problémy po opravě brzd
Moderátor: Blue Lanos
problémy po opravě brzd
Prosím nevíte někdo co s tím?
Nechal jsem si u matize vyměnit brzdove destičky+kotouče+ložiska.
Dělal mi to muj znamy,ale matize delal poprvé,říkal že to byla hrůza,že něco takoveho ještě nevyděl.Nelíbylo se mu jak je to u matize vyřešeno a taky cena těch ložisek,nicmeně brzdy udělal a říka že jsou v pořadku.
Ale taky se mu nelíbyly poloosy, že chodí příliš mnoho dostran.
A ted se dostavam k tomu problému s kterým si nevím rady,během jízdy cítím v přední napravě po zmíněne opravě tlukot.Toto tlučení kol není slyšet neustale,ale chvilku je a chvilku není.Ten samý týden jsem přezul na nové zimní pneu nevím jestli to má souvislost.Ještě známy říkal že mezi těmy ložisky byly vymezovací podložky,ale najednom kole 10 a na druhém 12 mm,tak nevím jestli ty podložky nemají být stejné.
Jinak matiz je z roku2002,ma najeto 48 000km a jsem první majitel
Nechal jsem si u matize vyměnit brzdove destičky+kotouče+ložiska.
Dělal mi to muj znamy,ale matize delal poprvé,říkal že to byla hrůza,že něco takoveho ještě nevyděl.Nelíbylo se mu jak je to u matize vyřešeno a taky cena těch ložisek,nicmeně brzdy udělal a říka že jsou v pořadku.
Ale taky se mu nelíbyly poloosy, že chodí příliš mnoho dostran.
A ted se dostavam k tomu problému s kterým si nevím rady,během jízdy cítím v přední napravě po zmíněne opravě tlukot.Toto tlučení kol není slyšet neustale,ale chvilku je a chvilku není.Ten samý týden jsem přezul na nové zimní pneu nevím jestli to má souvislost.Ještě známy říkal že mezi těmy ložisky byly vymezovací podložky,ale najednom kole 10 a na druhém 12 mm,tak nevím jestli ty podložky nemají být stejné.
Jinak matiz je z roku2002,ma najeto 48 000km a jsem první majitel
- Reklama
no já nevim, ale mě se zdá, že ty kotouče ve 48 tkm je nějak moc brzo. já mám 52 tkm a původní destičky asi ještě 30% o kotoučích ani nemluvím. jsou skoro jako nové. Ale u těch poloos mám také docela velké vůle do stran. Když vezmu za auto a rozhýbu ho do stran, tak slyším takové cvakání. Ta vůle je na konci převodovky jak začíná první kloub, ale při jízdě zatím OK.
Ta osová vůle poloos je normální . Když máte kola rovně a lehnete pod auto , vezmete za poloosu tak má vůli , že s ní jde hýbat do převodovky a zase ven cca do 5 mm. Při jízdě se to nemůže nijak projevit.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: problémy po opravě brzd
K tomu tlukotu mám jednu možná blbou poznámku, ale kámošovi se to stalo, zkontroluj si dotaženost šroubů na kolechAnonymous píše:Prosím nevíte někdo co s tím?
Nechal jsem si u matize vyměnit brzdove destičky+kotouče+ložiska.
Dělal mi to muj znamy,ale matize delal poprvé,říkal že to byla hrůza,že něco takoveho ještě nevyděl.Nelíbylo se mu jak je to u matize vyřešeno a taky cena těch ložisek,nicmeně brzdy udělal a říka že jsou v pořadku.
Ale taky se mu nelíbyly poloosy, že chodí příliš mnoho dostran.
A ted se dostavam k tomu problému s kterým si nevím rady,během jízdy cítím v přední napravě po zmíněne opravě tlukot.Toto tlučení kol není slyšet neustale,ale chvilku je a chvilku není.Ten samý týden jsem přezul na nové zimní pneu nevím jestli to má souvislost.Ještě známy říkal že mezi těmy ložisky byly vymezovací podložky,ale najednom kole 10 a na druhém 12 mm,tak nevím jestli ty podložky nemají být stejné.
Jinak matiz je z roku2002,ma najeto 48 000km a jsem první majitel
Už bez Matesa
Tak jsem provedl výměnu destiček na předních brzdách, při 95 tkm byly zřejmě ještě původní, ale bylo to v hodině dvanácté. Kotouče OK. To že destičky mají poslední milimetr jsem si všiml při výměně kol.
Na zadních brzdičích mám 4 až 5 mm segmentu na destičkách. Při povolování mi praskl odvzdušňovák (zadní levý brzdič), kapalina neteče, tak to nehoří, ale určitě to vyměním.
Řešil jste už někdo výměnu zalomeného odvzdušňováku, kde sehnat nový, lze to vyměnit svépomocí??
Na zadních brzdičích mám 4 až 5 mm segmentu na destičkách. Při povolování mi praskl odvzdušňovák (zadní levý brzdič), kapalina neteče, tak to nehoří, ale určitě to vyměním.
Řešil jste už někdo výměnu zalomeného odvzdušňováku, kde sehnat nový, lze to vyměnit svépomocí??
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no na zavit odvzdusnovaku treba bud nakapat brzdovku,
alebo to streknut WD40..
..a nechat chvilu posobit nech to povoli..( taq pol dna )
.. ja som tento ritual robieval vzdy pri dvzdusnovani,..
..alebo povolovani trubiek..
potom treba "splasit" vytahovak, alebo lavy zavitnik..
..a tym by sa to malo dat vytocit,..
..ak neaky ten kusok z toho srubu zostal trcat, tak sa to da chytit malym
modelarskym zveracikom, a povolit ho taq..
..a odvzdusnovaky sa daju bezne zohnat v mototechne..
..aj ked nebudu vyzerat "ako dvojicky", tak musi sedet priemer zavitu, a sklon tesniacej plochy..
alebo to streknut WD40..
..a nechat chvilu posobit nech to povoli..( taq pol dna )
.. ja som tento ritual robieval vzdy pri dvzdusnovani,..
..alebo povolovani trubiek..
potom treba "splasit" vytahovak, alebo lavy zavitnik..
..a tym by sa to malo dat vytocit,..
..ak neaky ten kusok z toho srubu zostal trcat, tak sa to da chytit malym
modelarskym zveracikom, a povolit ho taq..
..a odvzdusnovaky sa daju bezne zohnat v mototechne..
..aj ked nebudu vyzerat "ako dvojicky", tak musi sedet priemer zavitu, a sklon tesniacej plochy..
Při 95000 km již to asi původní brzd.dest.nejsou.Pokud budeš chtít vyměnit zalomený odvzdušňovací šroub,tak tě asi nemine vymontovat celý brzdový váleček a opatrně odvrtat a vyšroubovat speciálním vytahovákem.Ale pokud máš najeto 95000 km,řešil bych to výměnou brzdového válečku.Jenda píše:Tak jsem provedl výměnu destiček na předních brzdách, při 95 tkm byly zřejmě ještě původní, ale bylo to v hodině dvanácté. Kotouče OK. To že destičky mají poslední milimetr jsem si všiml při výměně kol.
Na zadních brzdičích mám 4 až 5 mm segmentu na destičkách. Při povolování mi praskl odvzdušňovák (zadní levý brzdič), kapalina neteče, tak to nehoří, ale určitě to vyměním.
Řešil jste už někdo výměnu zalomeného odvzdušňováku, kde sehnat nový, lze to vyměnit svépomocí??
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Jsi asi ve špatné sekci - co ty na toJenda píše:Díky, zkusím se zeptat.
WD 40 jsem nastříkal před odvzdušňováním, hodinu počkal, znovu nastříkal a povoloval - stejně praskl... (i když jen jeden ze čtyř)
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Zklamu tě ten odvzdušňovák je tak zarostlej že ho nijak nedostaneš ven a vzhledem k nutnosti těsnit na úhel to myslím ani nejde jen vyměnit celý brzdič bohužel . K těm brzdám na Matizu tenhle systém kotouče pod ložiskem používají japonci a není uplně atypický jen v případě potřeby výměny kotouče je většinou nutno měnit i ložiska . Ten vymezovací kroužek je ke každému konkrétnímu ložisku . Vůle poloosy do strany je normální . Kotouče mají životnost při každodenním ježdění a normálním stylu jízdy klidně hodně přez 100 000 ale kámoš co má najeto po 6 letech 25 000 je už 3 krát nechával stočit a je z nich úplně neštastnej vypadávají mu kusy třecí plochy jako byste loupali pomeranč a brzdy šíleně vibrují
V.Brousek napsal:
[/quote]Jsi asi ve špatné sekci - co ty na to [/quote]
Tak to tedy SORRY, jestli jsem se tě dotkl.
Dal jsem vyhledat něco k brzdám a toto téma bylo nejpodobnější, ulomený odvzdušňovák je problémem na každém autě. Příště tedy zůstanu ve "své" sekci.
[/quote]Jsi asi ve špatné sekci - co ty na to [/quote]
Tak to tedy SORRY, jestli jsem se tě dotkl.
Dal jsem vyhledat něco k brzdám a toto téma bylo nejpodobnější, ulomený odvzdušňovák je problémem na každém autě. Příště tedy zůstanu ve "své" sekci.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava