Matiz-rozvody
Moderátor: Blue Lanos
Matiz-rozvody
Zdravím všechny, mám najeto na Matizu 95000 km a chtěl bych nechat vyměnit rozvody. Díly si chci koupit sám, jelikož mě to přijde levněji, jenom nevím co všechno mám koupit, stačí řemen, napínací kladka a vodní pumpa, nebo potřebuji ještě něco? Jaké máte zkušenosti s výrobci?
- Reklama
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz-rozvody
Vítam ťa tu na fóre . My máme na Matizovi natočených 200 tis. km a vodnú pumpu sme ešte nikdy nemenili, dokonca aj kladku som vymenil až teraz. Ale keď už budeš meniť rozvodový, mohol by si tam šupnúť aj nové klinové k alternátoru a ku klíme/posilovaču. My tam máme tuším CONTITECHy, ale čo sa týka značky, tu na fóre je milión ľudí, ktorí sa vyžívajú v značkách, ale ja už viem, že keď je chyba v motore a má sa roztrhnúť, tak sa roztrhne a môže to byť aj neviem aký Adidas-BMW-Versace remeň.
Počuj, inak rozvody sa dajú spraviť aj doma, nie je to nič náročné a nedá sa to pokaziť, treba 10tku, 12tku, 13tku kľúč, 17tku orech s predĺženiami z gola sady a zdvihák s kľúčom na koleso (ale to je povinná výbava auta). Za dve hodiny sa to dá urobiť a ušetríš kopu peňazí, lebo práca a predovšetkým služby sú kurňa drahé.
Počuj, inak rozvody sa dajú spraviť aj doma, nie je to nič náročné a nedá sa to pokaziť, treba 10tku, 12tku, 13tku kľúč, 17tku orech s predĺženiami z gola sady a zdvihák s kľúčom na koleso (ale to je povinná výbava auta). Za dve hodiny sa to dá urobiť a ušetríš kopu peňazí, lebo práca a predovšetkým služby sú kurňa drahé.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz-rozvody
Přesně, každý má své oblíbené značky dílů, ale k rozvodům. Je to sice práce na cca 2 hodiny pro amatéra, ale ten amatér by měl mít aspoň nějaké zkušenosti. U rozvodů je nutná absolutní přesnost, o jeden zub víc nebo míň hraje velkou roli. Stejně tak je potřeba vybírat součástky (kladky, vodní pumpu a řemen) určitě nekupuj to nejlevnější a Auto Kelly. Snad celkem ujde sada rozvodů od SKF, bacha i na výběr vodní pumpy. Rozvody jsou docela namáhanou částí a šetřit tady se moc nevyplácí, když ti po 5000km odejde "sračkové čínské" ložisko na kladce nebo na vodní pumpě vezme vše do kytek a máš potkanej motor než řekneš švec. Z výše uvedeného je dobře měnit vše. Já to neudělal a měl jsem štěstí u Nubi jsem v 50000km měnil jen řemen, ve 120000km už vše komplet a některé ložiska už byly na hraně, ale vyšlo mi to.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz-rozvody
Počuj, ja som experimentoval a posunul som rozvod najprv o jeden a neskôr o dva zuby a vieš čo sa stalo ? Nič. Len nešiel tak hladko motor...Richard píše: U rozvodů je nutná absolutní přesnost, o jeden zub víc nebo míň hraje velkou roli.
Žiaden strach, neplaš sa zbytočne, dá sa to urobiť:
1. povoliť koleso, zdvihnúť auto, odmontovať koleso
2. povoliť altík, klímu, posilovač - dať dole klinové remene
3. zaradiť 5-ku, noha na brzdu (to musí byť ktosi iný) a povoliť dolnú remenicu
4. plastový kryt horný aj dolný preč (pri dolnom sa musí vymontovať mierka oleja = jedna 10tka naviac)
5. Vyradiť rýchlosť a pootočiť tak (spodnou remenicou), aby bola značka na značke
6. povoliť kladku (12tka) a dať dole rozvodový remeň
7. Teraz pumpa, to budú tiež nejaké šróby (pozri na novej koľko je dier, podľa toho hľadaj šróby)
8. Dať nový remeň - najlepšie dvaja, lebo jeden uvoľňuje kladku, druhý ho dáva na hornú remenicu
9. Pár krát pretočiť (spodnou remenicou) a skontrolovať či sú označené zuby na značkách
10. Pri otáčaní, keď bude remeň najviac napnutý utiahnuť kladku, nahodiť remene, kryty a hotovo.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz-rozvody
O zub míň nebo o zub víc se nic nestane jen nejde motor tak jak má ...... Jasně že se motor nepotká, ale nepůjde "tak hladko" Myslím že to je důvod proč říkám, že je třeba pracovat přesně , ne ?
Taky říkám, že by člověk co se do toho pustí měl mít nějaký zkušenosti...... to že vymění kolo není vstupenka k výměně rozvodů......
Ten tvůj postup je asi dobrej (Matize nemám) ale ten kdo se do toho pustí by měl počítat s tím, že něco nepůjde povolit, Když se to povolí, nepůjde to sundat, neví kde si může dovolit zapáčit a o co a hlavně bude potřebovat dobrý nářadí, prostě výměna rozvodů není v žádném případě práce pro každého..... vždy by měl vědět co dělá a proč to dělá.....
Po napnutí rozvodů je třeba zkonrolovat sestavení tak, že motor protočíte přes kliku a vždy se musí všechny značky (na klice a na vačce ) zas sejít přesně na ryskách-značkách nejlépe vše protočit a zkontrolovat 2x - 3x .....
Taky říkám, že by člověk co se do toho pustí měl mít nějaký zkušenosti...... to že vymění kolo není vstupenka k výměně rozvodů......
Ten tvůj postup je asi dobrej (Matize nemám) ale ten kdo se do toho pustí by měl počítat s tím, že něco nepůjde povolit, Když se to povolí, nepůjde to sundat, neví kde si může dovolit zapáčit a o co a hlavně bude potřebovat dobrý nářadí, prostě výměna rozvodů není v žádném případě práce pro každého..... vždy by měl vědět co dělá a proč to dělá.....
Po napnutí rozvodů je třeba zkonrolovat sestavení tak, že motor protočíte přes kliku a vždy se musí všechny značky (na klice a na vačce ) zas sejít přesně na ryskách-značkách nejlépe vše protočit a zkontrolovat 2x - 3x .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz-rozvody
JJ, musím súhlasiť s Richardom, že najhoršie čo sa môže stať je, že niečo nejde povoliť. To je fakt nepríjemné, mne tak nešlo dať v Senici výfukové potrubie z hlavy (výfuk nešiel rozpojiť) a musel som natrieskať asi 11tku orech na 12tku skrutku. Ale povolil som to, netreba sa báť. Len ten šrób som potom z orecha nemohol vybrať
Áno, to je asi pri akomkoľvek rozvode, že treba niekoľkokrát pretočiť kľukovkou, aby si dobre sadol remeň.
A tiež súhlasím, že bez náradia a nejakej garáže to nejde a taktiež servisáci tiež potrebujú love na chleba... Avšak toto je iba 0,8 litrový matiz s jedným rozvodovým remeňom, jednou kladkou, jednou remenicou a jednou vačkou na hlave. Čiže maximálna jednoduchosť motora oproti VW 16ventilu a pod.
Áno, to je asi pri akomkoľvek rozvode, že treba niekoľkokrát pretočiť kľukovkou, aby si dobre sadol remeň.
A tiež súhlasím, že bez náradia a nejakej garáže to nejde a taktiež servisáci tiež potrebujú love na chleba... Avšak toto je iba 0,8 litrový matiz s jedným rozvodovým remeňom, jednou kladkou, jednou remenicou a jednou vačkou na hlave. Čiže maximálna jednoduchosť motora oproti VW 16ventilu a pod.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: Matiz-rozvody
Dovolím si já přispět svým "zážitkem" z dnešní výměny rozvodů. Hned v úvodu upozorním, že se jedná o Chevrolet Matíz - 4.válec z 11/2004. Čili v motorovém prostoru o jeden válec více a tím pádem o hodně méně místa na šířku než u 3.válců.
Výměnu prováděl můj kamarád automechanik, letité zkušenosti na všech světových značkách aut, ve vlastní dílně, hydraulický zvedák + perfektní nářaďové vybavení.
Prvním krokem bylo vyndání platových nádobek pro chladící kapalinu a hydrauliku, aby byl přístup na pravou stranu motoru. Musely se zasvorkovat a odpojit hadičky připevněné k nádobkám.
Sundání platového krytu za pravým předním kolem a sejmutí klínových řemenů alternátoru a serva řízení bylo docela v pohodě. I řemenice na klice nebyl problém. Při sundávání platových krytů rozvodů začaly komplikace, k ničemu není přístup. Asi po hodině odstrojování dorazil do práce druhý kolega. Po vzájemné konzultaci museli rozebrat na pravém podběhu uložení motoru včetně ramínka - držáku, který je zakotven třemi šrouby na přední části bloku motoru. Následně teprve potom byl docílen přístup k sundání horního plastového krytu. Následovala další komplikace. Aby se dala povolit a vyndat vodní pumpa, překážel plechový kryt, proti němuž se horní plastový šroubuje. Ten je chycen dvěma šrouby s velkoplošnou podložkou za horním ozubeným vačkovým kolem. Aby se daly šrouby povolit a vyndat, následovalo pracné sundání vačkového kola. Znovu podotýkám, že díky větší šířce 4.válce není prostor pro nářadí. Po sundání ozubeného kola se teprve podařilo sundat plechový protikus krytu a teprve se otevřela cesta k demontáži staré vodní pumpy. Nasazení nové vodní pumpy a napínací kladky bylo celkem v pohodě. Po opětném přišroubování plechového protikusu pod ozubené vačkové a jeho nasazení zpět na své místo byl docela problém s nasazením nového rozvodového řemenu. Jeden z kolegů zespodu auta z prostoru předního kola, druhý nahoře u vačkového ozubeného kola, práce čtyř ruk a místa pramálo. Po cca. 10.minutovém "zápase" se podařilo řemen dostat tam, kam patří. Následovalo připevnění horního krycího plastového krytu, ale vyhráno nebylo. Dostat zpět pravé uložení motoru + ramínka úchytu k bloku motoru byl opět pěkný rébus z důvodu nedostatku místa. Po cca.půl hodinové spolupráci obou mechaniků vše dosedlo na své místo, bylo možné ustrojit spodní řemenici a nasadit klínové řemeny. Nakonec byl nasazen zbytek věcí a práce dokončeny. Vše trvalo skoro 4 a půl hodiny. Jeden z kolegů má docela odřené ruce a oba se shodli, že z důvodu nedostatku místa dost dlouho tak komplikovaně rozvody nedělali. Dle paměti pravili, že ještě hůře to šlo na Nisanu Micra.
Zcela běžně dělají rozvody na VW, Audi, Alfách,Volvu,Škodovkách atd., ale s takto nepraktickým a komplikovaným řešením se dlouho u žádné značky nesetkali.
Jako dnešní nestranný pozorovatel mohu prohlásit, že na 3.válcích Matízech to zřejmě dělat doma "na koleni" za dvě hodiny možná jde, ale dost pochybuji. Po dnešním pozorování na 4.válci to každému, kdo se do toho chce pustit sám doma svépomocí důrazně předem rozmlouvám. Nechci nikoho strašit, kluci oba opravdu umí hodně, předvedli my to při jiných příležitostech na jiných autech, ale dnes si oba docela upřímně zanadávali.
Pokud má někdo jinou zkušenost s montáží rozvodů na 4.válci, ať se tady k tomuto příspěvku vyjádří. Rád si přečtu.
Výměnu prováděl můj kamarád automechanik, letité zkušenosti na všech světových značkách aut, ve vlastní dílně, hydraulický zvedák + perfektní nářaďové vybavení.
Prvním krokem bylo vyndání platových nádobek pro chladící kapalinu a hydrauliku, aby byl přístup na pravou stranu motoru. Musely se zasvorkovat a odpojit hadičky připevněné k nádobkám.
Sundání platového krytu za pravým předním kolem a sejmutí klínových řemenů alternátoru a serva řízení bylo docela v pohodě. I řemenice na klice nebyl problém. Při sundávání platových krytů rozvodů začaly komplikace, k ničemu není přístup. Asi po hodině odstrojování dorazil do práce druhý kolega. Po vzájemné konzultaci museli rozebrat na pravém podběhu uložení motoru včetně ramínka - držáku, který je zakotven třemi šrouby na přední části bloku motoru. Následně teprve potom byl docílen přístup k sundání horního plastového krytu. Následovala další komplikace. Aby se dala povolit a vyndat vodní pumpa, překážel plechový kryt, proti němuž se horní plastový šroubuje. Ten je chycen dvěma šrouby s velkoplošnou podložkou za horním ozubeným vačkovým kolem. Aby se daly šrouby povolit a vyndat, následovalo pracné sundání vačkového kola. Znovu podotýkám, že díky větší šířce 4.válce není prostor pro nářadí. Po sundání ozubeného kola se teprve podařilo sundat plechový protikus krytu a teprve se otevřela cesta k demontáži staré vodní pumpy. Nasazení nové vodní pumpy a napínací kladky bylo celkem v pohodě. Po opětném přišroubování plechového protikusu pod ozubené vačkové a jeho nasazení zpět na své místo byl docela problém s nasazením nového rozvodového řemenu. Jeden z kolegů zespodu auta z prostoru předního kola, druhý nahoře u vačkového ozubeného kola, práce čtyř ruk a místa pramálo. Po cca. 10.minutovém "zápase" se podařilo řemen dostat tam, kam patří. Následovalo připevnění horního krycího plastového krytu, ale vyhráno nebylo. Dostat zpět pravé uložení motoru + ramínka úchytu k bloku motoru byl opět pěkný rébus z důvodu nedostatku místa. Po cca.půl hodinové spolupráci obou mechaniků vše dosedlo na své místo, bylo možné ustrojit spodní řemenici a nasadit klínové řemeny. Nakonec byl nasazen zbytek věcí a práce dokončeny. Vše trvalo skoro 4 a půl hodiny. Jeden z kolegů má docela odřené ruce a oba se shodli, že z důvodu nedostatku místa dost dlouho tak komplikovaně rozvody nedělali. Dle paměti pravili, že ještě hůře to šlo na Nisanu Micra.
Zcela běžně dělají rozvody na VW, Audi, Alfách,Volvu,Škodovkách atd., ale s takto nepraktickým a komplikovaným řešením se dlouho u žádné značky nesetkali.
Jako dnešní nestranný pozorovatel mohu prohlásit, že na 3.válcích Matízech to zřejmě dělat doma "na koleni" za dvě hodiny možná jde, ale dost pochybuji. Po dnešním pozorování na 4.válci to každému, kdo se do toho chce pustit sám doma svépomocí důrazně předem rozmlouvám. Nechci nikoho strašit, kluci oba opravdu umí hodně, předvedli my to při jiných příležitostech na jiných autech, ale dnes si oba docela upřímně zanadávali.
Pokud má někdo jinou zkušenost s montáží rozvodů na 4.válci, ať se tady k tomuto příspěvku vyjádří. Rád si přečtu.
Re: Matiz-rozvody
Rozvody jsem si dělal sám, a je pravda , že přístup je tam (u tři válce) málo, taky jsem sundával uchycení motoru, sundával jsem i víko ventilů, a tam byl přístup pro malinké ručičky, dělal jsem při jednom i seřízení ventilů..
Zvládnout to jde. (Sada SKF)
Zvládnout to jde. (Sada SKF)
Re: Matiz-rozvody
Jen se chci zeptat jestli napínací kladka na Matizu 1.0 má střelku a rysky mezi které se musí natáhnout ? U Clia napínám podle oka a praxe
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon lis 17, 2014 17:52
Re: Matiz-rozvody
To napnutí je asi docela alchymie. Po mojí výměně rozvodů jsme museli napnutí povolit, neboť vždy po ujetí cca.5 km a zahřátí se rozvodový řemen více dopnul a motor vydával "kňouravý" zvuk. Když kolega automechanik provedl kontrolu napnutí, nezdálo se mu, že by byl příliš napnutý. Přesto napínací kladku trochu povolil a okamžitě bylo ticho, jako před výměnou rozvodů.
Z tvého dotazu jsem jen nepochopil, jak to myslíš s tou střelkou a ryskami. Můžeš blíže vysvětlit?
Z tvého dotazu jsem jen nepochopil, jak to myslíš s tou střelkou a ryskami. Můžeš blíže vysvětlit?
Re: Matiz-rozvody
Jako to mám na Leganze :
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... &start=390
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... &start=390
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Matiz-rozvody
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová