Napájení - PC v autě
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Napájení - PC v autě
/!\ Pozor dlouhé /!\
Pořídil jsem si do auta carputer. Je to téměř klasické PC s nízkoodběrovou základní deskou s integrovaným procesorem VIA EPIA, které je poháněné 80W DC ATX zdrojem, který teoreticky jede na vstupní napětí od 10.8 do 20V DC. Dále je jeho součástí 7" širokoúhlý dotykový VGA monitor s odběrem 8W napájený přes 12V DC/DC stabilizátor.
Na stole fungovalo vše perfektně. Stejně tak dopadly i první testy v autě. Od PC nevyžaduji, aby běželo bez nastartovaného motoru, takže veškeré pokusy probíhaly za jeho chodu. Problémy nastaly, jakmile se zvednul odběr proudu - světla, blinkry, mlhovky atd. Kolísání napětí dělá největší potíže disku, který se vypne a už není schopen se nastartovat (je použit 3.5" 7200rpm typ, 2.5" by na tom možná byl lépe). Počítač i monitor zatím napájím z CL zásuvky a při zapnutém PC je v ní napětí 12 až 13.5V. Při vypnutém PC 14 až 14.5V. Při 12V až jsou docela problémy a PC příp. jen disk se vypíná. Napětí na baterce při zapnutém PC je cca o 1V vyžší než v CL zásuvce. Jako hlavní řešení problému tedy plánuji natáhnout napájení přímo od baterky 2 žilovým (nechci spoléhat na kostřící body) kabelem 2x12mm^2 s 10-15A pojistkou. Pro celkový odběr do 88W by to IMHO mohlo stačit.
Ovšem pokud bude stačit zdroj energie, v němž může být zakopán pes. Celé výše popsané se totiž nachází v Matizu, jež je vybaven 65A alternátorem a 35Ah akumulátorem (2 měsíce starým), což vskutku nejsou hodnoty z extrémních
Jelikož jsem v těchto věcech lama, ptám se tedy:
Mám se pokusit sehnat akumulátor s vyšší kapacitou (v Matizu je speciální, docela malý, takže nevím, nevím...)?
Mám se pokusit sehnat výkonější alternátor?
Pomůže mi v tomhle třeba kapacitor (disk je citlivý na výkyvy napětí)?
Pomůže mi připojit ještě jeden záložní akumulátor ( něco jako toto: http://eos.ges.cz/cenikweb/L/BP1212.jpg ) a jestli ano, jak jej zapojit?
Napadá vás nějaké další řešení?
Děkuji všem, co to dočetli až sem
Pořídil jsem si do auta carputer. Je to téměř klasické PC s nízkoodběrovou základní deskou s integrovaným procesorem VIA EPIA, které je poháněné 80W DC ATX zdrojem, který teoreticky jede na vstupní napětí od 10.8 do 20V DC. Dále je jeho součástí 7" širokoúhlý dotykový VGA monitor s odběrem 8W napájený přes 12V DC/DC stabilizátor.
Na stole fungovalo vše perfektně. Stejně tak dopadly i první testy v autě. Od PC nevyžaduji, aby běželo bez nastartovaného motoru, takže veškeré pokusy probíhaly za jeho chodu. Problémy nastaly, jakmile se zvednul odběr proudu - světla, blinkry, mlhovky atd. Kolísání napětí dělá největší potíže disku, který se vypne a už není schopen se nastartovat (je použit 3.5" 7200rpm typ, 2.5" by na tom možná byl lépe). Počítač i monitor zatím napájím z CL zásuvky a při zapnutém PC je v ní napětí 12 až 13.5V. Při vypnutém PC 14 až 14.5V. Při 12V až jsou docela problémy a PC příp. jen disk se vypíná. Napětí na baterce při zapnutém PC je cca o 1V vyžší než v CL zásuvce. Jako hlavní řešení problému tedy plánuji natáhnout napájení přímo od baterky 2 žilovým (nechci spoléhat na kostřící body) kabelem 2x12mm^2 s 10-15A pojistkou. Pro celkový odběr do 88W by to IMHO mohlo stačit.
Ovšem pokud bude stačit zdroj energie, v němž může být zakopán pes. Celé výše popsané se totiž nachází v Matizu, jež je vybaven 65A alternátorem a 35Ah akumulátorem (2 měsíce starým), což vskutku nejsou hodnoty z extrémních
Jelikož jsem v těchto věcech lama, ptám se tedy:
Mám se pokusit sehnat akumulátor s vyšší kapacitou (v Matizu je speciální, docela malý, takže nevím, nevím...)?
Mám se pokusit sehnat výkonější alternátor?
Pomůže mi v tomhle třeba kapacitor (disk je citlivý na výkyvy napětí)?
Pomůže mi připojit ještě jeden záložní akumulátor ( něco jako toto: http://eos.ges.cz/cenikweb/L/BP1212.jpg ) a jestli ano, jak jej zapojit?
Napadá vás nějaké další řešení?
Děkuji všem, co to dočetli až sem
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
Ondro, nejsem elektrikář, ale co zkusit trochu ty poklesy eliminovat nějakým kodenzátorem, nebo ev. UPS s vlastním napětím 220V?? Je fakt, že když jdou blinkry tak opravdu lítá napětí +-1V jako nic. No a to se zdroji asi nelíbí.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Tak já bych za prvé zkoušel vše otestovat ještě na stole, nejlépe pomocí stabilizovaného zdroje a postupně bych ubíral a sledoval kdy to klekne.
Pokud jsou v palubní síti výkyvy napětí, jakože jsou, tak rozhodně kapacitor a žádného drobečka, já bych viděl minimální hodnotu tak 4mF, ale pokud bys sehnal větší, tak rozhodně nešetřit. Ale bacha, takovej kondík, kromě toho, že nějakou dobu udrží napětí, tak se taky dlouho nabíjí, takže se jím těžko vyrovnávají velké výkyvy napětí (i když takové by v palubní síti auta neměly nastat).
Za třetí bych si pořídil opravdu dobrý a výkoný měnič 12V/12V, ale nejsem si jistý, jestli se něco takového vyrábí
Moc se ale nevyznám v autoelektrice, tak nemůžu posoudit, jestli to utáhne altík(i když podle uváděných hodnot by to imho mohlo stačit). Ale myslím si, že kabelem přímo do baterky nic nepokazíš, spíš naopak. Na zásuvce CL při větším odběru vzniká totiž úbytek napětí i větší, než volt !
Záložní akumulátor, jaký jsi ukázal odkazem ano, v pohodě vydrží zásobovat to tvoje PC cca 3 hodiny. Já jej zkoušel používat pro napájení NB, odběr cca 75W vydržel necelé 4 hodiny. Pak se ale nabíjí celý den.
Pokud jsou v palubní síti výkyvy napětí, jakože jsou, tak rozhodně kapacitor a žádného drobečka, já bych viděl minimální hodnotu tak 4mF, ale pokud bys sehnal větší, tak rozhodně nešetřit. Ale bacha, takovej kondík, kromě toho, že nějakou dobu udrží napětí, tak se taky dlouho nabíjí, takže se jím těžko vyrovnávají velké výkyvy napětí (i když takové by v palubní síti auta neměly nastat).
Za třetí bych si pořídil opravdu dobrý a výkoný měnič 12V/12V, ale nejsem si jistý, jestli se něco takového vyrábí
Moc se ale nevyznám v autoelektrice, tak nemůžu posoudit, jestli to utáhne altík(i když podle uváděných hodnot by to imho mohlo stačit). Ale myslím si, že kabelem přímo do baterky nic nepokazíš, spíš naopak. Na zásuvce CL při větším odběru vzniká totiž úbytek napětí i větší, než volt !
Záložní akumulátor, jaký jsi ukázal odkazem ano, v pohodě vydrží zásobovat to tvoje PC cca 3 hodiny. Já jej zkoušel používat pro napájení NB, odběr cca 75W vydržel necelé 4 hodiny. Pak se ale nabíjí celý den.
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
nejednodussi dle meho by bylo napojit cele tve zarizeni primo na baterii pres stabilizator. Jeko prvni auto jsem mel VW Polo a to melo nejak stabilizovanou CL zasuvku takze z ni slo jen 12V ale hrozne malo amper ( melo to stabilizator na pristrojove desce zezadu) ja uz nevim s cim ale s necim to blblo. Myslim ze to byla nejaka nabijecka. Jinak uz se do takovychhle harakiri nepoustim, vynalozena energie a penize nejsou ekvivalentni vysledku a opravdu je lacinejsi si koupit notebook nebo poradny radio ( mne se na nem hejbou obrazky a nebo EQ)
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky za ujištění, že uvažuji správným směremBrainman píše:napojit cele tve zarizeni primo na baterii
To já zase jo, zatím jsem haračičkaBrainman píše:Jinak uz se do takovychhle harakiri nepoustim,
Nesouhlasím. Neseženu nový notebook s 80G diskem a 512MB RAM a 1GHz CPU za 8600 bez daněBrainman píše:vynalozena energie a penize nejsou ekvivalentni vysledku a opravdu je lacinejsi si koupit notebook
Ani tady nesouhlasím - kolik stojí HDD nebo DVD rádia a kolik video displaye? Mnohem víc, než já utratil...Brainman píše:nebo poradny radio ( mne se na nem hejbou obrazky a nebo EQ)
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Ondras píše:Díky za ujištění, že uvažuji správným směremBrainman píše:napojit cele tve zarizeni primo na baterii
To já zase jo, zatím jsem haračičkaBrainman píše:Jinak uz se do takovychhle harakiri nepoustim,
Nesouhlasím. Neseženu nový notebook s 80G diskem a 512MB RAM a 1GHz CPU za 8600 bez daněBrainman píše:vynalozena energie a penize nejsou ekvivalentni vysledku a opravdu je lacinejsi si koupit notebook
Ani tady nesouhlasím - kolik stojí HDD nebo DVD rádia a kolik video displaye? Mnohem víc, než já utratil...Brainman píše:nebo poradny radio ( mne se na nem hejbou obrazky a nebo EQ)
Dobra ber to takhle, hodina moji prace se rovna zhruba 500 kc cisteho kdybych tomu venoval tolik casu jako ty ....... takhle jsem to myslel.
Take nemam Hdd nebo DVD radio jen 7500 Sony a staci. Ja vim ....... ja te opravdu nechci odrazovat, tak jsem to nemyslel. Taky vyhazuju penize za blbosti
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
co nejaky foto ?? a kolik te stal ten dotykovy displej? sice mam v aute porad svyho 12´´ ntb ,ale i tak pro zajimavost
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Re: Napájení - PC v autě
Popřemýšlel bych o nějakém kapacitoru,který se používá u hifi,tak 1-2FOndras píše:/!\ Pozor dlouhé /!\
Pořídil jsem si do auta carputer. Je to téměř klasické PC s nízkoodběrovou základní deskou s integrovaným procesorem VIA EPIA, které je poháněné 80W DC ATX zdrojem, který teoreticky jede na vstupní napětí od 10.8 do 20V DC. Dále je jeho součástí 7" širokoúhlý dotykový VGA monitor s odběrem 8W napájený přes 12V DC/DC stabilizátor.
Na stole fungovalo vše perfektně. Stejně tak dopadly i první testy v autě. Od PC nevyžaduji, aby běželo bez nastartovaného motoru, takže veškeré pokusy probíhaly za jeho chodu. Problémy nastaly, jakmile se zvednul odběr proudu - světla, blinkry, mlhovky atd. Kolísání napětí dělá největší potíže disku, který se vypne a už není schopen se nastartovat (je použit 3.5" 7200rpm typ, 2.5" by na tom možná byl lépe). Počítač i monitor zatím napájím z CL zásuvky a při zapnutém PC je v ní napětí 12 až 13.5V. Při vypnutém PC 14 až 14.5V. Při 12V až jsou docela problémy a PC příp. jen disk se vypíná. Napětí na baterce při zapnutém PC je cca o 1V vyžší než v CL zásuvce. Jako hlavní řešení problému tedy plánuji natáhnout napájení přímo od baterky 2 žilovým (nechci spoléhat na kostřící body) kabelem 2x12mm^2 s 10-15A pojistkou. Pro celkový odběr do 88W by to IMHO mohlo stačit.
Ovšem pokud bude stačit zdroj energie, v němž může být zakopán pes. Celé výše popsané se totiž nachází v Matizu, jež je vybaven 65A alternátorem a 35Ah akumulátorem (2 měsíce starým), což vskutku nejsou hodnoty z extrémních
Jelikož jsem v těchto věcech lama, ptám se tedy:
Mám se pokusit sehnat akumulátor s vyšší kapacitou (v Matizu je speciální, docela malý, takže nevím, nevím...)?
Mám se pokusit sehnat výkonější alternátor?
Pomůže mi v tomhle třeba kapacitor (disk je citlivý na výkyvy napětí)?
Pomůže mi připojit ještě jeden záložní akumulátor ( něco jako toto: http://eos.ges.cz/cenikweb/L/BP1212.jpg ) a jestli ano, jak jej zapojit?
Napadá vás nějaké další řešení?
Děkuji všem, co to dočetli až sem
Sice to není nejlevnější záležitost,ale dokáže velice slušně pokrýt Tvou spotřebu.
Druhá baterie je sice řešení,ale pokud nebudeš mít dvě stejné baterie,tak se budou trošku hádat.(budou se vybíjet navzájem na stejné napětí a tím rychleji stárnou).A také by jsi musel mít výkonější altík.
Daewoo Nubira I 2,0 CDX Wagon 1997 + LPG (BRC)