doba záběhu
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
doba záběhu
Já bych jako dobu záběhu považoval dobu, kdy spotřeba ve stejných pomínkách stále ještě klesá. Je rozdíl mezi benzínem a dieselem.
Diesel se zabíhá "podle mně" 7-15 tisíc , někdo tvrdí až 30 tisíc km.
Jak budu zabíhat diesel:
-záběhu nedělat krátké jízdy -ale výlety , záběhu přizpůsobím plánování cest
- prvních 5 tisíc km - otáčky okolo max točivého momentu 2-3 tisíce ot., ne vysloveně horské trasy, plyn lechtat. Raději bez dálnic - rychlosti zpočátku do 90 pak 110
- druhých 5 tisíc - postupně vytáčet výše cca do 3,5-4,0 tis ot, ke konci postupně do plné zátěže s dálnicemi
- hlavním ukazatelem bude spotřeba - pokud bude žrát - uberu v zátěži
Diesel se zabíhá "podle mně" 7-15 tisíc , někdo tvrdí až 30 tisíc km.
Jak budu zabíhat diesel:
-záběhu nedělat krátké jízdy -ale výlety , záběhu přizpůsobím plánování cest
- prvních 5 tisíc km - otáčky okolo max točivého momentu 2-3 tisíce ot., ne vysloveně horské trasy, plyn lechtat. Raději bez dálnic - rychlosti zpočátku do 90 pak 110
- druhých 5 tisíc - postupně vytáčet výše cca do 3,5-4,0 tis ot, ke konci postupně do plné zátěže s dálnicemi
- hlavním ukazatelem bude spotřeba - pokud bude žrát - uberu v zátěži
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
- Reklama
Re: doba záběhu
Hlavně nafťáka než budeš něco od něj chtít musíš zahřát ! To není za 5 - 10km kdy máš vodu teplou, ale kdy je olej tak na 70°c to je někdy až 20km takže prvních 20km jezdi s hodně lehkou nohou.... vykašli se na předepsané výměny oleje zapomeň na longlife oleje, olej měnit maximálně po 15k km, klidně i dřív, každou druhou výměnu dej i naftový a vzduchový filtr, tím tomu motoru prospěješ asi nejvíc.... Klidně bych jezdil i ostřeji, ale vždy až po ohřátí ! Některé automobilky již umožňují na palubáku zobrazit teplotu oleje.... a ví proč....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: doba záběhu
100 % souhlasím a vubec bych se nebál cca po 1000km ho sem tam protáhnout at není z orlíka vrabec vypálit pořadně sazeRichard píše:Hlavně nafťáka než budeš něco od něj chtít musíš zahřát ! To není za 5 - 10km kdy máš vodu teplou, ale kdy je olej tak na 70°c to je někdy až 20km takže prvních 20km jezdi s hodně lehkou nohou.... vykašli se na předepsané výměny oleje zapomeň na longlife oleje, olej měnit maximálně po 15k km, klidně i dřív, každou druhou výměnu dej i naftový a vzduchový filtr, tím tomu motoru prospěješ asi nejvíc.... Klidně bych jezdil i ostřeji, ale vždy až po ohřátí ! Některé automobilky již umožňují na palubáku zobrazit teplotu oleje.... a ví proč....
renault 11.renault19
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
Re: doba záběhu
Prodejce mi říkal při předávání ať tomu šlapu na krk hned .Mám ale benzín
Chevrolet Orlando LT+bílá OLYMPIC
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: doba záběhu
Co je to "nebát se protáhnout" ???
Nic proti tomu - jet 5 km nad rámec standardu --- jistě, že se to neposere. Mluvíme o ale způsobu či charakteru jízdy v záběhu.
Dle mně řeči typu "neudělat si z toho lenocha" jsou trochu hloupé a v vznikly v dobách předvěkých, kdy oleje byly husté jako vaselina a chování motoru mohlo být jiné po sportovní jízdě v zátěži, kdy se olej ohřál. Pak vznikl pocit, že to při dědkovské jízdě nemá výkon.
Jak jinak se dá dnes jet po silnici (mnohdy v koloně) 70-100, na dálnici 90-130.
Stejně se nedá nijak divočit. Pomaleji v záběhu možná pojedete dle možnosti provozu první nádrž nebo 1-3-5 tis.km.
V záběhu po určité počáteční kilometry je pro motor dobré dělat dle možnosti - dlouhé "spanilé" jízdy po ČR i Evropě. Tím zmenšíte podíl jízdy se studeným motorem, což je u dieselu až 20 km (ohřátí oleje).
Když sleduji diskuse o spotřebě dieselů a ti řidiči s tím jezdí denně do práce -- musím se trochu divit proč si ten diesel vybrali, když jim vadí spotřeba na krátkých trasách.
Druhá věc (nežádoucí) je vždy zrychlovat na plný (či skoro) plyn, v kopcovitém terénu využívat vyšší výkon, nebrát ohled na to zda jedu sám nebo v plné obsádce.
Zátěž motoru závisí přímo na rychlosti, ale současně jsou důležité otáčky a poloha plynu.
Pokud to budu kalit po dálnici v "D" dlouhodobě 180, to asi není to ptimální.
Ostatně je to na každém - šetrný záběh se projeví menším opotřebením motoru (a to není vidět).
Rozhodně moderní diesel je velice komplikovaný mechanismus a zásady, které se aplikovali dříve na primitivnější motorech ani nyní neuškodí
Nic proti tomu - jet 5 km nad rámec standardu --- jistě, že se to neposere. Mluvíme o ale způsobu či charakteru jízdy v záběhu.
Dle mně řeči typu "neudělat si z toho lenocha" jsou trochu hloupé a v vznikly v dobách předvěkých, kdy oleje byly husté jako vaselina a chování motoru mohlo být jiné po sportovní jízdě v zátěži, kdy se olej ohřál. Pak vznikl pocit, že to při dědkovské jízdě nemá výkon.
Jak jinak se dá dnes jet po silnici (mnohdy v koloně) 70-100, na dálnici 90-130.
Stejně se nedá nijak divočit. Pomaleji v záběhu možná pojedete dle možnosti provozu první nádrž nebo 1-3-5 tis.km.
V záběhu po určité počáteční kilometry je pro motor dobré dělat dle možnosti - dlouhé "spanilé" jízdy po ČR i Evropě. Tím zmenšíte podíl jízdy se studeným motorem, což je u dieselu až 20 km (ohřátí oleje).
Když sleduji diskuse o spotřebě dieselů a ti řidiči s tím jezdí denně do práce -- musím se trochu divit proč si ten diesel vybrali, když jim vadí spotřeba na krátkých trasách.
Druhá věc (nežádoucí) je vždy zrychlovat na plný (či skoro) plyn, v kopcovitém terénu využívat vyšší výkon, nebrát ohled na to zda jedu sám nebo v plné obsádce.
Zátěž motoru závisí přímo na rychlosti, ale současně jsou důležité otáčky a poloha plynu.
Pokud to budu kalit po dálnici v "D" dlouhodobě 180, to asi není to ptimální.
Ostatně je to na každém - šetrný záběh se projeví menším opotřebením motoru (a to není vidět).
Rozhodně moderní diesel je velice komplikovaný mechanismus a zásady, které se aplikovali dříve na primitivnější motorech ani nyní neuškodí
Naposledy upravil(a) JardaB dne čtv pro 25, 2014 15:10, celkem upraveno 1 x.
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
- JardaB
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 27, 2013 19:43
- Bydliště: Tábor - Jižní Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: doba záběhu
=================Poky Ul píše:Prodejce mi říkal při předávání ať tomu šlapu na krk hned .Mám ale benzín
Silně neurčité vyjádření ---- a emotivní.
Co je to v běžném provozu "šlápnout na krk" --- trvalá sportovní jízda 10-20 za hranici povolených limitů a trvalé přejíždění a trvale brzda-plyn ????
Nebo je to nejet jak čepičář a nebrzdit kolonu jedoucí dovolenou rychlostí.
mějte se
JardaB
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
-----------------
Trabant, Dacia, Felicia, Fabia, Focus, ...
-----------------------------------
Orlando LT+ VCDi 2.0 160 Silver ICE
Re: doba záběhu
Když jsem já přebíral auto (mám sice benzíňák) tak prodejce mě říkal prvních 1500-2000 km auto šetřit a pak se nebát ale já neposlech a hnedka první jízda byla ve stylu ukaž co umíš.
Motor nemám líný a jsem spokojen
Motor nemám líný a jsem spokojen
Škoda 120
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Škoda Felicia LPG
Renault Thalia 1,2 16V 2009
Chevrolet Spark
Chevrolet Aveo 1,2 16V,2009 (člen AVEO FANCLUBU)
Mitsubishi Lancer X SportBack 1.8 MiVec Invite
Carthell Prg
Re: doba záběhu
Motory zabehnuté z výroby sú mýtus
Často sa stretávam s názormi, že dnešné motory osobných vozidiel sú zabehnuté z výroby a môžu sa naplno zaťažovať hneď od začiatku. Keď sa tak nestane, motor zleniveje. Neviem odkiaľ na to ľudia chodia, ale z úst fundovaného technika alebo konštruktéra by takáto hlúposť nikdy nevyšla. Ak niekomu motor takéto zaobchádzanie náhodou toleruje, môže za to ďakovať len poctivej práci konštruktérov motora, ktorí tak trochu s hlúposťou užívateľov počítajú a súčiastky dimenzujú aj pre tieto prípady. Pri dnešných objemoch výroby motorov nie je technicky možné, aby bol každý motor na konci výrobného pásu zabehávaný. Povinnú skúšobnú prevádzku nepovažujte za zábeh.
Ak motor dlhodobo (!) zaťažíte hneď od začiatku, koledujete si minimálne o dva zásadné problémy. Prvým sú zapečené piestne krúžky a druhým (s tým úzko súvisiacim) je neskoršia vyššia spotreba motorového oleja. Pri necitlivom zaobchádzaní naozaj dosiahnete uvoľnenie motora a z toho vyplývajúci vysoký výkon, ktorý vás môže mylne presvedčiť o správnosti vášho štýlu zabiehania. Neskôr však zistíte, že olej dolievate častejšie ako sused, ktorý bol pri zábehu opatrnejší. Prekvapiť by vás v tom prípade nemali ani klepotavé zvuky od „vylágrovaných“ ložísk kľukového hriadeľa. A to nespomínam kvílenie prevodovky a diferenciálov, ktorých sa zábeh týka rovnako ako samotného motora. Hlavné je, že ste svojim tvrdým prístupom nedovolili autu zlenivieť.Tady-http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/11 ... uju-zabeh/
Často sa stretávam s názormi, že dnešné motory osobných vozidiel sú zabehnuté z výroby a môžu sa naplno zaťažovať hneď od začiatku. Keď sa tak nestane, motor zleniveje. Neviem odkiaľ na to ľudia chodia, ale z úst fundovaného technika alebo konštruktéra by takáto hlúposť nikdy nevyšla. Ak niekomu motor takéto zaobchádzanie náhodou toleruje, môže za to ďakovať len poctivej práci konštruktérov motora, ktorí tak trochu s hlúposťou užívateľov počítajú a súčiastky dimenzujú aj pre tieto prípady. Pri dnešných objemoch výroby motorov nie je technicky možné, aby bol každý motor na konci výrobného pásu zabehávaný. Povinnú skúšobnú prevádzku nepovažujte za zábeh.
Ak motor dlhodobo (!) zaťažíte hneď od začiatku, koledujete si minimálne o dva zásadné problémy. Prvým sú zapečené piestne krúžky a druhým (s tým úzko súvisiacim) je neskoršia vyššia spotreba motorového oleja. Pri necitlivom zaobchádzaní naozaj dosiahnete uvoľnenie motora a z toho vyplývajúci vysoký výkon, ktorý vás môže mylne presvedčiť o správnosti vášho štýlu zabiehania. Neskôr však zistíte, že olej dolievate častejšie ako sused, ktorý bol pri zábehu opatrnejší. Prekvapiť by vás v tom prípade nemali ani klepotavé zvuky od „vylágrovaných“ ložísk kľukového hriadeľa. A to nespomínam kvílenie prevodovky a diferenciálov, ktorých sa zábeh týka rovnako ako samotného motora. Hlavné je, že ste svojim tvrdým prístupom nedovolili autu zlenivieť.Tady-http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/11 ... uju-zabeh/
Chevrolet Malibu LTZ 2.4 AT..06.2013 EX - Chevrolet Evanda CDX Sport03.2006
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: doba záběhu
No vidíš, co člověk to názor. Zabíhal jsem 3 funglovky (benzín). Žádný auto nebylo líný a žádný nežralo nikdy ani kapku oleje. Ale zajížděl jsem je spíš ve městě. Max na trojku a točit do 3,5-4 tisíc, víc až po záběhu. Pro nový auto je podle mně (i příruček) lepší střídat režimy a né ject pohodovku 500 km po dálnici. Někde jsem čet rozhovor už nevim s kym (snad konstruktér nebo tak něco) a tam zaznělo že novej motor naplněji olejem, nastartujou, daj mu plný otáčky k omezovači a nechaji ho 5-10 minut běžet. Když to nepřežije, je to zmetek. Takže to zas tak horký s tim záběhem nebude. Co si pamatuju tak u Feldy mi řikali abych jí vyloženě nepodtáčel (pod 2 tisíce otáček) že jí to škodí víc než přetáčení k omezovači.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: doba záběhu
Zatial som mal od nova Skoda Octavia a teraz Orlik!Na Skode mam cez 320tis. a Orlo cez 30tis.
Zabeh rovnaky- SK do IT cca 900km.Jazda podla predpisou(okrem DE neobmedzena ).
Inac co mi povedali znamy mechanici:najlepsie zabehnutie je dlha trasa s menenim rychlosti!
Je jedno ci benzin alebo diesel!Akurat pri diesloch je teraz naprd filter pevnych castic!
Ako tu bolo pisane mozme zabudnut na zabehnuty motor s vyroby.Nemaju cas na niekolko hodinove zabehnutie.Odskusaju a ide do auta.
Podla stylu jazdy je aj dlzka zabehu!Moze byt aj 100tis. km(ale aj par km)!Ako pisal jazdit v nizkych otackach tiez nieje dobre,motor rezonuje a je nekvalitne mazanie!Ale ani vytacat motor nie je dobre,valce sa zahrievaju a castice s valcou sa miesaju s olejom(a je stoho pasta).
Ak nechces znicit motor,tak ho nevytacaj studeny.Potom jazdi klasickou jazdou(ziaden slimak)
A co sa mi paci ze Chevy ma vymenu oleja 15tis!Nie ze by ten olej nevydrzal,ale novy je novy!
P.S. po jazde na dialnici je dobre nechat motor na volnobehu ochladit(tak jednu cigu )
Takto som nabehal na Octavke cez 300tis a menil som filtre a rozvody(klasika)Az na turbo(dialnice)
Zabeh rovnaky- SK do IT cca 900km.Jazda podla predpisou(okrem DE neobmedzena ).
Inac co mi povedali znamy mechanici:najlepsie zabehnutie je dlha trasa s menenim rychlosti!
Je jedno ci benzin alebo diesel!Akurat pri diesloch je teraz naprd filter pevnych castic!
Ako tu bolo pisane mozme zabudnut na zabehnuty motor s vyroby.Nemaju cas na niekolko hodinove zabehnutie.Odskusaju a ide do auta.
Podla stylu jazdy je aj dlzka zabehu!Moze byt aj 100tis. km(ale aj par km)!Ako pisal jazdit v nizkych otackach tiez nieje dobre,motor rezonuje a je nekvalitne mazanie!Ale ani vytacat motor nie je dobre,valce sa zahrievaju a castice s valcou sa miesaju s olejom(a je stoho pasta).
Ak nechces znicit motor,tak ho nevytacaj studeny.Potom jazdi klasickou jazdou(ziaden slimak)
A co sa mi paci ze Chevy ma vymenu oleja 15tis!Nie ze by ten olej nevydrzal,ale novy je novy!
P.S. po jazde na dialnici je dobre nechat motor na volnobehu ochladit(tak jednu cigu )
Takto som nabehal na Octavke cez 300tis a menil som filtre a rozvody(klasika)Az na turbo(dialnice)
2.0 VCDI LT+ 2013
Re: doba záběhu
Myslel tím motor nepodtáčet , ale raději trochu více točit.JardaB píše:=================Poky Ul píše:Prodejce mi říkal při předávání ať tomu šlapu na krk hned .Mám ale benzín
Silně neurčité vyjádření ---- a emotivní.
Co je to v běžném provozu "šlápnout na krk" --- trvalá sportovní jízda 10-20 za hranici povolených limitů a trvalé přejíždění a trvale brzda-plyn ????
Nebo je to nejet jak čepičář a nebrzdit kolonu jedoucí dovolenou rychlostí.
mějte se
Chevrolet Orlando LT+bílá OLYMPIC
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz