Rachtání v motoru při akceleraci

Moderátor: Blue Lanos

PavelD

Rachtání v motoru při akceleraci

Příspěvek od PavelD »

Neznáte to někdo? Posledních 800 km (konkrétně při návratu z dovolené) mi začalo něco rachtat v motoru při sešlápnutí plynu. Ventily to nejsou, nastartovaný motor u auta v klidu šlape klidně. Ani když si přímo na motoru přidám plyn sám a poslouchám, nic špatného není slyšet. Ale jak se autem rozjedu a zejména při jízdě do kopce, kde musím dát víc plynu - motor chrastí jako víčko u výfuku traktoru. Frekvence rachtání se stupňuje s otáčkama. Tak co poradíte nebo neporadíte?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

:?: :?: :?: netuším..... není to od výfuku , třeba upadlý žárový kryt..... :?:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

S niecim podobnym som mal problem aj ja. akurat ze mne to robilo aj ked som presiel po nejakej nerovnosti....nakonec som zistil ze to bol krit katalizatora. dal som ho dolu a je pokoj.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
PavelD

Příspěvek od PavelD »

Ne, ne kluci, tyhle všechny věci jako uvolněný výfuk nebo jiná plechová věc jsou jasný to není ono - je to "kultivované" rachtání, tzn. žádné občas. Když pojedu přes díry bez nohy na plynu, nezarachotí vůbec nic. Mě to přijde jako něco v motoru, myslel jsem něco jako volný rozvodový řemen nebo nějaký silentblok motoru - nevim už jsem se radši objednal do servisu.
slava
Příspěvky: 20
Registrován: čtv črc 29, 2004 20:59
Bydliště: Žatec

Příspěvek od slava »

Něco podobnýho se mi stalo taky. Stupňovalo se to. Jak píšeš, když jsem stál přidával jsem si plyn tak nic. Ze začátku. Ale později. To rachotilo víc a víc. Pak jsme to zvedli na hever a různě přidávalia ubírali plyn a byl to prasklý katalyzátor. Nechal jsem to bý a ještě jsem jezdil pár kilimetrů a stupňovalo to a auto začalo strácet výkon, nakonec nezbylo než katal. vyndat a doslova a do písmene ho vysypat.
Nexia 1,5 8V, 3D r. v. 95
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no to vse je zvlastni ale asi mozne ale jestli se tostupnuje s otackami a ve vykonu vychazi mi jen jedno.(snad nemam pravdu)ale klikova hridel nebo cep pistu.rozhodne rozebrat.tak hodne stesti
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
PavelD

Příspěvek od PavelD »

No to mám radost :roll: Každopádně v servisu mi k tomu řekli kulový, mám přijet kdyby se to zhoršovalo (to bych neřekl, že jo). Lezu stále pod kapotu a někde to zkrátka silně cvrká. Ale že by zase bylo něco s klikovkou nebo s pístama po 39000 km? Nevim
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Blbý dotaz, ale pro jistotu - kolik tam máš oleje?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Já jsem to dnes zažil taky. Od neděle jsem nevyjel, auto v garáži, přijel jsem bez problémů. Dnes jsem auto nastartoval a ozval se rachot. V první chvíli pocit, že je to výfuk. Po otevření kapoty se zvuk jasně šířil z levé strany. Hledal jsem, poslouchal jsem, ale marně. Kolega v práci se pak taky podíval do motoru a objevil na řemenici přilepenou plastovou podložku průměr 10. Nějak se dostala mezi řemen a řemenici a přilepila se tam. Čtvrt hodiny jsme se ji pokoušeli dostat dolů. Podařilo se a je klid. Ale rachot to byl pěknej.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

A kde se tam ta podložka vzala :?: :?: :?:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
PavelD

Příspěvek od PavelD »

To Ondras
No olej tam je, ale kontroloval jsem ho před dovolenou (asi 3 týdny dozadu) a bylo ho tam asi 1 cm pod horní ryskou, teď ho tam je asi 1 cm nad spodní ryskou. Takže si motor něco sežral. Ale co je příčina?
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Olejem to teda není, to by ho muselo být mnohem méně. Pak cvakají ojnice na klice, když jedou na sucho...
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jeste me napadlo a to by mohlo být -sendej remen alternatoru jestli neni poskozen.uz se nam to stalo parkrat.je to desnej zvuk.a olej to spapalo jen trosku to je normalni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Tomáš píše:A kde se tam ta podložka vzala :?: :?: :?:
To teda opravdu nevím. Sice mám v garáži různý spojovací materiál včetně podložek, ale podložku z plastu žádnou. Je to záhada. Našel jsem dvě podobné před sousedovou garáží, ale jak jsem k ní přišel já, nevím.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

nemohlo to byt nejake zvire treba kocka?taky se to stava.treba ti tam neco prinesla.jinak nic plastoveho tam snad nikde neni.neuvedomuji si nic.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“