takže světlost tam je asi 10cm. Naštěstí je lízo gumové a leccos přežije. I do terénu si troufnu:

Obrázek
Obrázek

Tohle jsem vyjel v Litvě :), ale sem - tam si hrábnu. Třeba na plastové prahy předem zapomeň.

K pružinám se hodí lepší tlumiče, ale pokud máš sérii ještě v pořádku, tak není nutno měnit. Já jsem zadek už vyměnil za KYB ExcelG. Na předek příjdou zjara asi taky. Na jaro rovněž plánuji tužší stabilizátor z Matize 1.0.

Zcela nevhodné jsou podložky. Matiz má štěfty a to dost krátké. Pokud chceš kola více ven, musíš požít ráfek s nižším ET, nebo ráfek širší. Já mám na léto ráfek 6J15ET40 a pneu 165/50R15 nebo na dovolenou 5J13ET45 (ale ten je vpadlý stejně jako plecháč) s pneu 155/65R13. Poláci celkem vozí 175/50R13, ale aby to pěkně vypadalo, chce to ráfek alespoň 6J13, jinak je to balón. Tyhle gumy jsou na průměru menší než originál, takže auto i teoreticky lépe akceleruje, ale konečná rychlost je nižší.

Dále jsem pro zlepšení vlastností zvažoval nechat vyrobit PU silentbloky, ale kusová výroba je dost drahá a komplet Matiz podvozek by vyšel asi na 11 tis, což je sci-fi :)

Zrovna dneska se na autokaciku objevil jeden sníženec -50/-40mm. Vypadá to krásně, ale asi bych už měl problém...

Obrázek

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&N ... 31&fpart=1

A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:

Obrázek
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Snížit nebo rozšířit??

Příspěvek od jakub »

Strolda píše:Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
podlozky nebrat, kolo s jinym ET - cili pritakavam nazoru ondrase

snizeni, jak pise ondras
Ondras píše:A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
kurnik to je low-rider :D
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Pod originál šrouby se vejdou podložky cca 5mm, které tam mám, pak už by musely být podložky se šrouby, což je minimálně těch 30 až 35mm a to si nejsem jist jetli by prošlo do podběhu. Určitě je lepší dát jiná kola.
Už bez Matesa
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

....no jo, taky jsem si říkal,že ty podložky nebudou asi moc good idea, takže to vidím na pružiny a mrknu se po kolečkách s nějakým nižšším ET.

Ondras: to snížení pomocí 240Kg vypadá vážně vyhoustle, v první chvíli jsem myslel,že jsi to snižoval pomocí kitu CPR (Cementárny Prachovice Racing) :lol:
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6643
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Příspěvek od milosh »

Ondro ty ses dobrej masochista :lol:
Ale fotky z dovolenych mas super, takovy auto vychytavky ;)
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Zabijec: 5mm podložky....máš pocit,že se to nějak významněji projevilo na jízdních vlastnostech?? Mě jde spíš o rozumné vylepšení jízdních vlastností za přijatelnej peníz, vzhled moc neřeším,to auto bude uzoučký už na forewer... :D
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Strolda píše:..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
IA by měly stačit. U HR platíš hodně za značku. Za zvážení stojí i paltimexy za 2700 - www.2mmotorsport.cz
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál.... ;)
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Strolda píše:
Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál.... ;)
Bez těch tlumičů to stejně nebude ono :idea:
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“