Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Moderátor: Blue Lanos
Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Zdravím Vás,
Motor mi začal žrať olej, spotreba oleja je už tak vysoká že na 50 km potrebujem doliať 2 litre ...
Je samozrejme jasné že z tým sa už nedá nikde isť ...
Zaujímalo by ma, či sa to ešte oplatí opravovať alebo mám zháňať druhý motor.
Viem že je to veľmi ťažké takto odhadnúť ale čo by to mohlo spôsobovať
- Guferá ventilov ?
- Tesnenie pod hlavou ?
- Alebo niekde z vonku ? - To ešte dnes pozriem, ale o tom silno pochybujem - to by bola poriadia olejová čiara ...
Je možné vymeniť guferá aj bez demontáže hlavy ?
Ako by som dokázal jednoducho "vydiagnostikovať", kde je chyba ?
Veľmi pekne ďakujem
Motor mi začal žrať olej, spotreba oleja je už tak vysoká že na 50 km potrebujem doliať 2 litre ...
Je samozrejme jasné že z tým sa už nedá nikde isť ...
Zaujímalo by ma, či sa to ešte oplatí opravovať alebo mám zháňať druhý motor.
Viem že je to veľmi ťažké takto odhadnúť ale čo by to mohlo spôsobovať
- Guferá ventilov ?
- Tesnenie pod hlavou ?
- Alebo niekde z vonku ? - To ešte dnes pozriem, ale o tom silno pochybujem - to by bola poriadia olejová čiara ...
Je možné vymeniť guferá aj bez demontáže hlavy ?
Ako by som dokázal jednoducho "vydiagnostikovať", kde je chyba ?
Veľmi pekne ďakujem
Naposledy upravil(a) navaras12 dne stř lis 07, 2012 10:29, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
To je celkom dost, cez gufera ventilov to snad ani nie je mozne tolko zozrat. Stare motory nemali ziadne gufera na ventiloch a tolko oleja nezrali.
Poriadne by som prezrel motor a motorovy priestor zo spodu, 2l/50km uz musi byt niekde vidno. Olejovu ciaru na ceste to nenecha ale ked zastavis na cistom parkovacom mieste tak o hodinu tam uz nieco musi byt ak to unika na povrch motora.
Ak je to cez tesnenie tak jedine zhodit hlavu a potom uvidis.
Nemam skusenosti takze neviem ci 2l/50km moze ist cez kruzky ak by mali problem.
Ak by olej isiel cez tesnenie pod hlavou, tak jediny mazaci kanal je medzi oboma prostrednymi valcami. Takze ak ide do spalovakov musia byt aspon jedna sviecka prostrednych valcov cierna ako uhol, aspon podstatne cernejsia ako krajnych. Ono sa da nazriet posvietenim si baterkou aj trochu na piesty ako to tam vyzera. Ak by isiel cez tesnenie von z motora tak mazaci kanal co som spominal je pod vyfukovymi parohami, takze by olej musel unikat tade.
Moj umrety motor z espera 1.5 dohc mal gufera na ventiloch tvrde ako kamen. Vo valcoch furu karbonu. A ked zacal umierat tak zozral za cca 500km asi liter oleja. Ale vyse 10x viac to uz podla mna smrdi unikom niekam kam nema.
Aj terajsi motor ked ho potocim hodinu a pol pri 4000otackach tak si cucne asi pol litra oleja, ale ci to ide kruzkami alebo gufierkami alebo cez rozdelovac to netusim. Ale ked ho bezne pouzivam od 1500 do 3000 tak zerie pol litra na 5tkm.
Poriadne by som prezrel motor a motorovy priestor zo spodu, 2l/50km uz musi byt niekde vidno. Olejovu ciaru na ceste to nenecha ale ked zastavis na cistom parkovacom mieste tak o hodinu tam uz nieco musi byt ak to unika na povrch motora.
Ak je to cez tesnenie tak jedine zhodit hlavu a potom uvidis.
Nemam skusenosti takze neviem ci 2l/50km moze ist cez kruzky ak by mali problem.
Ak by olej isiel cez tesnenie pod hlavou, tak jediny mazaci kanal je medzi oboma prostrednymi valcami. Takze ak ide do spalovakov musia byt aspon jedna sviecka prostrednych valcov cierna ako uhol, aspon podstatne cernejsia ako krajnych. Ono sa da nazriet posvietenim si baterkou aj trochu na piesty ako to tam vyzera. Ak by isiel cez tesnenie von z motora tak mazaci kanal co som spominal je pod vyfukovymi parohami, takze by olej musel unikat tade.
Moj umrety motor z espera 1.5 dohc mal gufera na ventiloch tvrde ako kamen. Vo valcoch furu karbonu. A ked zacal umierat tak zozral za cca 500km asi liter oleja. Ale vyse 10x viac to uz podla mna smrdi unikom niekam kam nema.
Aj terajsi motor ked ho potocim hodinu a pol pri 4000otackach tak si cucne asi pol litra oleja, ale ci to ide kruzkami alebo gufierkami alebo cez rozdelovac to netusim. Ale ked ho bezne pouzivam od 1500 do 3000 tak zerie pol litra na 5tkm.
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
zapečené pístní kroušky.určitě tě to kouří.
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Bol som teraz detailnejšie popozerať ...
Vaňa je komplet od oleja (olej mala na sebe vždy ale toto je už fakt max.) ... okolo rozdeľovača a prakticky okolo celého spoja veko hlava je to komplet zatečené očividne novým olejom (ktorý som tam včera lial).
Dal som dole kryt parohov, samozjrejme všetko zatečené ale to už bolo také pozasýchané takže to otiaľ asi čerstvo nepôjde ...
Sviečky si plávu v oleji asi tak CM od spodku ... zbytočná robota vyberať ... ...
Pod autom mláka ...
Jednoznačne ten motor došiel ... škoda, lebo sú na ňom "nové" rozvody, ktoré sa však už neoplatí prehadzovať (majú cca 45tis) ...
Má to zmysel ešte nejako dávať dokopy ? Našiel som sadu tesnení za priaznivú cenu ... no to nie je všetko ... tá robota okolo toho ... ja na to čas už nemám a ani by som spustu veci spraviť nevedel/nemal sersan ... a platiť servis na tak staré auto nemá zmysel ...
Alebo mám kúpiť motor niekde z vrakáča/inzerátu ? ...
Prakticky keď sa nad tým zamyslím, ak by to takto hypoteticky bolo tesnenie pod hlavou (mimo iných). Robota vymeniť to by sa iste rovnala robote vymeniť celý motor ... aj keď si myslím že výmena motora je menej náročnejšia (pokiaľ je zdvihák) ...
(
Práve, keď auto potrebujem najviac ...
Vaňa je komplet od oleja (olej mala na sebe vždy ale toto je už fakt max.) ... okolo rozdeľovača a prakticky okolo celého spoja veko hlava je to komplet zatečené očividne novým olejom (ktorý som tam včera lial).
Dal som dole kryt parohov, samozjrejme všetko zatečené ale to už bolo také pozasýchané takže to otiaľ asi čerstvo nepôjde ...
Sviečky si plávu v oleji asi tak CM od spodku ... zbytočná robota vyberať ... ...
Pod autom mláka ...
Jednoznačne ten motor došiel ... škoda, lebo sú na ňom "nové" rozvody, ktoré sa však už neoplatí prehadzovať (majú cca 45tis) ...
Má to zmysel ešte nejako dávať dokopy ? Našiel som sadu tesnení za priaznivú cenu ... no to nie je všetko ... tá robota okolo toho ... ja na to čas už nemám a ani by som spustu veci spraviť nevedel/nemal sersan ... a platiť servis na tak staré auto nemá zmysel ...
Alebo mám kúpiť motor niekde z vrakáča/inzerátu ? ...
Prakticky keď sa nad tým zamyslím, ak by to takto hypoteticky bolo tesnenie pod hlavou (mimo iných). Robota vymeniť to by sa iste rovnala robote vymeniť celý motor ... aj keď si myslím že výmena motora je menej náročnejšia (pokiaľ je zdvihák) ...
(
Práve, keď auto potrebujem najviac ...
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
asy bude lepší koupit jinej,oprava bude stát více,totak bívá žeseto vikaká když to člověk nejméně potřebuje,podle mě to máš totálně vylágrované,jeto možná i jinak,nevidím to a nesliším.
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
pozri si či nemáš upchaté odvetranie kartra (kľuk. skrine), možno to tlakuje a vytláča ti olej cez tesnenia kade môže. každopádne pretesneniu motora by si sa nevyhol. veľa napovie aj dym z výfuku
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Motor inak ide (išiel) veľmi pekne ... potichy aj spotreba je super ...
Asi pol roka dozadu som sa pustil do výmeny rozvodov ... zaujímavá životná skúsenosť no samozrejme že ich utrhlo. Čiastočne chyba moja, čiastočne tá, že som nemal nové komponenty ...
Kedže som mal nový motor (75Tis), tak to nebol problém, stačilo ho vymeniť ...
Odniesol som to celé do servisu z tým nech vymenia motor a že do nového motora dám nové rozvody. Tak sa aj stalo.
Čakal som asi mesiac, no po tom mi konečne auto fungovalo. Nabehal som na ňom odvtedy vyše 45tisic takže sa mi tá investícia aj oplatila ... no to načo som prišiel po čase mi nepridalo na kľude ... v servise mi nevymenili motor, ale prehodili len hlavy (nechcelo sa im dvíhať?) no zobrali peniaze za výmenu ...
Samozrejme pochybujem že tam bolo dávané nové tesnenie pod hlavu ...
Auto mi chodilo, takže aj keď nerád, no neriešil som to ...
Po čase však začalo žrať olej ( predtým - stará hlava, ani kvapka), čo bolo však horšie .. začala mi miznúť aj voda ...
Kedže auto používam dennodenne k svojej práci, nemal som už na to čas a tak som len dolieval ...
Nebolo to veľa - možno liter na 3000 km čo bolo ešte v únosnej miere ...
Včera však z ničoho nič ( bez zvukov, pazvukov, lenivosti atd...) sa takto rozožral ...
Zistil som to ked mi začali cvakať hydroštele - a tie cvakajú do teraz ... a v prípade že tam dám "plnú" oleja ... po pár minútach zase cvakajú - klesne olej ...
Kedže bola noc, tak som len dolieval ...
No dneska vidím že to bolo zbytočné ...
Potreboval som to napísať ...
Mal by som ešte jednu otázku ... viem ... je divná ... ale nepomôžem si ... kedže mám doma 2 nefunkčné motory ... koľko dostanem v zbere za jeden ? alebo ... koľko váži taký motor, nikde to nemôžem nájsť ... predpokladám že je tam liatina aj hliník ...
Asi pol roka dozadu som sa pustil do výmeny rozvodov ... zaujímavá životná skúsenosť no samozrejme že ich utrhlo. Čiastočne chyba moja, čiastočne tá, že som nemal nové komponenty ...
Kedže som mal nový motor (75Tis), tak to nebol problém, stačilo ho vymeniť ...
Odniesol som to celé do servisu z tým nech vymenia motor a že do nového motora dám nové rozvody. Tak sa aj stalo.
Čakal som asi mesiac, no po tom mi konečne auto fungovalo. Nabehal som na ňom odvtedy vyše 45tisic takže sa mi tá investícia aj oplatila ... no to načo som prišiel po čase mi nepridalo na kľude ... v servise mi nevymenili motor, ale prehodili len hlavy (nechcelo sa im dvíhať?) no zobrali peniaze za výmenu ...
Samozrejme pochybujem že tam bolo dávané nové tesnenie pod hlavu ...
Auto mi chodilo, takže aj keď nerád, no neriešil som to ...
Po čase však začalo žrať olej ( predtým - stará hlava, ani kvapka), čo bolo však horšie .. začala mi miznúť aj voda ...
Kedže auto používam dennodenne k svojej práci, nemal som už na to čas a tak som len dolieval ...
Nebolo to veľa - možno liter na 3000 km čo bolo ešte v únosnej miere ...
Včera však z ničoho nič ( bez zvukov, pazvukov, lenivosti atd...) sa takto rozožral ...
Zistil som to ked mi začali cvakať hydroštele - a tie cvakajú do teraz ... a v prípade že tam dám "plnú" oleja ... po pár minútach zase cvakajú - klesne olej ...
Kedže bola noc, tak som len dolieval ...
No dneska vidím že to bolo zbytočné ...
Potreboval som to napísať ...
Mal by som ešte jednu otázku ... viem ... je divná ... ale nepomôžem si ... kedže mám doma 2 nefunkčné motory ... koľko dostanem v zbere za jeden ? alebo ... koľko váži taký motor, nikde to nemôžem nájsť ... predpokladám že je tam liatina aj hliník ...
Je to možné že je to upchaté - pchal som tam pre pol rokom silikón aby som to zatesnil ... možno spadol do vnútra ... každopádne ako vravíš, výmene sa nevyhnemozzman píše:pozri si či nemáš upchaté odvetranie kartra (kľuk. skrine), možno to tlakuje a vytláča ti olej cez tesnenia kade môže. každopádne pretesneniu motora by si sa nevyhol. veľa napovie aj dym z výfuku
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Kolego, pokud tomu nerozumíš, tak místo lamentování zavez auto k šikovnému mechanikovi a já věřím, že oprava je otázka pár tisíc, je mnoho míst, kudy může olej unikat a nemusí jít o nic fatálního...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Pravda odborník nie som ... len uvažujem čo je pre mňa finančne výhodnejšie ... presne o pár tisícoch sa bavíme ... ale ktorou cestou sa vybrať ... v okolí nikto "šikovný" nie je, teda .... je ... ale nemá čas ... inak povedané... na takú opravu každý šikovní v mojom okolí čas nemá ... a hlavne keď daewoo stojí od 300 eur ...
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
sundej hlavu a uvidíš, jak je natom těsnění ajaké maj vuly písty podletoho uvidíš, ,možná by se dal jeden motor sestavit stěch dalších.tady je v čechách asi 5000 tisíc použitý motor. Silokon se používá k těsnění ke všech jiným dílů .. Kde koliv jinde prostě to nejde ovlivnit ...Nevím kolik motor váží a kolik za něj vykupují jinak vše to je železo ... a hliník musí být samozdřejmě bez kovůůů ...
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
To ze sviecky plavaju v oleji znamena ze netesni tesnenie pod vekom ventilov. Ono by to nemuselo vobec suvisiet so zvyskom motora, pretoze ak sikovni mechanici nepouzili pod veko ventilov nove tesnenie, stare uz bolo urcite tvrde ako kamen, takze netesnilo, a este ho mohli namazat silikonom ako mizernou nahrazkou za makkost tesnenia, ale vysledok je taky, ze olej postupne unika a zateka do otvorov pre sviecky, na boky hlavy a motora a prevodovku. Ale ak sa olej dostal spod tesnenia veka ventilov az teraz tak pravdepodobne mal na to nejaky dovod, napriklad prilisne fukanie okolo piestnych kurzkov, takze sa zvysil tlak pod vekom venitlov a olej potom unika vdaka vyssiemu tlaku rychlejsie.
Ale ked pises ze ti unika voda, tak by som tipoval, ze unika do valcov, mozno sa to da aj zistit podla toho kolko unika.
Ale teraz som si uvedomil, ze 2l/50km znamena 4l na 100km to uz je polovicna spotreba oproti benzinu, takze ak to motor spaluje tak to uz musi byt vidno za vyfukom. Najma ka ten motor inak pracuje normalne, teda nestratil vykon. A tiez to musi byt vidno na svieckach.
Takze ak vylucis moznost, ze olej unika nejakym zlym tesnenim pod vekom ventilov alebo nejakym guferom na vackach alebo motore, tak to co odporuca vilem, hlavu dolu a uvidis.
Ale ked pises ze ti unika voda, tak by som tipoval, ze unika do valcov, mozno sa to da aj zistit podla toho kolko unika.
Ale teraz som si uvedomil, ze 2l/50km znamena 4l na 100km to uz je polovicna spotreba oproti benzinu, takze ak to motor spaluje tak to uz musi byt vidno za vyfukom. Najma ka ten motor inak pracuje normalne, teda nestratil vykon. A tiez to musi byt vidno na svieckach.
Takze ak vylucis moznost, ze olej unika nejakym zlym tesnenim pod vekom ventilov alebo nejakym guferom na vackach alebo motore, tak to co odporuca vilem, hlavu dolu a uvidis.
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
2 l na 50 km? To nemůže jít do válců, neznám motor, který by spálil směs beńzínu s olejem 2:1. Soused si koupil nějaké čínské kolo s benzínovým motorkem, podle návodu tam nalil 16:1 (na prvních 500 km) a vůbec to nechce jet a kouří to jak svině.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Takže nakoniec je všetko vporiadku
Z vedomím že už nemám čo stratiť, som rozobral všetko čo sa pripája na motor ... a našiel som chybu - prerazený olejový snímač ... olej striekal cez faston konektor pri zapnutom motore ...
Snímač vymenený - včera som išiel dlhšiu trasu (600KM) a bez problémov
Takže FUNGUJE
Každopádne určite idem meniť tesnenie vika ventilov - je to náročné ? načo si mám dať pozor ?
Ďakujem
Z vedomím že už nemám čo stratiť, som rozobral všetko čo sa pripája na motor ... a našiel som chybu - prerazený olejový snímač ... olej striekal cez faston konektor pri zapnutom motore ...
Snímač vymenený - včera som išiel dlhšiu trasu (600KM) a bez problémov
Takže FUNGUJE
Každopádne určite idem meniť tesnenie vika ventilov - je to náročné ? načo si mám dať pozor ?
Ďakujem
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
Pokud chceš vyměnit těsnění pod víkem ventilů kup si určitě original Daewoo nekupj ty náhražky je to vyhazovaání peněz za měsíc už zas vesele tečou...... a navíc to ještě pojistit takovou černou samovulkanizující hmotou - něco jako silikon ale není to přímo silikon......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Vysoka spotreba oleja - 2L / 50KM
No to si ma teda potešil - už som objednal neoriginál. Skutočne je to také zlé ? A aký silikón použiť ?