Příliš chudá/bohatá směs

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

Tak řeším problém se zavaou, kdy diagnostika hlásí příliš chudá směs, ale podle emisních výsledků je směs příliš bohatá. Snímač vačky to není, ozubené kolo vačkové hřídele také, zbývají lambda sondy a katík. KAtík bych asi vyloučil, tak zbývají lambda sondy. Protože tam jsou dvě, tak netuším, která by to mohla dělat a při mém štěstí se trefím při výměně do té dobré.
Motor má najeto 68.500km.
Tak se zeptám, máte někdo zkušenost, která by to mohla dělat, případně nemá někdo v okolí Plzeňska lambdu doma, nebo z nějaké bouračky, že bych vyzkoušel?
Předem děkuji za pomoc.
Jirka.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Reklama
 

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od JRD McLAREN »

odpoj lamdu pred katom ..a sleduj chovanie ..
pripadne "smrad z vyfuku" ..

jedno take Aveo z odpojenou sondou .. mi tu uz nejaky ten rok jazdi ...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

A jak se to bude chovat? Když nepoznám nic, tak by to měla být tato lambda? Já jí chci vyměnit, když zjistím jaká to je. Odpojit jí mám v oblasti motoru? Nevím kde je hledat a jak snadno se dají odpojit a zda při nastartovaném nebo vypnutém motor.
Mechanik mi říkal, že u katíku je tam nějaký plech, který se musí odříznout nebo co.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

Tak dnes jsem dostal TIP na co se zaměřit. Pokud by to byla lambda sonda, bude to ta první před katem, ta reguluje bohatost směsi, ta druhá je jen kontrolní. Poté, co jsem vysvětlil problém se mám zaměřit na věci před lambda sondou, tedy těsnost hadic u váhy vzduchu, případně zda není vadný vstřikovač a třeba nepropouští.
Chci se zeptat, kde najdu váhu vzduchu, abych věděl odkud mám jít po hadicích a kontrolovat případné poškození, toto si myslím mohu zkontrolovat sám. Vstřiky už jsou pro mě bohužel mimo mísu a chtělo by to do servisu, ale zde je problém, protože v plzeňském kraji jsem nenašel žádný servis, který by se zaměřoval i na Chevrolety.
Budu rád za foto, kde je váha vzduchu a kde mám hledat netěsnosti.
Jinak jízda a chování motoru je bezproblémů, auto táhne v pořádku, necuká, nechcípá, jen občas někdy po nastartování lítají otáčky 1000-1400, než se ustálí, ale ne pokaždé, pak už při jízdě a vyřazení v pohodě.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od JRD McLAREN »

...ked najdes VAHU VZDUCHU na tvojom motore...
..
tak vyhravas bludistaka ... :mrgreen:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

Hmm to je rada nad zlato. :|
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od JRD McLAREN »

a vzhladom na cast tvojho prispevku:
"Jinak jízda a chování motoru je bezproblémů, auto táhne v pořádku, necuká, nechcípá, jen občas někdy po nastartování lítají otáčky 1000-1400, než se ustálí, ale ne pokaždé, pak už při jízdě a vyřazení v pohodě."

ti nikto ani inu radu neda...

Tvoje auto totiz VAHU VZDUCHU nema ... :!:

a pokial ti niekto "daval rozumy" , tak nemal sajn o com vyprava...
a ty tym padom takisto nemas ponatia, ako cely system riadenia motora na tvojom aute funguje...

Podla toho co popisujes, to moze byt vadne "takmer cokolvek" ..
pripadne aj viac veci naraz ...

zacinajuc vlhokostou v niektorom konektore, citlivostou neakeho zo snimacu na okolitu teplotu ...
bordelom v sktiacej klapke, ucpanym odvetranim ... , .. . . ...

a takto by som vedel pokracovat do nemoty ..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

Ano dotyčný Chevrolety neznal, jen říkal, na co by se člověk měl zaměřit. Nechápu pak, proč se tedy prodávají váhy vzduchu na Aveu 1.4 74kW :)
Proto bych rád do servisu, kde Chevrolety dělají, i za cenu, že mi tam oškubou, ale aby to odstranili.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
clashJoze
Příspěvky: 20
Registrován: ned dub 28, 2013 19:21

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od clashJoze »

No Aveo som vlastnil a mal som presne tie isté problémy už po 50.000km s motorom 1.4l 16v 2008, 3 valec zle odpaloval pretože boli zasvinené ventily karbonom a motor strácal tlak, vraj preto mi ukazovala diagnostika chybu zmesi, škrtiaca klapka blbla, pri štarte hlavne studenom lietali otáčky a motor sa dusil... som laik, aspoň tak mi to bolo po roku hľadania závady povedané, takže pardon ak trepem nie presné veci. Vraj bežná chyba týchto motorov a rieši sa to brusením ventilov. Autorizovaný servis Chevrolet o tom vedel úplné hovno a nevedeli s tým urobiť naozaj vôbec nič. A asi až piaty automechanik na to prišiel až keď som šiel auto predávať.
Chevrolet Aveo hatchback 1.4 16v 74kw r.v.2008
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

To jsi prodával kvůli tomuto?
Ty projevy jsou velmi podobné, někdy po nastartování lítají otáčky, po chvilce se ustálí, jízdní vlastnosti jsou pak v pohodě. Nechápu jen, že na emisísch je to neměnné a ukazuje to jako by tam šlo max.paliva. Do paliva dávám pravidelně aditivum, právě kvůli ventilům a celém palivovém ústrojí, jak se k tomu ale choval předešlý majitel nevím.
Teď mám ale dilema, prodávat auto nechceme, ale dát dokupy bych ho chtěl, i za cenu opravy třeba x tisíc korun, ale aby bylo v cajku, je to vlastně jediná věc, která nás trápí a nevíme si s tím rady.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Hobol »

Mám dva Daewoo 1,2. Když mi začali lítat otáčky, tak jsem ladil kde co a pak jsem zjistil, že to dělá PCV ventil. po výměně je klid. U novějšího to začalo zlobit tak jsem přendal PCV ventil a je to znát že to tím bylo. PCV ventil je takový ventilek ve kterým je šoupátko s mírným kuželem a pružinkou. Když se vydře, nebo se poškodí pružinka tak to blbne, pouští moc vzduchu do sání, proto je zvýšený volnoběch. Řídí odvětrání klikové skříně do sání. Je to mechanická věc bez elektriky, takže to žádná diagnostika nepozná. je to malý ventil na hadičkách u odvětrání klikové skříně (z hlavy válců) výměna cca 1 min.
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

To bych mohl omrknout, to nebude tak nákladná oprava, máte fotku, jak to vypadá? Případně Aveáka, zda má nějakou zkušenost a zda to Aveo vůbec má a kde :)
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Hobol »

Na 1,2 je na hadici která jde z krytu hlavy válců do rozbočky, jedna hadička jde do sání před klapku sání a druhá přes PCV ventil přímo do sání. je umístěná nad krytem hlavy válců hned za zapalovací cívkou. Je černo fialová o průměru cca 2cm a délce cca 4cm plus koncovky v hadici. na 1,4 to bude podobný. Barva bude asi jiná, aby se to nepletlo.
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Krepi »

Musí se něco sundavat, nebo je to normálně přístupné? Dnes tu pršelo, tak jsem se nedostal k autu mrknou, kde je umístěn.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Příspěvek od Hobol »

Na 1,2 je to jednoduchý. nahoře na motoru je nastrčený do hadičky. nepotřebuješ žádný nářadí. 20 vteřin a je venku i s otevřením kapoty. kde ho má 1.4 přesně nevím.Je vidět na fotce v sekci aveo -motory strana 2, Podezřelé místa v motoru. Na fotce je tam vidět celý motor a za zapalovací cívkou je vidět.
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Motory“