Automat se bude chovat dost podobně v obou autech...
Ono u automatu je to trochu jiný, dvojka pod plným plynem jede asi do 110, trojka někde ke 160, 4 je otáčkami někde na úrovni 6 v manuálu u nových aut. Při 130 na dálnici to točí asi 3300 ot./min., mluvím o benzínovém motoru.
Řadí to samo, není to jak ovlivnit... jedině nedávat plný plyn

. Nicméně v automatickém režimu se otáčkoměr přes 6 tis. otáček moc nedostane ani na plný plyn.
Spíš je potřeba šlapat na plyn trochu z rozmyslem. Z manuálu jsem byl zvyklý třeba po městě na dvojku krátce sešlápnout víc plyn, získat rychlost, pak ubrat, podle potřeby... Prudké pohyby plynem sem tam v automatu způsobí zběsilé řazení nahoru/dolu, auto nejede a automat trpí. Takže je potřeba se trochu s autem sžít. Ono to totiž po městě při udržování 50 km/h jede na 4., ale po prošlápnutí plynu na podlahu to tam vrazí jedničku = krátká prodleva a rychlá akcelerace. Ale moc to autu nesvědčí... Proto jak píšu výše, je potřeba citlivěji a s rozmyslem zacházet s plynem, ve městě jezdit tak do půl plynu a prostě celkově plynuleji.
Zase odjezdy z křižovatek jsou bleskové i bez soustředění se, prostě přešlápneš z brzdy na plyn, popojíždění v koloně = pouze odbržďování, jede to samo jen na volnoběh... i do mírného kopečku (k nasrání všech s manuálem, protože to umí do takového kopečku jet opravdu pomalinku...

)
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat