tu je popis obidvoch palubnych pocitacov:
vado píše:Pretoze vyber sa zuzil na pocitace s LCD displejom (aspon tu zatial nikto nedeklaroval, ze chce LED displej), podrobne som prestudoval manualy k pocitacom
1. TC-3.xx zo stranky http://www.carset.ru/shop/index.php?CURRENT_FOLDER=37 a
2. Pilot-07 zo stranky http://www.tandem-e.com/products/1439.htm
mozem teraz napisat ich porovnanie a kompletny popis funkcii a rozdielov medzi nimi (a tym korigovat niektore omyly v mojich predchadzajucich popisoch )
Je evidentne, ze obidva pocitace maju rovnaky HW zaklad, pravdepodobne ten isty chip a displej. Maju uplne rovnaky styl ovladania, sposob prace, zobrazovania. Zoznam funkcii TC-3.xx je podmnozinou funkcii Pilot-07, je to pravdepodobne urcene len verziou firmware.
Jedna velmi podstatna zalezitost: Podla toho, ako som pochopil z navodu TC-3xx, pocitace sa dodavaju v dvoch verziach. Bud so zabudovanym snimacom teploty, alebo s externym (drotom pripojitelnym) snimacom teploty. Pri objednavani treba zadefinovat, ze chceme ten s externym cidlom. Mna nezaujima teplota v aute, ale vonkajsia teplota (kvoli poladovici). S externym cidlom mozno merat aj vnutornu teplotu, so zabudovanym sa vonkajsia teplote merat neda
Popis funkcii a vlastnosti pocitacov, ktore maju rovnake.
(v zatvorke su uvedene hodnory parametrov pre Pilot-07, ak su odlisne od TC-3.xx)
1. Spotreba v lit/hodinu, pri stojacom aute s nastartovanym motorom
2. Spotreba v lit/100km, max 99.9 l/100km, +-3% - pri iducom aute
3. Otacky motora / minutu, max 15000, +-1%, (max 30000)
4. Okamzita rychlost, max 500 km/h, +-0.5% (+-2%)
5. Prejdena vzdialenost od vynulovania, max 999.9 km, +-1%, (max 9999.9 km)
6. Spotrebovane palivo od vynulovania, max 999.9l, +-0.1%, (max. 9999.9l, +-3%)
7. Datum a cas
8. Voltmeter, +-5%
9. Vnutorna alebo vonkajsia teplota, v zavislosti od vyhotovenia, +-3 st.C
10. Dennik jazd. Pamata si 18 poslednych jazd (16 jazd), pre kazdu jazdu si zaznamenava datum, cas, dlzku trvania jazdy, prejdenu vzdialenost, spotrebu, priemernu a max. rychlost. Dalsia jazda je urcena tym, ze auto bude nastartovane min. po 10 minutach od vypnutia motora. V opacnom pripade sa predpoklada, ze je to stale ta ista jazda s prestavkou.
11. Korekcie prejdenej vzdialenosti, otacok a celkovo spotrebovaneho paliva
12. Podsvietenie displeja
13. Nastavenie kontrastu
14. Nastavenie parametrov na tovarenske hodnoty (celkovy reset)
15. Napajanie 6-16V (10-16V)
16. Spotreba 17 mA (10 mA)
17. Spotreba podsvietenia displeja 50 mA
18. Pracovna teplota -25 az +65 st.C
19. Skladovacia teplota -35 az +85 st.C
20. Vaha 150g
21. Rozmery 60x35x25 mm
22. Anglicka verzia (pre Pilot-07 ju este len musia napisat, podmienkou je odber min. 5 ks)
Poznamka: Presnost je udana za podmienky, ze su nastavene korekcne parametre pre otacky, vzdialenost a celkovu spotrebu paliva.
Funkcie, ktore ma Pilot-07 NAVIAC oproti TC-3.xx
1. Zvukova vystraha pri dosiahnuti nastavenej rychlosti, max 500 km/h
2. Zvukova vystraha pri dosiahnuti nastavenych otacok motora, max 30000 ot/min
3. V kalendari zobrazuje aj den v tyzdni
4. Budik
5. Zaheslovanie nastavovania parametrov pocitaca
6. Taxameter, t.j. tieto funkcie
- nastavenie ceny za km
- pocitanie ceny za jazdu, max 999.99 hrivien
- cena za nastup
- cena za prestoj / min
- prejdena vzdialenost danej jazdy, max 9999.9 km
- cena za danu jazdu
7. Zobrazenie serioveho cisla
Cena TC-3.xx 105USD
Cena Pilot-07 85 USD
Zhrnute: Ak nie je potrebny taxameter, budik a zvukove vystrahy, staci TC-3.xx, na ktory ma uz Akri dohodnuty sposob dodavky. Je paradoxne, ze pocitac s viacerymi funkciami je lacnejsi, ako ten s menej funkciami