Přeji dobrý den,
před necelým rokem jsem si pořídil matízka a od prvopočátku mě při nastartování vozidla doprovázelo nepříjemné pískání ,někde ze zadní části vozu. Tipoval bych to na nádrž, či výfukový systém. Když jsem se na to ptal majitele, říkal mi, že si toho nikdy nevšiml, 80let už je věk, kdy takové frekvence člověk nevnímá. Ale poptal se dalších členů rodiny a ti potvrdili, že to občas vnímali, ale brali to jako zvuk, který k tomu prostě patří. Mně tento zvuk bohužel nedělá dobře a vnímám ho celou dobu, pomáhá jen rádio, které tento zvuk přehluší. Když jsem měl vozidlo v servisu, aby mi ho dali trošku dopořádku pro STK, vznesl jsem tento dotaz. Bylo mi řečeno, že to je dobře, že to slyším. Že se jedná o nějaké čidlo v nádrži. A pokud se stane, že ho přestanu slyšet, tak je to průser. Nemohl jsem se ovšem zbavit dojmu, že už se v tom nechtěli vrtat. Tak jsem se s tím tedy naučil žít, vyměnil originální rádio za nové, co umí naladit rádiové stanice a pouštět hudbu přes usb a zvuk přestal během jizdy vnímat .
Nedávno jsem však musel auto dát znova do servisu a přitom jsem je poprosil, aby mi opravily výfuk, který netěsnil celou dobu. Hned po navrácení ze servisu, jsem si uvědomil, že zvuk zmizel.
Takže se ptám zkušených, jsem teď v průseru, že ten zvuk neslyším ? A nebo ten zvuk celou dobu znamenal, že je nějaký problém s výfukem a jeho opravou ( utěsněním ) se vyřešila závada i ten zvuk, který na to upozorňoval?
Shodou okolností jsem dnes musel Matizka odvézt zpátky do servisu, protože mi sice utěsnili výfuk, ale zřejmě pořádně neupevnili a po celou dobu mi hrozně klepal až jsem se bál, že ho potratím . Takže jsem se i ptal jestli je to správně, že zvuk zmizel či ne. Ale pán se netvářil, že by přesně věděl o co se jedná. Prý jestli jezdí, tak je to asi v pohodě .
Takže budu rád za skutečnou radu od někoho kdo rozumí Matizu
Díky
vysokofrekvenční pískot
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: vysokofrekvenční pískot
Dobrý den,
dovolím si napsat podobnou skutečnost. Jednoho krásného dne si tak jdu k Matízkovi a při 2. poloze klíče slyším pískot ze zadní části. Říkám si, že to nic nebude, nastartuji, běh motoru klasicky jedu si a bez problému. Zvuk přetrvával asi 500 km, poté mi Matiz na dálnici najednou začal dělat to, že jsem jel stabilně 130 km/h a bez reakce na plyn začala rychlost klesat. Říkám si, co to je? Vždy kolem 80-90 km/h jsem zase mohl přidat rychlost. Tak si tak jedu dál (už jsem dojel na konec dálnice Ol. -> Mohelnice) a najednou pád rychlosti z 90 km/h na cca 50 km/h a poté zase šlo přidávat. Jel jsem do Šumperka. Než jsem dojel na kraj města Šumperk, tak jsem toto zpomalení pocítil asi 6x a poslední z těchto zpomalení bylo z rychlosti 30 km/h na 0 km/h, následováno kleknutím motoru a nemožností nastartovat. Počkal jsem asi 10 sekund (stejná doba jako, když klesala rychlost, co jsem psal výše) a najednou nastartovat šlo, dojel jsem do Šumperka a hned na kraji rychlost do mírného kopce spadla z 50 km/h na 0 km/h a zase jsem nemohl jet. Takhle se to opakovalo 1 km cca 8x.
Když jsem dojel na místo, zdálo se, že s autem nic není (jen ten pískot), akorát že po nějaké době vždy nastala ta situace, že motor klekl a nešel nastartovat. Zkoušel jsem za studena, čekám asi 5 minut a najednou zase chcípl.
Nechal jsem tedy Matízka odtáhnout domů a přišli jsme na to, že odešlo palivové čerpadlo. Myslím, že stálo cca 1000 Kč (čerpadlo i s "miskou" a filtrem) a byl pokoj. Od té doby najel 1 500 km bez jediného problému.
Doufám, že v případě potíží vám tato informace bude nějak užitečná, mějte se.
dovolím si napsat podobnou skutečnost. Jednoho krásného dne si tak jdu k Matízkovi a při 2. poloze klíče slyším pískot ze zadní části. Říkám si, že to nic nebude, nastartuji, běh motoru klasicky jedu si a bez problému. Zvuk přetrvával asi 500 km, poté mi Matiz na dálnici najednou začal dělat to, že jsem jel stabilně 130 km/h a bez reakce na plyn začala rychlost klesat. Říkám si, co to je? Vždy kolem 80-90 km/h jsem zase mohl přidat rychlost. Tak si tak jedu dál (už jsem dojel na konec dálnice Ol. -> Mohelnice) a najednou pád rychlosti z 90 km/h na cca 50 km/h a poté zase šlo přidávat. Jel jsem do Šumperka. Než jsem dojel na kraj města Šumperk, tak jsem toto zpomalení pocítil asi 6x a poslední z těchto zpomalení bylo z rychlosti 30 km/h na 0 km/h, následováno kleknutím motoru a nemožností nastartovat. Počkal jsem asi 10 sekund (stejná doba jako, když klesala rychlost, co jsem psal výše) a najednou nastartovat šlo, dojel jsem do Šumperka a hned na kraji rychlost do mírného kopce spadla z 50 km/h na 0 km/h a zase jsem nemohl jet. Takhle se to opakovalo 1 km cca 8x.
Když jsem dojel na místo, zdálo se, že s autem nic není (jen ten pískot), akorát že po nějaké době vždy nastala ta situace, že motor klekl a nešel nastartovat. Zkoušel jsem za studena, čekám asi 5 minut a najednou zase chcípl.
Nechal jsem tedy Matízka odtáhnout domů a přišli jsme na to, že odešlo palivové čerpadlo. Myslím, že stálo cca 1000 Kč (čerpadlo i s "miskou" a filtrem) a byl pokoj. Od té doby najel 1 500 km bez jediného problému.
Doufám, že v případě potíží vám tato informace bude nějak užitečná, mějte se.