olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Martin27051
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 24, 2012 11:26

olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od Martin27051 »

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit, čím to může být. Mám najeto 60 tisíc na Lacetti, 1.6 80kW a při kontrole svíček sem zjistil, že šachta je u 3 svíček "plná" oleje, u druhé svíčky asi centimetr, u ostatních asi půl centimetru stojícího oleje. Setkal se s tím někdo? Jediné, co mě napadá, je těsnění víka ventilů, kdy olej z vaček teče ve spoji mezi plastovým víkem a železným blokem do svíčkové šachty. Nějaký další nápad? Víko sundám v pohodě, nebo je třeba něco rozpojovat, rozendavat? Lepší koupit těsnení, něbo vzít červeným silikonem?

Během 10 tisíc se ztratil asi litr oleje, žádné problémy (tah, výkon, kouřivost) nepozoruji. Je mi divný, že ten litr není ve svíčkách, ale je ho tam tak půl panáka v každý...

Díky za rady, Martin

https://www.dropbox.com/s/8pgv3rd0udy4u ... .12.04.jpg
Reklama
 

Uživatelský avatar
frezzi
Příspěvky: 1576
Registrován: pon říj 08, 2012 17:10
Bydliště: Slovensko

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od frezzi »

zdravím maš DOHC nie ? ak áno tak to bude určite tesnením, to isté máme v našom Aveu 2008 sem tam mi zaslzí olej do šachty od sviečky na 4. valci...., a s tým silikonom by som to asi ani neriešil pretože to časom znovu prepustí radšej vymeniť testenie a bude pokoj aj s tesneniami pod skrutkami toho víka :PP:
Aveo 1.4 16V 69Kw, sedan Šedá Metalíza -
výbava : čím ďalej tým lepšia :D
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od kesko »

Olej pri sviečkac-je urcite zlé tesnenie veka ventilov. Nové tesnenie, ale silikon by som nedaval. A urcite daj aj nove O kruzky okolo skrutiek.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Martin27051
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 24, 2012 11:26

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od Martin27051 »

a O kroužky koupím jaké? Ty asi nebudou mít v autodílech, ne?
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od conpet »

Jak píše kesko , vyměň těsnění víka -i
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 2&start=90
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od Richard »

Taky jsem to těsnění měnil a taky utopený víčky...... Koupil jsem nějaký těsnění u štangla asi za 180,- a za měsíc to bylo to samý, konzultoval jsem to s palikxem, takže těsnění jen origo Daewoo (žádný náhražky) a Palikx mi to dal ještě do takovýho černýho silikonu, je fakt že už to asi 3 roky drží..... a ty kroužky kolem šroubů jsou u toho těsnění....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od kesko »

Tesnenie predavaju samostatne, alebo sadu. V sade su aj tie kružky. Použil som tesnenie Reinz a držalo v pohode. Alebo objednaj origo od Carmaxu.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
novyarix
Příspěvky: 1
Registrován: sob zář 20, 2014 11:59

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od novyarix »

Richard píše:Taky jsem to těsnění měnil a taky utopený víčky...... Koupil jsem nějaký těsnění u štangla asi za 180,- a za měsíc to bylo to samý, konzultoval jsem to s palikxem, takže těsnění jen origo Daewoo (žádný náhražky) a Palikx mi to dal ještě do takovýho černýho silikonu, je fakt že už to asi 3 roky drží..... a ty kroužky kolem šroubů jsou u toho těsnění....
ahoj prosím tě žena dojela dom skoro s prázdnou nádrží Nubira 2,0 benzín rok 99 pak jsem chtěl jet já a už jsem nanastartoval.vytáhl jsem čerpadlo z nádrže vyčistil dolil benzín a pořád nic.nestalo se vám něco podobného někomu není tam nějaký fígl. do té doby startovalo na poprvé pokaždé.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od Richard »

Určitě málo benzínu čerpadlu nesvědčí, ono se totiž benzínem chladí protože běží skoro pořád, takže tankovat určitě když ručka začne olizovat "0" to je v nádrži ještě tak 10-15 lt. Vidět "hladový oko" u Nubiry je fakt akce pro tvrďáky, chce to jet s ručkou palivoměru na "0" tak 50-70 km a pak teprv začíná v zatáčkách rozžínat.
když zapneš zapalování měl bys zezadu slyšet takový zabzučení, to ti čerpadlo natlakuje vstřikovací lištu. Na ní je takový ventilek jako u pneu, dá se tam i změřit tlak, mělo by tam být kolem 3 barů. Samo to jde tím ventilkem i odvzdušnit, zkus ho zmáčkonout jestli z něho stříká benzín..... pokud ano můžeš vyloučit čerpadlo,
mrknul bych se i na filtr paliva, mohlo to nasát nějaký bordel ze dna.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
maiki1
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od maiki1 »

Richard píše:Určitě málo benzínu čerpadlu nesvědčí, ono se totiž benzínem chladí protože běží skoro pořád, takže tankovat určitě když ručka začne olizovat "0" to je v nádrži ještě tak 10-15 lt. Vidět "hladový oko" u Nubiry je fakt akce pro tvrďáky, chce to jet s ručkou palivoměru na "0" tak 50-70 km a pak teprv začíná v zatáčkách rozžínat.
když zapneš zapalování měl bys zezadu slyšet takový zabzučení, to ti čerpadlo natlakuje vstřikovací lištu. Na ní je takový ventilek jako u pneu, dá se tam i změřit tlak, mělo by tam být kolem 3 barů. Samo to jde tím ventilkem i odvzdušnit, zkus ho zmáčkonout jestli z něho stříká benzín..... pokud ano můžeš vyloučit čerpadlo,
mrknul bych se i na filtr paliva, mohlo to nasát nějaký bordel ze dna.....
Že by byli ženský větší tvrďačky než chlapi? :D Spíš síla nevědomosti... :(( Jsem teď skoro dorazila nádrž, už jsem se bála, že ani nedojedu a ejhle, chlap už dneska nenastartoval (před tím teda bral benzín). Co se tomu čerpadlu mohlo stát?
Možná je to jen náhoda nebo víc okolností, jelikož se mi před týdnem rožlo "grilované kuře".
Auto startovalo normálně, jen bylo poznat, že je lenivější, za studena pocukávala po přeřazení nebo se nedostavilo zrychlení při přidání plynu hned, ale se zpožděním. Po odježděných cca 100-150km kontrolka zase zhasla. Problémy zůstaly.
Auto dneska zůstalo stát u obchoďáku, chlap mi říkal, že nastartoval až po několikáté (ale startuje) a pak že nedrží otáčky ani na volnoběh, ani za jízdy...chcípe. -P Mám hledat spojitost nebo to bude spíš něco na motoru (sání, klapka, ERG ventil...)?
P.S.: Problém s klesajícími otáčkami na volnoběhu pozoruju cca rok, ale vždy jen za studena, nikdy nechcíplo a po zahřátí vše ok.
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
maiki1
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od maiki1 »

Richard píše:Určitě málo benzínu čerpadlu nesvědčí, ono se totiž benzínem chladí protože běží skoro pořád, takže tankovat určitě když ručka začne olizovat "0" to je v nádrži ještě tak 10-15 lt. Vidět "hladový oko" u Nubiry je fakt akce pro tvrďáky, chce to jet s ručkou palivoměru na "0" tak 50-70 km a pak teprv začíná v zatáčkách rozžínat.
když zapneš zapalování měl bys zezadu slyšet takový zabzučení, to ti čerpadlo natlakuje vstřikovací lištu. Na ní je takový ventilek jako u pneu, dá se tam i změřit tlak, mělo by tam být kolem 3 barů. Samo to jde tím ventilkem i odvzdušnit, zkus ho zmáčkonout jestli z něho stříká benzín..... pokud ano můžeš vyloučit čerpadlo,
mrknul bych se i na filtr paliva, mohlo to nasát nějaký bordel ze dna.....
Že by byli ženský větší tvrďačky než chlapi? :D Spíš síla nevědomosti... :(( Jsem teď skoro dorazila nádrž, už jsem se bála, že ani nedojedu a ejhle, chlap už dneska nenastartoval (před tím teda bral benzín). Co se tomu čerpadlu mohlo stát?
Možná je to jen náhoda nebo víc okolností, jelikož se mi před týdnem rožlo "grilované kuře".
Auto startovalo normálně, jen bylo poznat, že je lenivější, za studena pocukávala po přeřazení nebo se nedostavilo zrychlení při přidání plynu hned, ale se zpožděním. Po odježděných cca 100-150km kontrolka zase zhasla. Problémy zůstaly.
Auto dneska zůstalo stát u obchoďáku, chlap mi říkal, že nastartoval až po několikáté (ale startuje) a pak že nedrží otáčky ani na volnoběh, ani za jízdy...chcípe. -P Mám hledat spojitost nebo to bude spíš něco na motoru (sání, klapka, ERG ventil...)?
P.S.: Problém s klesajícími otáčkami na volnoběhu pozoruju cca rok, ale vždy jen za studena, nikdy nechcíplo a po zahřátí vše ok.
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od conpet »

To že nedrží otáčky volnoběhu by čerpadlem být nemělo, spíše klapka a krokový motorek - rozebrat vyčistit.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
vagascan
Příspěvky: 90
Registrován: úte říj 25, 2016 19:54
Bydliště: Bratislava

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od vagascan »

Zle startovanie a mizerny zaber plynu pri studenom motore som mal aj ja... chybou bolo stary benzin v nadrzi - mal som ho tam malo, lebo jazdim LPG... dotankoval som 20 l 95ky a na druhy den trhanie motora, vynecahvanie tahu a zly start okamzite zmizlo.
Chevrolet Cruze 1.6 91 KW 2011
EX Chevrolet lacetti SW 1.6 LPG BRC 2006
maiki1
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od maiki1 »

Hmm, tak byla to naštěstí jen za*raná škrtící klapka... šikovný mechanik vyčistil na počkání. Volnoběh drží, auto neškube, check zhasl. ;-)
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: olej zezhora svíčky - těsnění víka?

Příspěvek od rudla »

Hlavně, že se porucha odstranila :!:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“