Zaregistroval som podstatné uniky oleja z prevodovky,
kontroloval som auto zo spodu,ked som menil olej v motore , a na spodnom dekli bola slza oleja a tiež na ľavej strane /v smere jazdy/ prevodovky spod príruby odkiaľ vychádza ľavá poloos,presakuje prevodovy olej takým sposobom,že celá priruba je zamastená a na spodku príruby je viditeľná presiaknutá slza oleja,tiež napravnica je za*ebaná od prevodového oleja, z čoho dedukujem,že
uniky oleja z prevodovky možno rátať na desiatky mililitrov
Neviem čo to mohlo sposobiť, či tie vysoké teploty , alebo preťažovanie prevodovky jazdením vysokými
rýchlosťami /150 km/h +... /
alebo kombináciou oboch týchto faktorov ...
Čo navrhujete ???
So servismi sa moc nekamaratim, mam na ich mechanikov a kvalitu prevedených servisných úkonov svoj názor...
Zaujímalo by ma, či niekto z Vás riešil tento problém, tiež by som bol vďačný ak by niekto poradil
ako zistím v prevodovke hladinu oleja,či je tam nejaký kontrolný šrób,
alebo,či sa musí olej z prevodovky vysať alebo vypustiť odskrutkovaním spodného dekla,
a ktorým otvorom mám olej do prevodovky naliať , ide tam 1,8 litra , špecifikacia GL-5 , 75W-90
Orlando je 1.8 , prevodovka je mechanická, mám najazdené 69 500 km, zatiaľ som dotlačil do prevodovky cca 0,6 litra, cez dieru po nejakom snímači
čaká ma cesta na dovolenku celkom 3000 km, nerád by som odpálil prevodovku,tým sposobom,že by celý čas išla nasucho , bez oleja
Ďakujem za každú radu.
Uniky oleja z prevodovky
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
- Reklama
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uniky oleja z prevodovky
Nemám rád servisy ... poraďte mi ... !!!
Není v tom nějaký rozpor ?
Příčina je jen v tom , že převodovka netěsní a třeba to v nějaké lhůtě opravit.
Není v tom nějaký rozpor ?
Příčina je jen v tom , že převodovka netěsní a třeba to v nějaké lhůtě opravit.
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
Re: Uniky oleja z prevodovky
Privital by som ak by sem niekto pastol obrazok, kde je kontrolny šroub hladiny oleja v prevodovke
ak taký existuje
alebo ako skontrolujem hladinu oleja v prevodovke
Pozeral som to zospodu v jame a zistil som,že najlepšie bude ak odmontujem ľavé predné koleso a plastový kryt, tak sa dostanem,k spominanej prírube a pokusim sa rovnomerne dotiahnuť VŠETKY
šroby.
Zistovať kolko zostalo oleja v prevodovke ,tým že odoberiem spodný kryt a všetok olej vytečie do nejakej nádoby sa mi teraz nechce a mimo toho používam auto každý deň,prichádzam domov po 20-tej hodine a teda tento víkend nemam čas na nejake svojpomocne servisné ukony v tomto smere
ak nebude inej pomoci tak to budem riešiť odmontovaním spodného dekla, vypustením oleja
vymenou tesnenia,a naliatím nového prevodového oleja.
Prečo to neriešim cez servis som vysvetlil v predchadzajúcom príspevku
ak taký existuje
alebo ako skontrolujem hladinu oleja v prevodovke
Pozeral som to zospodu v jame a zistil som,že najlepšie bude ak odmontujem ľavé predné koleso a plastový kryt, tak sa dostanem,k spominanej prírube a pokusim sa rovnomerne dotiahnuť VŠETKY
šroby.
Zistovať kolko zostalo oleja v prevodovke ,tým že odoberiem spodný kryt a všetok olej vytečie do nejakej nádoby sa mi teraz nechce a mimo toho používam auto každý deň,prichádzam domov po 20-tej hodine a teda tento víkend nemam čas na nejake svojpomocne servisné ukony v tomto smere
ak nebude inej pomoci tak to budem riešiť odmontovaním spodného dekla, vypustením oleja
vymenou tesnenia,a naliatím nového prevodového oleja.
Prečo to neriešim cez servis som vysvetlil v predchadzajúcom príspevku
Re: Uniky oleja z prevodovky
Laco, na to bola myslím aj zvolávačka. Netesnosť simeringu na poloosi. Prešiel som si tým ešte na jar 2012...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Re: Uniky oleja z prevodovky
Mě na Cruze začal po cca 30tkm téct pravý výstup poloosy. Příčina zjištěna "po dvou výměnách gufera výstupu", které vždy po cca 1-2 tkm začalo téct = vadný homokineťák výstupu, vydíral gufero. Minimální, ale přece vada na hřídeli do planety. Až výměna vnítřního kloubu poloosy a opět nového gufera = pokoj.
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Re: Uniky oleja z prevodovky
Prikladám foto,
mne sa zdá,že olej uniká spod tesnenia príruby
dotiahol som skrutky, ako išli dotiahnuť
aplikoval som nejaký TRANSMISION STOP LEAK, ktorý má za ulohu udržiavať funkčne gumové tesnenia a uvidíme...
mne sa zdá,že olej uniká spod tesnenia príruby
dotiahol som skrutky, ako išli dotiahnuť
aplikoval som nejaký TRANSMISION STOP LEAK, ktorý má za ulohu udržiavať funkčne gumové tesnenia a uvidíme...
Re: Uniky oleja z prevodovky
Takže POKRAČOVANIE :
asi pred mesiacom som sa rozhodol odobrat spodny dekel prevodovky, vypustiť olej ,dať nové tesnenie
a vymeniť gufero na polosi
Všetko odštartoval utrhnutý šteft na kolese,ked som menil kolesa za zimné,
tak som si povedal,že okrem šteftov /chcel som mať aj náhradné/ a matíc objednám aj všetko potrebné
teda tesnenie pod dekel prevodovky a gufero polosi. Samozrejme ,že všetko original CHEVROLET
ORLANDO nie je Fabija,že všetko je naňu dostupné v každej Mototechne.
Tak som sa doma v garaži pustil do opravy, auto som dvihol na podstavce ,teda predok asi do výšky 60 cm aby sa mi ako tak pohodlne robilo, uvolnil som polos a vysunul som ju z prevodovky, tiež som predtým odobral dekel a vypustil olej z prevodovky, potom som vybral Gufero a odišiel domov ,lebo som mal už svalovicu z toho lihania a plazenia a posedavania pod autom
Asi o dva dni ked som z roboty priniesol trubku ,ktorú som použil na nalisovanie Gufera a všetko zase poskladal dohromady ,taktiež tesnenie z deklom som priskrutkoval
do prevodovky som olejovou pumpou cez otvor v ktorom bolo predtým naskrutkované čidlo
natlačil 2 litre prev.oleja Shell Spirax GL-4, teda 75-80 a išiel som na skušobnu jazdu asi 5 km,
učinok nového a vhodného oleja bol hneď zjavný, každý jeden rychl.stupeň išlo zaradiť oveĺa hladšie a jemnejšie ako predtým .
Čo chcem podotknuť je ,že vypustený olej bol krásne žltý neopotrebovaný /bol tam asi 45 000 km od poslednej vymeny/, a bolo ho tam viac ako 3 litre,teda tie uniky oleja neboli tak masívné ako som si myslel a dolieval /dotláčal/som tam viac oleja ako bolo nutné.
na druhy den som išiel opäť nad jamu aby som skontroloval situaciu, všetko bolo O.K. bez unikov oleja.
Teda summa summarum, do prevodovky lejte len Prev.olej 75/80 vykonnostnej triedy GL-4 , kvalitnejší olej tam netreba , nebude to fungovať, prvú vymenu treba urobiť , potom bude ten olej naozaj doživotný, ak tam nechate ten olej ,čo tam naliali vo výrobe , aj ten bude doživotný,len koniec životnosti prevodovky pride skorej.
asi pred mesiacom som sa rozhodol odobrat spodny dekel prevodovky, vypustiť olej ,dať nové tesnenie
a vymeniť gufero na polosi
Všetko odštartoval utrhnutý šteft na kolese,ked som menil kolesa za zimné,
tak som si povedal,že okrem šteftov /chcel som mať aj náhradné/ a matíc objednám aj všetko potrebné
teda tesnenie pod dekel prevodovky a gufero polosi. Samozrejme ,že všetko original CHEVROLET
ORLANDO nie je Fabija,že všetko je naňu dostupné v každej Mototechne.
Tak som sa doma v garaži pustil do opravy, auto som dvihol na podstavce ,teda predok asi do výšky 60 cm aby sa mi ako tak pohodlne robilo, uvolnil som polos a vysunul som ju z prevodovky, tiež som predtým odobral dekel a vypustil olej z prevodovky, potom som vybral Gufero a odišiel domov ,lebo som mal už svalovicu z toho lihania a plazenia a posedavania pod autom
Asi o dva dni ked som z roboty priniesol trubku ,ktorú som použil na nalisovanie Gufera a všetko zase poskladal dohromady ,taktiež tesnenie z deklom som priskrutkoval
do prevodovky som olejovou pumpou cez otvor v ktorom bolo predtým naskrutkované čidlo
natlačil 2 litre prev.oleja Shell Spirax GL-4, teda 75-80 a išiel som na skušobnu jazdu asi 5 km,
učinok nového a vhodného oleja bol hneď zjavný, každý jeden rychl.stupeň išlo zaradiť oveĺa hladšie a jemnejšie ako predtým .
Čo chcem podotknuť je ,že vypustený olej bol krásne žltý neopotrebovaný /bol tam asi 45 000 km od poslednej vymeny/, a bolo ho tam viac ako 3 litre,teda tie uniky oleja neboli tak masívné ako som si myslel a dolieval /dotláčal/som tam viac oleja ako bolo nutné.
na druhy den som išiel opäť nad jamu aby som skontroloval situaciu, všetko bolo O.K. bez unikov oleja.
Teda summa summarum, do prevodovky lejte len Prev.olej 75/80 vykonnostnej triedy GL-4 , kvalitnejší olej tam netreba , nebude to fungovať, prvú vymenu treba urobiť , potom bude ten olej naozaj doživotný, ak tam nechate ten olej ,čo tam naliali vo výrobe , aj ten bude doživotný,len koniec životnosti prevodovky pride skorej.