Snížit nebo rozšířit??
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Snížit nebo rozšířit??
Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
- Reklama
Už som to tu niekde písal... - podľa môjho názoru, skoro všetky daewoo potrebujú rozšíriť - opticky to spraví s autom dosť, a podľa mňa potom vyzerajú lepšie. Len neviem, či by som išiel u matiza až na 3cm... čo sa týka znižovania a výmeny pružín - to treba dobre zvážiť - auto ostane tvrdšie a terénne nedostupnejšie ale určite stabilnejšie v zákrutách a tak...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jezdíš v místě, kde jsou solidnější cesty, tak snížení doporučím. Sám mám -30mm na obou osách a jsem spokojen. Auto je tužší, líp drží v zatáčkách při brždění a akceleraci se tolik nehoupe. Vpředu mám dokonce pod nárazníkem lízátko, takže světlost tam je asi 10cm. Naštěstí je lízo gumové a leccos přežije. I do terénu si troufnu:
Tohle jsem vyjel v Litvě , ale sem - tam si hrábnu. Třeba na plastové prahy předem zapomeň.
K pružinám se hodí lepší tlumiče, ale pokud máš sérii ještě v pořádku, tak není nutno měnit. Já jsem zadek už vyměnil za KYB ExcelG. Na předek příjdou zjara asi taky. Na jaro rovněž plánuji tužší stabilizátor z Matize 1.0.
Zcela nevhodné jsou podložky. Matiz má štěfty a to dost krátké. Pokud chceš kola více ven, musíš požít ráfek s nižším ET, nebo ráfek širší. Já mám na léto ráfek 6J15ET40 a pneu 165/50R15 nebo na dovolenou 5J13ET45 (ale ten je vpadlý stejně jako plecháč) s pneu 155/65R13. Poláci celkem vozí 175/50R13, ale aby to pěkně vypadalo, chce to ráfek alespoň 6J13, jinak je to balón. Tyhle gumy jsou na průměru menší než originál, takže auto i teoreticky lépe akceleruje, ale konečná rychlost je nižší.
Dále jsem pro zlepšení vlastností zvažoval nechat vyrobit PU silentbloky, ale kusová výroba je dost drahá a komplet Matiz podvozek by vyšel asi na 11 tis, což je sci-fi
Zrovna dneska se na autokaciku objevil jeden sníženec -50/-40mm. Vypadá to krásně, ale asi bych už měl problém...
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&N ... 31&fpart=1
A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
Tohle jsem vyjel v Litvě , ale sem - tam si hrábnu. Třeba na plastové prahy předem zapomeň.
K pružinám se hodí lepší tlumiče, ale pokud máš sérii ještě v pořádku, tak není nutno měnit. Já jsem zadek už vyměnil za KYB ExcelG. Na předek příjdou zjara asi taky. Na jaro rovněž plánuji tužší stabilizátor z Matize 1.0.
Zcela nevhodné jsou podložky. Matiz má štěfty a to dost krátké. Pokud chceš kola více ven, musíš požít ráfek s nižším ET, nebo ráfek širší. Já mám na léto ráfek 6J15ET40 a pneu 165/50R15 nebo na dovolenou 5J13ET45 (ale ten je vpadlý stejně jako plecháč) s pneu 155/65R13. Poláci celkem vozí 175/50R13, ale aby to pěkně vypadalo, chce to ráfek alespoň 6J13, jinak je to balón. Tyhle gumy jsou na průměru menší než originál, takže auto i teoreticky lépe akceleruje, ale konečná rychlost je nižší.
Dále jsem pro zlepšení vlastností zvažoval nechat vyrobit PU silentbloky, ale kusová výroba je dost drahá a komplet Matiz podvozek by vyšel asi na 11 tis, což je sci-fi
Zrovna dneska se na autokaciku objevil jeden sníženec -50/-40mm. Vypadá to krásně, ale asi bych už měl problém...
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&N ... 31&fpart=1
A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Snížit nebo rozšířit??
podlozky nebrat, kolo s jinym ET - cili pritakavam nazoru ondraseStrolda píše:Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
snizeni, jak pise ondras
kurnik to je low-riderOndras píše:A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
....no jo, taky jsem si říkal,že ty podložky nebudou asi moc good idea, takže to vidím na pružiny a mrknu se po kolečkách s nějakým nižšším ET.
Ondras: to snížení pomocí 240Kg vypadá vážně vyhoustle, v první chvíli jsem myslel,že jsi to snižoval pomocí kitu CPR (Cementárny Prachovice Racing)
Ondras: to snížení pomocí 240Kg vypadá vážně vyhoustle, v první chvíli jsem myslel,že jsi to snižoval pomocí kitu CPR (Cementárny Prachovice Racing)
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Ondro ty ses dobrej masochista
Ale fotky z dovolenych mas super, takovy auto vychytavky
Ale fotky z dovolenych mas super, takovy auto vychytavky
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
IA by měly stačit. U HR platíš hodně za značku. Za zvážení stojí i paltimexy za 2700 - www.2mmotorsport.czStrolda píše:..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál....Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Bez těch tlumičů to stejně nebude onoStrolda píše:To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál....Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.